Bkno6020182
Andre møte med forumet
Hei. Jeg har et problem med NAV å håper på hjelp i fra dere. Jeg søkte dagpenger i starten av januar, og har fått dette godkjent. Jeg får utbetalt dagpengene 3.mars. I mellomtiden har jeg søkt sosialhjelp og får svar på den søknaden i morgen. Har kun søkt om hjelp til husleie og barnehage, ikke noe annet. 28.januar var jeg på møte med NAV ang sosialhjelpen. NAV dama sa at jeg skulle på jobbsøkerkurs 3 timer 2 ganger i uka. Dette sa jeg var greit. Nå har jeg plutselig fått brev i fra NAV at jeg skal jobbe for et firma som ansetter tilbakestående mennesker, de som er utenfor samfunnet. Der skal jeg jobbe 5 dager i uka, 6 timer hver dag. Arbeidsoppgavene er ute, plukke kvist, male, klippe gress og slike ting. Jeg sliter mye med ryggproblemer (hatt siden spebarn) og jeg sliter med at leddene i kroppen stivner, spesielt nå i kulda. Kan jeg da ha rett til å "nekte" å jobbe med de folka? Var hos legen i går å fikk skriv om at jeg ikke bør jobbe ute og ikke bør ha en fysisk jobb. Jeg elsker å jobbe, og vil gjerne ut i jobb. Tror kanskje NAV kan misforstå dette og tro jeg ikke vil jobbe? Gjelder denne jobben kun mens jeg får sosialhjelp eller når jeg får dagpenger også? Og bør ikke hun NAV dama holde det hun sa på møtet, at jeg skal på jobbsøkerkurs 3 timer 2 ganger i uken??