Hjem fra sykehuset.

I

Ingenbruker

Guest
Dere som har født før eller født nå :)

Når dro dere hjem fra sykehuset?

Dere som venter spent, har dere noe ønske om hvor lenge/kort tid dere ønsker å bli på sykehuset etter fødsel?
 
Mener jeg var 4 dager med nr1 og 2 dager med nr2... Blir nok alt fra 1-2 dager... Kommer ann på formen min og babyen sin og hvem jeg må dele rom med:p
 
Har faktisk termin i morgen, men føler ikke noe kommer til å hende ennda. Men tenkte å være der lengst mulig (3 dager for førstegangsfødende), for å få råd å hjelp til ting visst jeg har behov for det xsmile3
 
5 dager på sykehuset med nr 1 pga kompilkasjoner hos meg. Denne gangen blir jeg og heller 5 dager hvis det er det som skal til for at jeg skal føle meg trygg (angst..), enn 2 dager liksom.
 
Var 3 dager med nummer 1. Nå tror jeg det kommer an på fødeavdelinga her. Hører mange drar hjem samme dag, men tenker det er greit å ha 1-2 dager på sykehuset.
Syntes det var greit med 3dager på barselhotell sist siden det var mitt første barn og jeg ville være sikker på amming osv.
 
Last edited:
Glemte å svare selv :p dro hjem etter 1døgn sist :) syns det gikk bra... Og var i super form :) Likte meg ikke på sykehuset og følte alle reiv og sleit i pupper og klær hele tiden i tilegg så da var det bare å reise hjem.

Denne gangen håper jeg på hjemreise samme dagen, om hun kommer tidlig da selvfølgelig men mannen så bare dumt på meg, er jeg gal? Haha....

Blir det ks er det tidligst hjem etter 2 døgn :(
 
Tre dager sist. Max et døgn nå om jeg får bestemme:) Altså, om formen til oss begge er bra vil jeg gjerne hjem!
 
Nr. 1 var jeg 3 dager.
Nr. 2 var jeg 5 dager pga blodoverføring og diverse etter fødsel.
Denne gangen var jeg 3 dager. Syntes det er godt å få igang amminga før jeg reiste hjem til 2 unger som og trenger mammaen sin.
 
Med første var vi på sykehuset i 6 dager pga stor vektnedgang hos gutten vår. Med nr 2 var vi der i 3 dager.
Får se denne gangen, orker nok ikke å ligge på 4-mannsrom særlig lenge.
 
Med første fødte jeg mandag og dro torsdag. Nå fødte jeg mandag og dro onsdag. Skal sies at jeg har hatt litt ekstra blodprøver og sånn etter fødsel.
 
ønsker så "lenge som mulig".. Dvs det de har lovet meg, nemlig 2-3 dager i tillegg til fødedøgnet.. Noe tidligere ville ikke være aktuelt å sende meg hjem med mindre jeg ba om det selv.. :)
 
Håper jeg kan dra hjem etter seks timer :)

Med førstemann var jeg på barsel til føllingsprøca var tatt. Nå vil jeg heller kjøre litt enn å lide meg gjennom et slitsomt barselopphold med grinete ansatte ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg havnet på stappfult 4manns rom sist :( (ahus) de 3 andre hadde besøk heeeele tiden og babyene skrek konstant...
Jeg delte med to førstegang forrige gang som ikke fikk til amming, lyset av og på og mobiler som pep og ringte i et sett. Holdt på å klikke. Går an å ta litt hensyn. Får jeg ikke ene rom så reiser jeg hjem så fort jeg kan.
 
Dele rom med? hørte jordmor sa at man får private rom uansett..
Mulig d er ulikt på div sykehus... Men her i Bodø er d 2 mannsrom...:p Noe som er både positivt og negativ! Jeg var veldig veldig med de jeg delte rom med begge ganger... Men det er langt fra en selvfølge!:confused:
 
Jeg håper å få være hvertfall 2-3 dager da jeg er førstegangs :) For det er vel vanlig for førstegangs uansett?
 
Jeg delte med to førstegang forrige gang som ikke fikk til amming, lyset av og på og mobiler som pep og ringte i et sett. Holdt på å klikke. Går an å ta litt hensyn. Får jeg ikke ene rom så reiser jeg hjem så fort jeg kan.

Ja det skjønner jeg, en av damene på mitt rom var pakistansk, kjenpe koselig dame men hun fikk besøk av hele slekta... Noen av de måtte jo nestem sitte på senga mi for å få plass, og de hadde med mat og greier, stinka ris og kylling på hele rommet... Denne gangen er det hjem så fort som mulig... Tidligste ahus tilater er visst 3 timer :) satser på det :p
 
48 timer er det vi har krav på i følge jordmor, men hun hadde helst sett at vi blir liggende til melka har kommet skikkelig og amminga er etablert ;)

Skal føde på Ahus (hvis ikke det er full :p ) så satser på å få komme på barselhotellet etterpå, for jeg klarer ikke å forholde meg til fremmede når jeg har vondt. Jeg er sånn som ikke klarer å samarbeide med de ansatte på sykehuset en gang hvis jeg har skikkelig vondt...
 
Nr 1 ble født 18.37 på kvelden, jeg dro hjem 17.00 dagen etterpå.
Nr 2 ble født 20.57 på kvelden, ble der i to dager for å få litt ro siden jentungen ikke var mer enn 2 år gammel hjemme.
Nr 3 nå så har jeg planer om å være i et par dager med tanke om to stk hjemme. For å få samlet litt krefter å få i gang amming før jeg kommer hjem.
 
Back
Topp