Brrrr kaldt !!!

Ja. :)
Nå har ikke han rett på transport, men jeg kjører som regel. ;)
Hvis det hadde vært kaldt flere dager hadde nok ikke skolen godtatt å ta han ut, og ved legeerklæring på at han ikke skal være ute så hadde han nok fått varm taxi fra dør til dør;)

Hvis det hadde vært kaldt flere dager hadde nok ikke skolen godtatt å ta han ut, og ved legeerklæring på at han ikke skal være ute så hadde han nok fått varm taxi fra dør til dør;)

Nei, dessverre slik fungerer det ikke.
Her har vi både legeerklæring og har vært kaldt nå i to uker uten å få ett annet tilbud enn buss til skolen.
Det betyr for mitt barn at transporten til skolen trigger ett astmaanfall, får heldigvis være inne på skolen. Men sender barnet ut så for gradestokken kryper over -10.
Jeg har selv vurdert å holde barnet hjemme på kalde dager, barnet er faktisk syk når barnet får anfall på anfall pga kulde.
Er det greit å være hjemme ved andre sykdommer er det greit å være hjemme med astma også;)

Nei, dessverre slik fungerer det ikke.
Her har vi både legeerklæring og har vært kaldt nå i to uker uten å få ett annet tilbud enn buss til skolen.
Det betyr for mitt barn at transporten til skolen trigger ett astmaanfall, får heldigvis være inne på skolen. Men sender barnet ut så for gradestokken kryper over -10.
Jeg har selv vurdert å holde barnet hjemme på kalde dager, barnet er faktisk syk når barnet får anfall på anfall pga kulde.
Er det greit å være hjemme ved andre sykdommer er det greit å være hjemme med astma også;)
Selvfølgelig er astmaanfall gyldig sykdom. Sier bare at hvis man bor i Finnmark så kan man ikke holde barnet hjemme fra november til mars ;) Det er vel ikke skolen som har ansvar for slik transport da.

Selvfølgelig er astmaanfall gyldig sykdom. Sier bare at hvis man bor i Finnmark så kan man ikke holde barnet hjemme fra november til mars ;) Det er vel ikke skolen som har ansvar for slik transport da.

Sjeldent det er så kaldt i så lang tid i Finnmark også ;)
Men det er fint mulig å gi hjemmeundervisning til kronisksykebarn.
Mange syke barn i Norge som får skolegang selv om de ikke kan gå på skolen heldigvis.
Nei, man har ikke krav på slik transport. Men jeg kjører og er hjemme hver dag heldigvis. Det er ikke hyggelig å ha ett barn som blir dårlig av kulde, men da må vi finne løsninger på det :)

Sjeldent det er så kaldt i så lang tid i Finnmark også ;)
Men det er fint mulig å gi hjemmeundervisning til kronisksykebarn.
Mange syke barn i Norge som får skolegang selv om de ikke kan gå på skolen heldigvis.
Nei, man har ikke krav på slik transport. Men jeg kjører og er hjemme hver dag heldigvis. Det er ikke hyggelig å ha ett barn som blir dårlig av kulde, men da må vi finne løsninger på det :)
Ja nå tenkte ikke jeg hjemmeundervisning da, men å bare holde barna hjemme fra skolen. Det går jo ikke i mange uker i strekk :)

Her kjøres barn med behov for det i taxi til både bhg og skole. Ikke astma på noen av de jeg vet om, men synes det kan likestilles med andre grunner for behov for transport. Har de ikke helse til å gå til bussen så har de ikke det, enten det er bena eller lungene som er årsaken. Ikke alle som har mulighet til å kjøre og hente barna selv når de er over SFO-alder.

Jo det vil nå jeg si, da det er skoleplikt i dette landet.. Burde bare mangle

Jeg snakket med barnelegen til sønnen min og han sa at det skulle gå greit at han gikk til og fra skolen, men skulle absolutt ikke drive med noen form for aktivitet ute som gym etc. Kunne også være inne i friminuttene.. Så ja får vell prøve det da..

Jeg får ikke kjørt han heller om dagen. Min bil er på verksted og den bilen jeg har nå har ikke webasto eller noen oppvarmings muligheter så bilen blir ikke varm før han er på skolen likevel..

Så tror nok jeg kommer til å holde han hjemme på de kaldeste dagene når det er -20 ja, så kan skolen si hva de vil!

Jo det vil nå jeg si, da det er skoleplikt i dette landet.. Burde bare mangle
Jeg tenkte at det ikke er noe skolen verken arrangerer eller dekker, det er det vel NAV som gjør? Og man selv bestiller transport, ikke skolen.

Vet om flere som får drosje, og regner med foreldrene med legeerklæring som søker og sørger for å få det dekket. Tror ikke skolen har noe med å ordne det praktisk å gjøre?

Jeg tenkte at det ikke er noe skolen verken arrangerer eller dekker, det er det vel NAV som gjør? Og man selv bestiller transport, ikke skolen.

Vet om flere som får drosje, og regner med foreldrene med legeerklæring som søker og sørger for å få det dekket. Tror ikke skolen har noe med å ordne det praktisk å gjøre?

Ja det kan stemme :) skal forhøre meg med min mor, hun jobber på nav :)

Back
Topp