Hjem fra sykehuset.

Nummer 1: var i 6 dager, gutten hadde kraftig gulsott, var dysmatur og hadde bilyd på hjertet som ikke gikk bort. Vi måtte inn to ganger etter vi hadde kommet hjem og for bilirubinkontroll.
Nummer 2: drog hjem 23 timer etter han kom
Nummer 3: fikk infeksjon og lungekollaps, vi ble i fem dager da var han erklært frisk
Nummer 4: reiste hjem 25 timer etter hun kom

Denne gangen håper jeg at jeg orker å være i to netter... En natt må jeg være uansett pga gbs.
 
Med storebror var vi på barselavdeling (grunnet høyt blodtrykk hos meg) i 3 dager. Denne gangen var alt fint og vi fikk være på barselhotellet. Vi kunne være i tre netter, men dro hjem etter to (fødte 20.02, så fødenatten og en til)...
 
3 dager forrige gangen. Dersom jeg havner på 4mannsrom igjen vil jeg hjem fortest mulig.
 
Nr.1 = 5dgr (fikk ikkje igang amming)
Nr.2 = 2 netter
Nr.3 = 2 netter
Nr.4 = 2 netter
Nr.5 = 3 netter (pga noe prøvetaking på babyen)
 
Her var jeg 6 dager med nummer en. Sylehuset vårt har så og si ingen enerom.
Var helvete på jord, så har avtale om at jeg kan reise hjem noen timer etter fødsel denne gang, så fremt alt går bra.
 
7 dager med første, 5 dager med tvillingene og nå dro jeg hjem dagen etter jeg fødte.
 
Husker ikke hvor lenge jeg var sist. Sikkert 2-3 dager. Men denne gangen vil jeg hjem så fort som mulig hvis formen tilsier at jeg kan det :)

Men da må man tilbake eller hvordan fungerer det?
 
Det er nedlagt! Du får bare time godt, få mannen med deg i kveld, det skal jeg prøve på :p haha

Er det? Seriøst? Jøss!! Så da kommer man på 2 mans rom uansett ?
Ja har Allerede lurt han så skal ikke reise meg på en stund nå :p ler!!
 
Er det? Seriøst? Jøss!! Så da kommer man på 2 mans rom uansett ?
Ja har Allerede lurt han så skal ikke reise meg på en stund nå :p ler!!
Stemmer det! Men vi fikk ha tomanns alene sist da. Satser på det denne gangen og! Her blir det sengevals med maserier, jippiii, for det er så deilig (for meg :p ) :p
 
Stemmer det! Men vi fikk ha tomanns alene sist da. Satser på det denne gangen og! Her blir det sengevals med maserier, jippiii, for det er så deilig (for meg :p ) :p

Men har de ikke familie rom? Mannen kan jo ikke være der på 2mansrom da :) Haha! Ja men det skjer jaffal noe hos deg :p
 
Med eldste var jeg 2,5 uke pga komplikasjoner under fødsel. 5 dager med nr.2 og 5 dager med nr.3. Denne gang dro vi hjem etter 1,5 døgn, tidligst mulig med lav fødselsvekt.
 
Men har de ikke familie rom? Mannen kan jo ikke være der på 2mansrom da :) Haha! Ja men det skjer jaffal noe hos deg :p
Hvis det er plass, så kan han nok det. Sist bare lo og fnøys de om hverandre da jeg spurte. Så regner ikke med det her iallfall. Møkkabarsel. :p
 
Mulig d er ulikt på div sykehus... Men her i Bodø er d 2 mannsrom...:p Noe som er både positivt og negativ! Jeg var veldig veldig med de jeg delte rom med begge ganger... Men det er langt fra en selvfølge!:confused:

Ja kan godt hende det, fordi på St.olavs her i Trondheim får du være alene hele tiden. Både inne på føden å på barsel hotellet :)
 
Nr 1: mandag-torsdag(fikk ikke lov til å dra før) + måtte inn fredag og lørdag pga gulsot
Nr 2: tirsdag-torsdag

Har ligget på familierom og enerom. Hadde dratt tidligere denne gang om jeg måtte dele rom med noen.
 
Her ønsker de at man ligger 3 døgn ved vanlig fødsel og 5 med ks.
Jeg lå 5 døgn sist gang, skulle helst vært der i noen minst noen døgn til pga høyt blodtrykk, problemer med ammingen og at ungen gikk ned for mye i vekt, men fikk kranglet meg hjem mot at vi fikk veid ungen daglig hos hs.
Jeg ble bare stressa av å ligge på sykehuset, piping, skriking, små sure folk innom å dro i puppen i tid og utide, innom for blodtrykk hver 3-4 time når man endelig hadde sovnet osv. Både ammingen, vekta og blodtrykke kom seg når vi kom hjem.
Så om alt går greit etter ks denne gangen, så håper jeg vi får reise hjem raskest mulig.
 
Ja det skjønner jeg, en av damene på mitt rom var pakistansk, kjenpe koselig dame men hun fikk besøk av hele slekta... Noen av de måtte jo nestem sitte på senga mi for å få plass, og de hadde med mat og greier, stinka ris og kylling på hele rommet... Denne gangen er det hjem så fort som mulig... Tidligste ahus tilater er visst 3 timer :) satser på det :p

Jeg måtte også dele rom med ei utenlandsk. Snakket ikke norsk og hadde besøk av alle de fem ungene sine hele tiden. De var høyt og lavt hele tida :eek: juhu..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fødte tirsdag (nr1) tidlig morgen og skulle egentlig hjem torsdag kveld, men ble en natt til pga undersøkelse tidlig på fredag så slapp vi å dra tilbake for et kort ærend på sykehuset. Så det ble 3 netter på barselhotellet, samboer var der hele tiden. Synes det var greit å være der for vi fikk god hjelp om vi lurte på noe/var usikre. Og hadde vært mer usikker på ammingen om jeg dro tidligere for det forandret seg litt fra dag til dag. Men var veldig godt å komme hjem, jeg sov dårlig på hotellet..
 
Back
Topp