Skravletråd :)

Den følelsen... når du har mata, bytta bleie, byssa en liten time, og han endelig finner roen i egen seng for første gang...og så bobler det i bleia igjen... Da var det på an igjen...

Den følelsen... når du har mata, bytta bleie, byssa en liten time, og han endelig finner roen i egen seng for første gang...og så bobler det i bleia igjen... Da var det på an igjen...
Ai, den er lei.
Her er det masse grynting og pressing pga rotavirusvaksinen.. men foreløpig ingen bæsj.

Vært litt dårlig med søvn her også. Spising og stell fra 3-4, opp igjen for mer mat kl.6, akkurat sovnet igjen da klokka ringte for å stå opp med storebror og søster kl.7, og jammen våknet ikke lille igjen kl.8 når jeg akkurat hadde lagt meg igjen... Så nå sitter jeg her med en liten trøttfis som egentlig ikke var så sulten likevel :P Tror vi prøver å finne sengen på nytt :)

Vi skal ha den vaksinen om ei uke. Blæ. Blir travelt da.

Hun har to timer på hs neste uke, legen og helsesøster hver sin dag (for hun mangler et par dager på 6 uker den dagen legen er der. Og derfor hs og vaksine to dager etterpå) og vi skal ha en legetime "en uke etter fullført antibiotikakur", ferdig i morgen. Og jeg må vel ha meg en etterkontroll hos legen sånn snart.

Hun har to timer på hs neste uke, legen og helsesøster hver sin dag (for hun mangler et par dager på 6 uker den dagen legen er der. Og derfor hs og vaksine to dager etterpå) og vi skal ha en legetime "en uke etter fullført antibiotikakur", ferdig i morgen. Og jeg må vel ha meg en etterkontroll hos legen sånn snart.
Blir mange kontroller på dere fremover da.

Er det så nøye ja? I forhold til å være 6 uker? Kjenner noen som skal ta den 1 dag før barnet blir 6 uler, men jeg har forstått at de skal være ganske nøye

Ååh. Den er lei:/ er så glad vi er ferdig med bæsjebleier på natta..

Det har skjedd mange ganger her også..
Fryktelig kjedelig, blir fort noen timer våken da.
I natt var første natt der hun ikke bæsjet i hele tatt da.

Vi skal også ta den om en uke. Kjenner til det med mye kontroller. Sist uke var vi til hs en dag og legen en annen dag. Neste uke skal jeg til legen og vi har time til 6-ukers kontroll..

Vi skal også ta den om en uke. Kjenner til det med mye kontroller. Sist uke var vi til hs en dag og legen en annen dag. Neste uke skal jeg til legen og vi har time til 6-ukers kontroll..

Merkelig hvor vanskelig det skal være å få til lege og hs samme dag..

Der jeg bodde før hadde vi en del gruppekontroller, altså 4-5 babyer på en gang, barselsgruppa. Og gjett hva? De klarte få til at legen var der og tok inn en og en fra hs mens vi var der likevel. Her har jeg enda tilgode å oppleve at en kontroll som er med både lege og hs er på samme dag. det er ikke mange vi har hatt heller da, dette blir første med lillesøster. Det er nå en ting med en seksukers kontroll, da har man jo perm, men litt stress blir det når både hun og jeg skal til legen også, jeg får ringe og bestille begge timene, kanskje vi kan få to på rappen så tar legen oss begge når vi først er inne?

Men da vi hadde toårskontroll for søstra delt over to uker, med to voksne i jobb og ungen i bhg, da var det mer logistikk og fri fra jobb og greier for å få det til. DET burde de i det minste få til på en dag!

Er det så nøye ja? I forhold til å være 6 uker? Kjenner noen som skal ta den 1 dag før barnet blir 6 uler, men jeg har forstått at de skal være ganske nøye

De er visst litt nøye på det ja. 5 uker og 5 dager er ikke 6 uker, da mangler hun to dager så da må vi tilbake to dager senere.
Jaja

De er visst litt nøye på det ja. 5 uker og 5 dager er ikke 6 uker, da mangler hun to dager så da må vi tilbake to dager senere.
Jaja
ja var sånn jeg har forstått det, men da jeg nevnte det til vedkommende fikk jeg bare ett: regner med hs vet hva hun driver med...

Kjenner jeg har mistet så mye tiltro til helsesøstrene at jeg ikke stoler blindt på de altså..

Merkelig hvor vanskelig det skal være å få til lege og hs samme dag..

Der jeg bodde før hadde vi en del gruppekontroller, altså 4-5 babyer på en gang, barselsgruppa. Og gjett hva? De klarte få til at legen var der og tok inn en og en fra hs mens vi var der likevel. Her har jeg enda tilgode å oppleve at en kontroll som er med både lege og hs er på samme dag. det er ikke mange vi har hatt heller da, dette blir første med lillesøster. Det er nå en ting med en seksukers kontroll, da har man jo perm, men litt stress blir det når både hun og jeg skal til legen også, jeg får ringe og bestille begge timene, kanskje vi kan få to på rappen så tar legen oss begge når vi først er inne?

Men da vi hadde toårskontroll for søstra delt over to uker, med to voksne i jobb og ungen i bhg, da var det mer logistikk og fri fra jobb og greier for å få det til. DET burde de i det minste få til på en dag!
Ja, rart det der altså.
Husker det var styr med 2-års kontroll her også. Da hadde de på en eller annen måte glemt at hun skulle til lege. Vi flyttet rundt den tida, så da måtte vi vente en stund på legetime på ny helsestasjon.
Spent på hvordan det blir fremover. Hadde vært greit å fått unna begge på samme dag.
Visste ikke at de var så streng på den vaksinen. Gjelder vel at de må være over 6 uker da. Her blir hun 7 uker og 2 dager når vi tar den.
Satser på at dere får dobbel legetime da:)

Vår hs var i alle fall sånn "en dag fra eller til gjør sikkert ikke noe altså, men det står seks uker, så da blir det seks uker, så derfor blir det sånn", så derfor er hun seks uker når hun får den.

Det blir hyppig på hs da, vi var der jo denne uken også. "Ser deg om et par uker" sa jeg, da jeg gikk, men det er altså faktisk neste uke. Dog, nesten to uker da, tirsdag hos hs, og så er det vel fredag neste uke hos hs, men legen er tirsdag eller onsdag.

Må sjekke opp i hvem som er helsestasjonslegen egentlig, så vi ikke ender med 6 uker kontroll og etterkontroll etter vannkoppene med en og samme lege på samme uke, da kan vi da vel se på vannkoppene når vi likevel er hos legen.

Vår hs var i alle fall sånn "en dag fra eller til gjør sikkert ikke noe altså, men det står seks uker, så da blir det seks uker, så derfor blir det sånn", så derfor er hun seks uker når hun får den.

Det blir hyppig på hs da, vi var der jo denne uken også. "Ser deg om et par uker" sa jeg, da jeg gikk, men det er altså faktisk neste uke. Dog, nesten to uker da, tirsdag hos hs, og så er det vel fredag neste uke hos hs, men legen er tirsdag eller onsdag.

Må sjekke opp i hvem som er helsestasjonslegen egentlig, så vi ikke ender med 6 uker kontroll og etterkontroll etter vannkoppene med en og samme lege på samme uke, da kan vi da vel se på vannkoppene når vi likevel er hos legen.

Er jo sikkert ikke noe farlig.. men synes det er helt greit at de heller venter noen dager for å være sikker ;)

Ja, skjønner den. Rart at vi ikke fikk 6-ukers kontroll denne uka egentlig.. Mulig det var fullt da.
Har dere fastlege og helsestasjon på samme sted?
Greit å finne ut om dere kan få unna alt til samme lege i alle fall :)

Ja, skjønner den. Rart at vi ikke fikk 6-ukers kontroll denne uka egentlig.. Mulig det var fullt da.
Har dere fastlege og helsestasjon på samme sted?
Greit å finne ut om dere kan få unna alt til samme lege i alle fall :)

Jepp, de er samme sted, kontorfelleskap. Man går inn en dør for å komme til helsestasjonen, men strengt tatt er det bare for syns skyld, for "i andre enden" av helsestasjonens del av lokalet går det bare over i legekontorets innerste ganger uten noe mer mikkmakk. Tror de har felles lunsjrom også, også er det altså noen av fastlegene som er helsestasjonsleger på ulike dager

Vår fastlege er ikke av dem da, ser jeg, så da må vi vel ha to timer. Men i det minste om jeg og lillejenta kan få en dobbelttime på deling da så vi slipper å dra to ganger til legen. Men da må vi muligens vente litt lenger enn bare ei uke. Etterkontrollen har jeg glemt å bestille, og den kontrollen hennes ble jeg først klar over at vi skulle ha i går kveld når vi fikk epikrisen.

Back
Topp