Skravletråd februar!

Det er det, jeg har bare alltid syntes det hadde vært fint om begge grupper kunne sees. Heldigvis for vår sønn så kan vi stimulere ham på hjemmebane, matte var jo sterkeste fag både for meg og mannen så vi er et stykke over hans pensum og klarer finne ting å utfordre ham med, Når halvparter er for enkle, så ber vi om kvartparter i stedet, og når det blir for lett, tredjedeler kanskje? Prinsippet de skal lære denne uken er at halvparten er å dele på to, så da kan vi jo glatt dra det videre til å dele på fire, dvs på to og på to, og i alle fall med tall i tregangen også å dele på tre.

Men jeg vet jo hvor annerledes leseleksen er på mange andre skoler, hvor de får bøker etter nivå, i stedet for at hele klassen skal lese det samme. At alle skal lese det samme, både de som faktisk ikke kan lese enda, og de som altså heller leser bøker, gagner jo ingen av dem
Klart det hadde vært dt beste men med de knappe ressursene rundtomkring så er det viktigst at de som sliter får hjelp

Åååh :D håper du slipper å gå mye over da :) det går fort nå da. Eller syns du det går sakte?
Jeg er 21 uker på torsdag :O hvor har tiden blitt av? Når jeg ser små nurk går tiden sakte x) fødte 39+3 med N :) men hun var visst akkurat på termin sa de. Så fikk feil termin den gang og :p

Kose med bbhugme puta mi og glee før jeg tar kvelden :) snakkes jenter :) sove godt ❤️

Postgirobygget sang en gang følgende i sangen "Tidløs":

"For jeg husker ikke lenger
Hva som er ned eller opp,
De siste 24 timer
Har jeg bare vært på jobb."

Akkurat slik føler jeg meg nå.
Når jeg endelig kom hjem fra flyplassen måtte jeg sette meg ned og fortsette å jobbe litt.

Ser i kallenderen min at dette kommer til å bli en veldig slitsom uke.

Det er onsdag, og jeg gleder meg allerede til helgen

Min går også i andre klasse, og matteleksa i dag gikk på å finne halvparten av 36, 54 etc.

Ikke akkurat rart ungen synes leksene er kjedelige, det er jo en anelse enkelt. Et stykke fra så sette foreldrene fast enda ja
(dog, langt inni ebays univers av kakebilder måtte jeg tenke før jeg bekreftet at han hadde rett og overlot etterhvert til mannen)
Det er ord og uttrykk jeg må Google fordi jeg har glemt betydningen:P
De regnestykkene du nevner er ikke enkle for min 2.klassing:)

Back
Topp