Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det jeg er redd for...Tar du tempen ti ganger si viser den ti forskjellige temperaturer...
Ikke fornøyd med den![]()
Feil svar...Jeg hadde aldri stolt på dethar erfaring fra jobb, de ble raskt fjernet hos oss for å si det slik
jeg stoler kun på rektalmåling
![]()
Ja det er jo mye mer lettvindt. Hva med øretermometer da? De er ofte mer presise hvis en klarer å måle riktigFeil svar...![]()
Neida. Årh. Ser bare så mye mer lettvint ut, spesielt mtp 9 åringen som HATER å måle tempen rektalt.![]()
Ville heller gått for braun termoscan til øret. ;-)
Og måler du rett får du tempen som er fra kroppens varmesenter som ligger innenfor øret ;-)
Har kontrollmålt opp mot rektalt da ungene var små, og det er max en halv grad forskjell.
Skjlnner godt at 9-åringen hater det! De begynner å bli så store at de blir mer private på de områdene.
Her har vi ikke fått målt ungene rektalt på leeenge.
Og jeg er ikke avhengig av å få tall nøyaktig på desimalen ;-)
Hun holder seg heldigvis som regel frisk, så er ikke så ofte vi må til å måle... Men allikevel. Forstår henne godt!Ja det er jo mye mer lettvindt. Hva med øretermometer da? De er ofte mer presise hvis en klarer å måle riktigskjønner at du ikke vil bruke rektalt hvis ungen hater det
Det har med at en ikke må måle påHun holder seg heldigvis som regel frisk, så er ikke så ofte vi må til å måle... Men allikevel. Forstår henne godt!
Øretermometer ja! Det kunne jo vært et alternativ. Hva er riktig og feil måte å måle på?
Ok, tusen takk for tips!Det har med at en ikke må måle på
Skrått, da måler du kun temper i ørevegger og ikke inn i øret mot varmesenter. Dette kan nok apoteket forklare deg godt![]()
Øregangen på barn er buet i motsetning til hos voksne.Hun holder seg heldigvis som regel frisk, så er ikke så ofte vi må til å måle... Men allikevel. Forstår henne godt!
Øretermometer ja! Det kunne jo vært et alternativ. Hva er riktig og feil måte å måle på?
Takk for god forklaring! Er jo klart at det føles som mye penger for et termometer, men de varer jo forhåpentligvis noen år. Hmm. Tror jeg skal sende mannen ut på shopping. Kjekt å ha i hus, vet aldri når man får bruk for det. Takk for god hjelp! ♡Øregangen på barn er buet i motsetning til hos voksne.
Så du tar tak i øret og løfter det litt ut og opp så retter du ut øregangen. Hold termometeret som om du snakker i telefonen, litt ut med nedre del.
Jeg synes det er best å ha barnet på fanget sånn at du får støttet kroppen og holdt hodet støtt.
Og så måler jeg alltid 3 ganger og tar et gjennomsnitt. Som regel får jeg to like målinger og en som er 0.1-0.3 grader i pluss/minus de to som er like.
I tillegg sier den fra med å lyse rødt hvis den ikke har kontakt og det ikke er noe å måle mot.
Vi har denne som ble testens dyreste. Øverst i artikkelen.
Kan riktignok ikke huske at den kosta så mye. Men den fikk god score da.
http://www.klikk.no/foreldre/tester/article740700.ece
Jeg ser nå at det har kommet nyere modeller enn den vi har, og den nyeste kommer visst også med innstilling på alder. Ligger litt filmer på YouTube så jeg.Takk for god forklaring! Er jo klart at det føles som mye penger for et termometer, men de varer jo forhåpentligvis noen år. Hmm. Tror jeg skal sende mannen ut på shopping. Kjekt å ha i hus, vet aldri når man får bruk for det. Takk for god hjelp! ♡
Jøss, fancy!Jeg ser nå at det har kommet nyere modeller enn den vi har, og den nyeste kommer visst også med innstilling på alder. Ligger litt filmer på YouTube så jeg.
Ja vi har jo hatt vårt i sikkert 3-4 år ;-)
Ja det var det ;-)Jøss, fancy!![]()
Haha, garantert! Kanskje spare det til neste danmarkstur.Ja det var det ;-)
Sikkert utslag på prisen og :-o
Trenger ny febermåler, og syns det ser veldig greit og lettvint ut med pannetermometerne.
Noen med erfaring? Fornøyd? Er det nøyaktig? Evt ca pris?