Om amming, vekt og sånn

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Om en time får vi svaret på om vesla går opp i vekt. Og jeg skal høre om jeg kan gradvis kutte ned på tillegg. Vet jeg har melk, men ungen er lat og bedagelig og orker ikke ta ut alt jeg har. Får besøk av mamman min og bestemora mi denne uka så da kan vi prøve fullamming i tre dager hvis hs syns det er ok. Det er alltid håp, men om det ikke går er jeg forberedt på delamming så langt det går.

Om en time får vi svaret på om vesla går opp i vekt. Og jeg skal høre om jeg kan gradvis kutte ned på tillegg. Vet jeg har melk, men ungen er lat og bedagelig og orker ikke ta ut alt jeg har. Får besøk av mamman min og bestemora mi denne uka så da kan vi prøve fullamming i tre dager hvis hs syns det er ok. Det er alltid håp, men om det ikke går er jeg forberedt på delamming så langt det går.

Lykke til, krysser fingrene for fin vektøkning! :)

Hvordan gikk det?

Ho følger kurven sin :) 4,5 kg var ho i dag. Men blir nok å fortsette med flaska i tillegg til pupp. Hs syns ikke produksjonen min har økt nok til at vi bør prøve et døgn uten flaske. Det viktigste er en mett baby som vokser slik ho skal.

Skal du fortsatt forsøke å øke?

Tror ikke jeg får til.. Har pumpa ganske ofte i fire uker. Så tror jeg er ganske nærme aksept av delamming.

Tror ikke jeg får til.. Har pumpa ganske ofte i fire uker. Så tror jeg er ganske nærme aksept av delamming.
Eneste måten jeg kunne øke på produksjonen, var å amme.. pumpen fungerte bare ikke på meg. Et døgn tar jo ikke barnet noe skade av? Her fikk jeg jo beskjed om å fullamme i 3 døgn, så ofte han ville, for at han var vel eneste sjansen min på å øke produksjonen.. fikk beskjed om at han kunne bli en skrik unge og at jeg kunne regne med et lite vekttap, men at det ikke var noe å bekymre seg over for poden kom til å legge fort på seg igjen så snart melka kom. Og det var jo ikke noe problem å starte med mme og heller delamme om det ikke skulle gå eller at jeg ikke klarte å holde ut.. dette kom fra ammehjelpen/poliklinikk, mens HS var skeptisk til opplegget..

Anbefaler deg å bestemme deg for det ene eller andre! Det hjalp meg veldig å måtte ha avgjørelsen på hvorvidt jeg skulle dvele ved det eller legge det bak meg. 25 ml mm i døgnet gir vistnok alle foreldrene ved amming - det er en god tanke å ha med seg for oss som ikke klarer å fullamme! Deitt med flaska men mye lure løsninger som gjør ting enklere

Ett lite tips hvis du ikke har prøvd det.. Ammete fra apoteke- NAF sin. Jeg er på dag to med den og den funker! Får spreng når det går noen timer mellom amming og merker godt at det er mere melk! Lykke til :)

Ett lite tips hvis du ikke har prøvd det.. Ammete fra apoteke- NAF sin. Jeg er på dag to med den og den funker! Får spreng når det går noen timer mellom amming og merker godt at det er mere melk! Lykke til :)
Skal teste ut:)

Anbefaler deg å bestemme deg for det ene eller andre! Det hjalp meg veldig å måtte ha avgjørelsen på hvorvidt jeg skulle dvele ved det eller legge det bak meg. 25 ml mm i døgnet gir vistnok alle foreldrene ved amming - det er en god tanke å ha med seg for oss som ikke klarer å fullamme! Deitt med flaska men mye lure løsninger som gjør ting enklere
Jeg er nok der snart:) har god hjelp denne uka så skal prøve å senke skuldrene litt.

Back
Topp