Navn?

Har ikke hørt om noen hunder som heter det jeg :) Syntes det er veldig fint :)
Naboen sin hund heter Milo, og ei venninne i England. Sikkert bare fordi eg har hørt det navnet til hund før menneske at assosiasjonen går mot hundenavn ;) Men fint navn er det!

Eg har ikkje hørt det før. Uansett, hennes valg- og viktigste er at ho og mannen liker det, ikkje hva eg syns! Om man ikkje tåler folks mening, så legger man vel ikkje ut tanker?!

Navn er personlig og nært, og det finnes selvsagt mange meninger om det. Hadde tråden i utgangspunktet omhandlet hva man syns om et navn, så er jeg enig i at man må tåle folks ulike meninger. Men poenget mitt var at dette ikke ble spurt etter, og da syns jeg ikke andre trenger å ytre meningen sin om det, spesielt ikke når det er negativt vinklet.

Eg har ikkje hørt det før. Uansett, hennes valg- og viktigste er at ho og mannen liker det, ikkje hva eg syns! Om man ikkje tåler folks mening, så legger man vel ikkje ut tanker?!
Har jeg ikke tålt det??

Navn er personlig og nært, og det finnes selvsagt mange meninger om det. Hadde tråden i utgangspunktet omhandlet hva man syns om et navn, så er jeg enig i at man må tåle folks ulike meninger. Men poenget mitt var at dette ikke ble spurt etter, og da syns jeg ikke andre trenger å ytre meningen sin om det, spesielt ikke når det er negativt vinklet.
Din mening! Eg er hverken hårsår eller har problem med ytringer. Feks, når eg kunngjorde navnet til dattera mi, sa svigerinna mi: herre Gud, kan ikkje kalle ungen det da...!
Brydde meg fint lite :)

Naboen sin hund heter Milo, og ei venninne i England. Sikkert bare fordi eg har hørt det navnet til hund før menneske at assosiasjonen går mot hundenavn ;) Men fint navn er det!
Var denne eg quota deg på :)

Vi venter til vi vet kjønn, eller har fått bekreftet kjønn på 3D tenker jeg :)

Vil ha navnene klare før fødsel <3 Også skal det være dobbel navn

Jeg heter Solve Marie, mannen min heter Christian Harald og vår førstefødte heter Odin André <3

Vil bare nevne ett navn jeg aldri hadde hørt før gutten vår begynte i barnehagen nå i høst. Ailo. Det synes jeg var et fint og spesielt navn.

Vi venter til vi vet kjønn, eller har fått bekreftet kjønn på 3D tenker jeg :)

Vil ha navnene klare før fødsel <3 Også skal det være dobbel navn

Jeg heter Solve Marie, mannen min heter Christian Harald og vår førstefødte heter Odin André <3

Vil bare nevne ett navn jeg aldri hadde hørt før gutten vår begynte i barnehagen nå i høst. Ailo. Det synes jeg var et fint og spesielt navn.

Ikke hørt om Ailo Gaup som er sammen med Anne Rimmen altså?;)

Vi har bestemt jentenavn(tror vi nå i alle fall..) Det blir Helle.

Gutter har vi ingen foreløpig som vi blir enige om. Godt det er litt tid igjen!

Kanskje er det mer vanlig hos samer?? Jeg vet om flere som heter det, de fleste med samiske aner! synes det er veldig fint :)

Det kan stemme det ja ;)

I slekta her er vi litt inne i det norrøne for tida også på sett og vis. Odin er oppkalt etter onkelen sin som også heter Odin Andre (18 år bor i Chile) <3

Ellers så heter søskenbarna hans Tyra Jonsdatter (9år) og Birk Jonssøn (1år). Oldefar på ene siden heter Thor.

Har ikke funnet flere norrøne navn vi kunne tenkt oss å bruke PR nå så spent på hva vi ender opp med.

Her bestemte vi oss for navn lenge før graviditeten, men det gjenstår å se om vi holder på det etter lille har kommet ut :p

Vi hadde bestemt oss for navn før vi ble gravide. Krysser fingrene for at vi føler det passer når ungen er ute :p

Jeg tror det blir vanskelig med navn denne gangen.. Har ingen forslag eller noe, så må nok finne frem navneboken etter ultralyd.. Blir det gutt, blir det i hvert fall vanskelig med navn. xsmile9

Vi tenker litt på navn, men har ikke landet noen ting. Datteren vår har et sjeldent navn, oppkalt etter noen som har betydd mye for meg. Så vi ønsker jo at neste også får et navn som vi assosierer positivt med noen, og som ikke er på topp 10 lista akkurat nå :)
Det er kos, oppkalle etter noen som har betydd mye <3 Hva heter datteren din?
Min farmor het Edith, digger det navnet! Men svært få andre gjør det (eneste som betyr noe er jo om mannen min liker det, men han er ikke helt med enda :p
Gøy at du legger litt sjel i navnet, mange følger jo bare topp 10..

Og ja, vi har begynt å tenke på navn <3 Det er neimen ikke lett! Gleder meg til å vite kjønn, så er det kun enten jente eller guttenavn å tenke på :p

Back
Topp