Overreagerer jeg?danset med en annen

• Trådstarter Trådstarter Ersjalu
  • Opprettet Opprettet
Enig med andre her. Dette er å overreagere enormt, og du ødelegger forholdet deres. Tillit er grunnleggende i et forhold og du må få hjelp til å håndtere dette! Du kan aldri, aldri kontrollere andre mennesker, men du kan ta kontroll på din egen reaksjon. Jeg VET hvor vanskelig dette kan være, men dette må du ta skikkelig tak i! Det er kanskje ubehagelig å høre at han har danset og pratet med en annen jente, men det gir deg ikke rett til å kryssforhøre hverken ham eller jenta. Du risikerer å skyve ham fra deg. Det hadde vært mye mer fruktbart for deg, han og forholdet deres om du kunne svelget den usikkerheten og si at det var hyggelig at han hygget seg.

Beklager at jeg er så direkte, men sjalusi er så fryktelig ødeleggende. Jeg har en venn som er sammen med en jente som er ekstremt sjalu, og jeg ser hvor vondt dette gjør for forholdet. Han klarer ikke nyte forholdet lenger, kun fordi hun skal ha kontroll på hvem han har vært med til enhver tid.

Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med ham, og beklage at du overreagerer, at du har et problem og at du håper han kan støtte deg mens du jobber med dette. Det ikke han som kan hjelpe deg med din usikkerhet. Det er ikke noe annet menneske sin jobb å gi deg trygghet. Du må finne trygghet i deg selv, og det tror jeg du trenger hjelp til. Og jeg vet at det er mulig, jeg har gått den veien selv.

Stor klem til deg. Dette er vonde følelser å ha. Men du kan klare å endre de!! :)

Latterlig overreaksjon. Det var kun en dans. Du må lære deg å stole på mannen.

Holder du forholdet i live basert på forbud kmr det aldri til å vare. Min gjetning er at han da en dag for nok av deg og går fra deg.

Enig med andre her. Dette er å overreagere enormt, og du ødelegger forholdet deres. Tillit er grunnleggende i et forhold og du må få hjelp til å håndtere dette! Du kan aldri, aldri kontrollere andre mennesker, men du kan ta kontroll på din egen reaksjon. Jeg VET hvor vanskelig dette kan være, men dette må du ta skikkelig tak i! Det er kanskje ubehagelig å høre at han har danset og pratet med en annen jente, men det gir deg ikke rett til å kryssforhøre hverken ham eller jenta. Du risikerer å skyve ham fra deg. Det hadde vært mye mer fruktbart for deg, han og forholdet deres om du kunne svelget den usikkerheten og si at det var hyggelig at han hygget seg.

Beklager at jeg er så direkte, men sjalusi er så fryktelig ødeleggende. Jeg har en venn som er sammen med en jente som er ekstremt sjalu, og jeg ser hvor vondt dette gjør for forholdet. Han klarer ikke nyte forholdet lenger, kun fordi hun skal ha kontroll på hvem han har vært med til enhver tid.

Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med ham, og beklage at du overreagerer, at du har et problem og at du håper han kan støtte deg mens du jobber med dette. Det ikke han som kan hjelpe deg med din usikkerhet. Det er ikke noe annet menneske sin jobb å gi deg trygghet. Du må finne trygghet i deg selv, og det tror jeg du trenger hjelp til. Og jeg vet at det er mulig, jeg har gått den veien selv.

Stor klem til deg. Dette er vonde følelser å ha. Men du kan klare å endre de!! :)

Tusen takk! Synes det er bra du er så direkte! Det får meg til å tenke mer over det! Har prøvd å tatt en skikkelig prat med han, men han er lei av å alltid snakke Om forholde, og andre ting som har med dette å gjør. Han er rett og slett dritt lei, men vil prøve igjen. Heldigvis. Har fått tusen sjanser, så er heldig jeg fortsatt har han.

Jeg hadde kjent han i mange år, så jeg visste på en måte at han var en skikkelig kar, og noe med han gjorde at jeg bare stolte på han fra starten. Nå har det vært ganger helt i begynnelsen der jeg kunne være usikker på enkelte situasjoner, men siden jeg var så trygg på han så tok jeg det bare opp, så var det ute av verden. Han blir jo ikke sint om jeg spør han om noe, og det vekker jo tillit når man har vært vant til at spørsmål fører til krangel :)

Så bra! Min ble heller aldri sur da jeg spørte han i begynnelsen. Alltid tolmodige. Men ikke nå mer..

Du overreagerer noe veldig. !
Det er ikke bra for noen av dere når du er så sjalu

Jeg hadde vurdert hele forholdet hvis mannen min hadde gjort det. For meg er det utroskap til en viss grad, samme greia om han kjenner henne eller ikke. Det ville tatt lang tid før jeg ville klart å stole på ham igjen, om jeg i det hele tatt ville gjort det.
Utroskap å danse med andre?

Har dere noen tips til hvordan jeg kan forholde til å bli bedre? Hvordan jeg kan slutte å mistenke han for ting og være redd for at han lyver/skjuler ting hele tiden? Uff blir så sliten av meg selv.. Men ser at han er ganske sliten nå og ar forholde sikkert ryker snart :(

Har dere noen tips til hvordan jeg kan forholde til å bli bedre? Hvordan jeg kan slutte å mistenke han for ting og være redd for at han lyver/skjuler ting hele tiden? Uff blir så sliten av meg selv.. Men ser at han er ganske sliten nå og ar forholde sikkert ryker snart :(

Kom dere i terapi om dette er noe dere virkelig vil jobbe med.. Dere trenger nok en tredjepart for å endre tankegangen, se den andres perspektiv og faktisk forstå alvoret i det. Det virker som dette går mest på deg, så du trenger nok en wake-up call, men dere er jo to om dette. Lykke til!

Ja, dette er en sak for en nøytral tredjepart. Du bør oppsøke terapaut som kan hjelpe deg med å håndtere dine vanskelige følelser rundt dette. Sjalusien er ditt problem, selv om det går ut over dere begge.

Mulig dette handler om frykt for å bli forlatt og mangel på trygghet av noe slag. Så prøver du å kontrollere omgivelsene dine istedet for å ta ansvar for dine egne følelser. Du kan aldri kontrollere hva andre gjør. Eller vite med sikkerhet at de ikke går bak ryggen din eller vil svikte deg. Men du kan velge hvordan du vil håndtere det at du ikke har kontroll. Dette er ting som gjerne stikker dypt, og jeg tror det beste for deg vil være å få hjelp av en terapaut. Dette vil være bra for deg uansett om forholdet ditt nå holder eller ikke. Du må gjøre det for din egen del. Lær deg å være trygg og lykkelig uten å være avhengig av andres bekreftelse. Først da har du mulighet til å være en likevedrig part i et sunt forhold. Tror jeg...

Klem til deg!! Du kan klare det!! :Heartred

Ja, jeg syns du overreagerer. Og det må være vanvittig slitsomt for mannen din å måtte leve med en så sjalu kjæreste. Ikke stygt ment, jeg bare skjønner at han gir litt blanke og ikke orker å gå på nåler.

En mann og en kvinne kan være venner uten at det betyr at sex er involvert. Og dansing er veldig uskyldig med mindre det er dirty.

Jeg skjønner du sliter med sjalusi på grunn av tidligere opplevelser, men dette er ikke samme mannen som bedro deg. Du må slippe taket på det for ellers kommer sjalusien til å ødelegge forholdet. Du bør absolutt snakke med en tredjepart.

Masse lykke til!

Takk for at dere gidder å svare!

Vi venter på time hos familievernkontoret nå. Håper det kan hjelpe !
Men tenker på så mye at jeg nesten blir gal..

Jeg spørte han om en jente en gang jeg så på Facebook, om han hadde gjort noe med henne. Så sa han; kun kysset. Fant ut at han var med henne og andre jente i syden da han var sammen med eksen ( hun var ikke med). Såg mange bilde av de sammen. Spørte om han var utro mot eksen og han sa selvfølgelig nei at han hadde kysset henne etter det ble slutt ( møttes på fest).. Da tenker jeg meg i hel på det. Var han utro mot eksen? Han må jo ha likt henne da han var i forhold siden han kysset henne med en gang det ble slutt? Om han var utro, så kommer han i såfall til å gjør det igjen.

Blir gal. Barnslig og teit av meg. Hva tenker dere om det?

Jeg spørte han om en jente en gang jeg så på Facebook, om han hadde gjort noe med henne. Så sa han; kun kysset. Fant ut at han var med henne og andre jente i syden da han var sammen med eksen ( hun var ikke med). Såg mange bilde av de sammen. Spørte om han var utro mot eksen og han sa selvfølgelig nei at han hadde kysset henne etter det ble slutt ( møttes på fest).. Da tenker jeg meg i hel på det. Var han utro mot eksen? Han må jo ha likt henne da han var i forhold siden han kysset henne med en gang det ble slutt? Om han var utro, så kommer han i såfall til å gjør det igjen.

Slutt å gruble!! Hvilken forskjell gjør det for deg? Ville du gjort det slutt med ham om du fikk vite at han var utro mot eksen?

Tja, jeg er ikke fan av at mannen min skal danse med andre kvinner. Jeg liker det ikke, og det respekterer han. Jeg danser heller ikke med andre menn.

Så om han visste det og allikevel gjorde det? Ikke greit.
Å sende mld til henne? Ikke greit.
Enig :)

Slutt å gruble!! Hvilken forskjell gjør det for deg? Ville du gjort det slutt med ham om du fikk vite at han var utro mot eksen?

Da hadde jeg på en måte visst at han hadde løyet til meg.. Siden ham har snakka om hvor mye han hater utroskap og at han aldri har vert utro. Då er det jo større sjanse for at han kan lyve og gjør ting mot meg og?

Da hadde jeg på en måte visst at han hadde løyet til meg.. Siden ham har snakka om hvor mye han hater utroskap og at han aldri har vert utro. Då er det jo større sjanse for at han kan lyve og gjør ting mot meg og?

Fortid er fortid. ;) Du blir gal om du skal gruble på alle forholdene og venninnene han har hatt og har.
Ta det opp på møte hos familievernkontoret. :)

Last edited:
Skjønner. Jeg vet ikke om han juger eller ikke, men jeg er ganske sikker på at du uansett har et problem. Enig med Cosacita her. Ta det opp på familievernkontoret. Dette er bare å dra seg ned i en negativ tankespiral. Du må slutte!! Tenk på noe annet. Hva er bra med mannen f.eks?;)

Ikke plag deg selv med slike tanker. Hva så om han var tiltrukket av en annen mens han var sammen med eksen. Forholdet deres kan umulig ha vært perfekt siden de ikke er sammen nå lenger. Det betyr ikke at han er tiltrukket av andre nå mens han er sammen med deg. Å han MÅ ikke ha vært tiltrukket av henne mens han var sammen med eksen, det kan være at hun var på rett sted til rett tid, også "oppdaget" han henne plutselig. Jeg var aldri tiltrukket av andre mens jeg var sammen med eksen, men så snart jeg ble singel fikk jeg plutselig opp øynene for andre menn i livet mitt.

Virker som du leter etter og ønsker problemer. Nesten så du ønsker han skal være utro så du kan ha rett?

Om han aldri så mange ganger har vært utro mot noen tidligere så har det ingenting med deg å gjøre. Du har ingenting med det og må slutte å snoke i hans liv før deg.

Hadde forloveden min vært så streng hadde jeg dratt på flekken. Dansing er i seg selv ganske uskyldig og betyr ingenting om det ikke er følelser bak det. Er det følelser bak det vil selv et blikk eller en tanke bety mye, og det får du ikke styrt uansett, så like greit å drite i å bekymre seg for det. Du skaper bare sorger for dere begge.

Oi da. først lure eg på hva som er galt med å danse med en aen person???

Eg var forlova for mange år siden det blei slutt rett får vi skulle gifte oss pga han takla ikke sjalusien min :-( eg var sykt sjau på alle og takla ikke at han prata med andre damer en gang. Etter det blei slutt så innså eg selv hvor galt det var, og fikk hjelp.

Back
Topp