Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ai, den er lei.Den følelsen... når du har mata, bytta bleie, byssa en liten time, og han endelig finner roen i egen seng for første gang...og så bobler det i bleia igjen... Da var det på an igjen...
Blir mange kontroller på dere fremover da.Vi skal ha den vaksinen om ei uke. Blæ. Blir travelt da.
Hun har to timer på hs neste uke, legen og helsesøster hver sin dag (for hun mangler et par dager på 6 uker den dagen legen er der. Og derfor hs og vaksine to dager etterpå) og vi skal ha en legetime "en uke etter fullført antibiotikakur", ferdig i morgen. Og jeg må vel ha meg en etterkontroll hos legen sånn snart.
Vi skal ha den vaksinen om ei uke. Blæ. Blir travelt da.
Hun har to timer på hs neste uke, legen og helsesøster hver sin dag (for hun mangler et par dager på 6 uker den dagen legen er der. Og derfor hs og vaksine to dager etterpå) og vi skal ha en legetime "en uke etter fullført antibiotikakur", ferdig i morgen. Og jeg må vel ha meg en etterkontroll hos legen sånn snart.
Ååh. Den er lei:/ er så glad vi er ferdig med bæsjebleier på natta..Den følelsen... når du har mata, bytta bleie, byssa en liten time, og han endelig finner roen i egen seng for første gang...og så bobler det i bleia igjen... Da var det på an igjen...
Det har skjedd mange ganger her også..Den følelsen... når du har mata, bytta bleie, byssa en liten time, og han endelig finner roen i egen seng for første gang...og så bobler det i bleia igjen... Da var det på an igjen...
Vi skal også ta den om en uke. Kjenner til det med mye kontroller. Sist uke var vi til hs en dag og legen en annen dag. Neste uke skal jeg til legen og vi har time til 6-ukers kontroll..Vi skal ha den vaksinen om ei uke. Blæ. Blir travelt da.
Blir det, ja.Blir mange kontroller på dere fremover da.
Vi skal også ta den om en uke. Kjenner til det med mye kontroller. Sist uke var vi til hs en dag og legen en annen dag. Neste uke skal jeg til legen og vi har time til 6-ukers kontroll..
Er det så nøye ja? I forhold til å være 6 uker? Kjenner noen som skal ta den 1 dag før barnet blir 6 uler, men jeg har forstått at de skal være ganske nøye
ja var sånn jeg har forstått det, men da jeg nevnte det til vedkommende fikk jeg bare ett: regner med hs vet hva hun driver med...De er visst litt nøye på det ja. 5 uker og 5 dager er ikke 6 uker, da mangler hun to dager så da må vi tilbake to dager senere.
Jaja
Ja, rart det der altså.Merkelig hvor vanskelig det skal være å få til lege og hs samme dag..
Der jeg bodde før hadde vi en del gruppekontroller, altså 4-5 babyer på en gang, barselsgruppa. Og gjett hva? De klarte få til at legen var der og tok inn en og en fra hs mens vi var der likevel. Her har jeg enda tilgode å oppleve at en kontroll som er med både lege og hs er på samme dag. det er ikke mange vi har hatt heller da, dette blir første med lillesøster. Det er nå en ting med en seksukers kontroll, da har man jo perm, men litt stress blir det når både hun og jeg skal til legen også, jeg får ringe og bestille begge timene, kanskje vi kan få to på rappen så tar legen oss begge når vi først er inne?
Men da vi hadde toårskontroll for søstra delt over to uker, med to voksne i jobb og ungen i bhg, da var det mer logistikk og fri fra jobb og greier for å få det til. DET burde de i det minste få til på en dag!
Vår hs var i alle fall sånn "en dag fra eller til gjør sikkert ikke noe altså, men det står seks uker, så da blir det seks uker, så derfor blir det sånn", så derfor er hun seks uker når hun får den.
Det blir hyppig på hs da, vi var der jo denne uken også. "Ser deg om et par uker" sa jeg, da jeg gikk, men det er altså faktisk neste uke. Dog, nesten to uker da, tirsdag hos hs, og så er det vel fredag neste uke hos hs, men legen er tirsdag eller onsdag.
Må sjekke opp i hvem som er helsestasjonslegen egentlig, så vi ikke ender med 6 uker kontroll og etterkontroll etter vannkoppene med en og samme lege på samme uke, da kan vi da vel se på vannkoppene når vi likevel er hos legen.
Ja, skjønner den. Rart at vi ikke fikk 6-ukers kontroll denne uka egentlig.. Mulig det var fullt da.Vår hs var i alle fall sånn "en dag fra eller til gjør sikkert ikke noe altså, men det står seks uker, så da blir det seks uker, så derfor blir det sånn", så derfor er hun seks uker når hun får den.
Det blir hyppig på hs da, vi var der jo denne uken også. "Ser deg om et par uker" sa jeg, da jeg gikk, men det er altså faktisk neste uke. Dog, nesten to uker da, tirsdag hos hs, og så er det vel fredag neste uke hos hs, men legen er tirsdag eller onsdag.
Må sjekke opp i hvem som er helsestasjonslegen egentlig, så vi ikke ender med 6 uker kontroll og etterkontroll etter vannkoppene med en og samme lege på samme uke, da kan vi da vel se på vannkoppene når vi likevel er hos legen.
Ja, skjønner den. Rart at vi ikke fikk 6-ukers kontroll denne uka egentlig.. Mulig det var fullt da.
Har dere fastlege og helsestasjon på samme sted?
Greit å finne ut om dere kan få unna alt til samme lege i alle fall![]()
Er jo sikkert ikke noe farlig.. men synes det er helt greit at de heller venter noen dager for å være sikker![]()