Stort symfyse-fundusmål!

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Ææh! Jordmor har nettopp fylt ut symfyse-fundusmålet fra 38-ukerskontrollen i skjemaet. Får helt nerver jeg. Får jeg en gigababy?? :o

ImageUploadedByBV Forum1453899141.992423.jpg

Hehe jeg er ikke jordmor, men har hørt at symfysemålene ikke trenger ha med babyens størrelse å gjøre! Det kommer an på mye, bl.a. hvordan mor bærer babyen. Jeg har lavt symfysemål, men genetisk får familien min store babyer :p så er litt spent selv ;)

Ææh! Jordmor har nettopp fylt ut symfyse-fundusmålet fra 38-ukerskontrollen i skjemaet. Får helt nerver jeg. Får jeg en gigababy?? :o

Vis vedlegget 158728
Trenger ikke bety baby er stor. Det kan bety du har mye fostervann eller at du bærer baby på en viss måte. Og ikke minst, det kan hende jordmora di måler på en måte som gjør at målene blir litt høye. Du følger jo en fin kurve jevnt over, så ville ikke stresset :)

Vis vedlegget 158728
Nei.
SF-målet mitt ligger utenfor skjemaet mens vekstkontrollen med ultralyd i går viste at mini er innenfor normalen. Så det er ikke en direkte sammenheng nei.

Hehe jeg er ikke jordmor, men har hørt at symfysemålene ikke trenger ha med babyens størrelse å gjøre! Det kommer an på mye, bl.a. hvordan mor bærer babyen. Jeg har lavt symfysemål, men genetisk får familien min store babyer :p så er litt spent selv ;)
Nei.
SF-målet mitt ligger utenfor skjemaet mens vekstkontrollen med ultralyd i går viste at mini er innenfor normalen. Så det er ikke en direkte sammenheng nei.
Takk for svar dere :)
Genetikken på barnefars side sier DIGRE babyer - mens jeg var nokså normal. :)
Betryggende at ikke SF-målet er direkte linket opp til str på babyen hvertfall. :)

Her har baby lugget på 4-5% under gjennomsnittet på vekst estimering , og målene på symfysemålet har lugget på streken. Men 2 siste gangene ligger mitt som ditt. Så er veldig spent !!

I forrige svangerskap lå kryssene hele tiden langt oppe i det grå feltet, men ut kom en jente på 3350 g. Ikke spesielt stort, ganske så gjennomsnittlig. (Gikk 6 dager over termin)

Back
Topp