Brrrr kaldt !!!

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Min sønn på 11 år har sterk astma. Og nå begynner det å bli rimelig kalt ute.. Er meldt -21 i morgen tidlig når han skal til skolen. Vi bor et stykke unna og barna tar skolebuss. Men det blir jo likevel en del kald luft å puste inn.
Så hva gjør mann, holder dem hjemme? Er det noen regler på hvor kalt det må være før barna skal slippe å dra ut i denne kulda?

Tittet på dem nå.
Hadde aldri fått han til å gå med noe sånn.. Livredd for å stikke seg ut i den alderen.. Han hadde tatt den av så fort han ute av døra..

Kunne ikke prøvd da? Med sjal over maska? Jeg klarer bedre å være ute med maske på heldigvis. Og bruker jo sånn type til å holde den på plass. Be legen skrive søknad til nav så får du det gratis :)

Kunne ikke prøvd da? Med sjal over maska? Jeg klarer bedre å være ute med maske på heldigvis. Og bruker jo sånn type til å holde den på plass. Be legen skrive søknad til nav så får du det gratis :)

Takk :) skal forhøre meg litt med barnelegen hans som han jevnlig går til astma ktrl hos samt skolen.

Litt spesielt hvordan vi takler kulde forskjellig i verden. Så på Barcelona spille kamp i kveld. Treneren sto med boblejakke og hutra på sidelinja i 10+grader. Mens her sover barna ute i -10grader ;)

Samme problem her, her får de være inne på skolen i friminuttene. Skoleveien er derimot ett problem, har også en baby jeg helst ikke vil dra ut i kulden for å kjøre skolebarnet.

Man får visst ikke dekket Jonasmaske lengre :( var hos barnelege å spurte forrige uke.

Den finnes som både skjerf og buff mener jeg.

Vi fikk beskjed om at de ikke skulle ut når det var under 5-10 minus, litt etter hva barnet tåler. Men maks minus 10. Men det er kjempevanskelig med henting, levering osv. Heller ikke enkelt med at de skal være inne på skolen, for de vil jo helst ut sammen med resten.

Jeg ville ikke holdt han hjemme fordi det er kaldt, men jeg vill gitt beskjed om at han ikke skal ut i skoletiden og bedt han ha hals/buff foran nese og munn den korte tiden det tar å gå inn og ut.

Det kan holde med spnn stilig "hals" man får kjøpt på bl.a. Session og ski/snowboard butikker... De kan man jo trekke opp over munn og nese når hab er ute, og ned son et skjerf inne. :-) De får man i alt fra helt svarte og med masse mønsternog farger :-)

Jeg ville ikke holdt han hjemme fordi det er kaldt, men jeg vill gitt beskjed om at han ikke skal ut i skoletiden og bedt han ha hals/buff foran nese og munn den korte tiden det tar å gå inn og ut.

Ja skal kjøpe sånn hals som han kan dra over munn/nese :)
Men å si fra til lærer er håpløst. Har gjort det mange ganger. Men likevel blir dem sendt ut..

Men å si fra til lærer er håpløst. Har gjort det mange ganger. Men likevel blir dem sendt ut..

Det er jo for dumt! Tror jeg hadde klaget på det, han har jo gyldig grunn til å ikke være ute..

Sent from my iPhone using BV Forum

Da sender du med en god gammeldags melding på papir med underskrift og telefonnr han kan vise til enhver lærer som vil ha han ut. Han er jo såppas stor at han klarer å si ifra selv.

Jeg holder han hjemme når det er så kaldt JA. Han blir veldig dårlig når det er så kaldt....

Så hvis det er kaldt i flere uker i strekk i januar og februar så har han flere ukers "ferie" fra skolen?

Nei, for det er aldri så mange dager på rad det er så kaldt.
Holder han hjemme ved over -8 grader, og i hans 8 år gamle liv har det skjedd 4 dager.
Så....
Alle kan nok ikke gjøre det sånn, men her har det heldigvis gått an ;)

Nei, for det er aldri så mange dager på rad det er så kaldt.
Holder han hjemme ved over -8 grader, og i hans 8 år gamle liv har det skjedd 4 dager.
Så....
Alle kan nok ikke gjøre det sånn, men her har det heldigvis gått an ;)
Ja det kommer jo an på hvor man bor. Regner med barn som har behov får transport til/fra skolen.

Back
Topp