Delamming og puppenekt..

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hun har siste uka knapt vært borti ene puppen..siste dagene har jeg derfor bare gitt den ene puppen med noen unntak hvor jeg har forsøkt!
Idag på to siste ammingene så har hun jammen nektet den andre også...

Hvor lenge skal jeg holde på før jeg gir meg?? Hva ville du ha gjort??

Med storebror var jeg sta og kjempet meg gjennom mang en vrang periode (men tror ikke han var så sta som hun her altså) - og klarte å delamme til han var 7-9 mnd... Men hvor godt det var for meg og min psyke er jo noe annet...

Du sier det selv, hvor godt var det for psyken... Ikke stress med det hvert fall. Ammingen skal være en god opplevelse som du selv har sagt til meg.

Du sier det selv, hvor godt var det for psyken... Ikke stress med det hvert fall. Ammingen skal være en god opplevelse som du selv har sagt til meg.

Hehe.. Mye enklere å gi råd til andre enn seg selv.. Da klarer man å ha fornuften i fokus..
Fortsetter hun å nekte (nå tok hun puppen - ikke så rart siden den var ganske sprengt etter så mange timer uten amming) så har jeg jo ikke valg sånn sett.. Men hvor lenge skal man liksom "prøve" å tilby, før man rett og slett bare slutter å tilby...
Ekstreeemt vanskelig...

Ikke la det gå for langt i hvert fall, selv om det sikkert er vanskelig å vite helt når det er... Men blir du ikke sliten av all "kranglingen"? Jeg merker hvor liten tålmodigheten min er når jeg er sliten og jeg liker ikke meg selv når jeg er sånn :P

Huff.. Ikke noe godt å ligge å grue seg til amming .. Gråt i går kveld og kvelden før pga puppenekt. Men så utrolig merkelig at hun tar puppen på morgen/dag... Også hyler på kveldstid..

Føler at det eneste som er bare vårt blir borte hvis hun slutter med puppen - plutselig er det ingenting som kun JEG kan gi henne... Da kan liksom alle være like viktige.... :(

Huff.. Ikke noe godt å ligge å grue seg til amming .. Gråt i går kveld og kvelden før pga puppenekt. Men så utrolig merkelig at hun tar puppen på morgen/dag... Også hyler på kveldstid..

Føler at det eneste som er bare vårt blir borte hvis hun slutter med puppen - plutselig er det ingenting som kun JEG kan gi henne... Da kan liksom alle være like viktige.... :(
Det er ingen som er like viktig som mor i spedbarnstiden. Dine lyder og lukter betyr mest for lille jenta di. Kan det være at hun gråter på kvelden fordi det kreves mye mer av henne å få ut melken? Den er ganske mye tykkere og vanskeligere å jobbe ut på kveldstid. Ammer du om natten?

Kjære du<3 selv med flaske er det ingen som kan erstatte mor.

Det er ingen som er like viktig som mor i spedbarnstiden. Dine lyder og lukter betyr mest for lille jenta di. Kan det være at hun gråter på kvelden fordi det kreves mye mer av henne å få ut melken? Den er ganske mye tykkere og vanskeligere å jobbe ut på kveldstid. Ammer du om natten?

Hun sover fram til 5-7 på morgenen, så ammer ikke på natta sånn sett nei.

Har tenkt tanken på tykkere melk, men merkelig at hun merker det når hun ikke vil borti puppen engang?! Begynner å gråte før puppen

Når man gruer seg til amming, så syns jeg det er på tide å velge. Vil du grue deg til ammingen, eller vil du kose deg med baby ved mattid? Når jeg bestemte meg for at ok.. amming går ikke.. må bare akseptere at jeg ikke klarer å amme gutten min nå. Må akseptere at det blir flaske og mye rot fremover i stedet. Gråt mine modige tårer, lenge, og det var en veldig ufin opplevelse. Nå, endelig, så koser jeg meg mye med mating og stell. Føler ikke jeg har mistet noe nå :) og det er fortsatt kjære mor som gjelder mest i hus om han er utrøstelig. Legger han i ammestilling og gir tutten også stryker jeg på ryggen mens han har kosekluten sin mellom henda og på kinnet :) det er en herlig tid sammen. Mamma lukter og høres best ut ;)

Hun sover fram til 5-7 på morgenen, så ammer ikke på natta sånn sett nei.

Har tenkt tanken på tykkere melk, men merkelig at hun merker det når hun ikke vil borti puppen engang?! Begynner å gråte før puppen
Våkner du da med velfylte bryst? Siden hun spiser godt da, mener jeg. På kvelden gråter min mye, men roer seg hvis jeg presser ut litt melk for å friste. Vet at det ikke går for deg, så sånn sett et dårlig tips. Men lukten av melk er kanskje mindre på kvelden og hun merker det på den måten?

Våkner du da med velfylte bryst? Siden hun spiser godt da, mener jeg. På kvelden gråter min mye, men roer seg hvis jeg presser ut litt melk for å friste. Vet at det ikke går for deg, så sånn sett et dårlig tips. Men lukten av melk er kanskje mindre på kvelden og hun merker det på den måten?

Nja.. Det ene brystet er mer fylt enn vanlig ja. Det andre merker jeg ikke noe på..
Får til å klemme ut melk jeg også.. Når hun gråter har jeg forsøkt det. Når jeg klemmer så spruter det gjerne inn i munnen hennes også, men hun bare hyyyyler videre..

Det merkelige er jo at hun spiste greit på alle ammingen fram til kl 18 i går.. Da tullet hun litt. Kl 9 hylte hun og kl 12 nektet hun... Også er alt "greit" på morgenen

Nå nektet hun puppen til formiddagsamminga også... tårene sitter løst hos mor kan man si! Ser ut som dette går mot slutten altså...
Går det an å bare amme morgen og kveld? eller bare morgen f.eks ? eller vil all melk forsvinne?

Nå nektet hun puppen til formiddagsamminga også... tårene sitter løst hos mor kan man si! Ser ut som dette går mot slutten altså...
Går det an å bare amme morgen og kveld? eller bare morgen f.eks ? eller vil all melk forsvinne?
Det skal gå an det, men du bør muligens legge inn en pumpeøkt når prolaktin er på sitt høyeste (flr du legger deg, evt om natten), hvis hun ikke ber om mat om natten da. Hvis det er det du ønsker, selvfølgelig.. Ellers syns jeg faktisk din innsats er upåklagelig. Ganske imponerende, og litt sårt, å se hvordan du holder ut. Sender deg mange klemmer i hvert fall.

Det skal gå an det, men du bør muligens legge inn en pumpeøkt når prolaktin er på sitt høyeste (flr du legger deg, evt om natten), hvis hun ikke ber om mat om natten da. Hvis det er det du ønsker, selvfølgelig.. Ellers syns jeg faktisk din innsats er upåklagelig. Ganske imponerende, og litt sårt, å se hvordan du holder ut. Sender deg mange klemmer i hvert fall.

Takk for det :) gjorde godt å "høre" faktisk ;) disse tårene, disse tårene..

Man ammer gjerne bare til frokost og kvelds når man begynner i jobb, så det må vel gå an? Skjønner godt det er sårt. Man føler seg så avvist når de ikke vil :(

Back
Topp