24+2 og opp 3,5 kg..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg var førnøyd. Lå vel like under normalvekt både sist gang, og denne gangen. BMI på 18 tror jeg. Jeg tenkte at 12 var gjennomsnittet, og at jeg sikkert hadde godt av et par kg mer enn det da. Men det der er jo antall anbefalt kg, ikke nødvendigvis hva folk legger på seg. Var vel det jordmora mente daAnbefalt vektøkning for normalvektige er 11,5 - 16 kg. Så din vektøkning er vel egentlig ganske fin den da.
Vis vedlegget 155456
Anbefalt vektøkning for normalvektige er 11,5 - 16 kg. Så din vektøkning er vel egentlig ganske fin den da.
Vis vedlegget 155456
Ja, jeg var førnøyd. Lå vel like under normalvekt både sist gang, og denne gangen. BMI på 18 tror jeg. Jeg tenkte at 12 var gjennomsnittet, og at jeg sikkert hadde godt av et par kg mer enn det da. Men det der er jo antall anbefalt kg, ikke nødvendigvis hva folk legger på seg. Var vel det jordmora mente da![]()
Sist gang hadde jeg mistet 10 kg på den første uka. Baby, fostervann, livmor, blod og vann i kroppen veier jo litt. Så resterende 4,5 kg var nok en kombinasjon av pupper og fettreserver. Ammingen tærte godt på kroppen, og på det laveste hadde jeg vel en bmi på 17, på slutten av fullammingen, til tross for at jeg spiste masse kaloririk mat hver dag :S Så er ikke noe redd for gravidkiloene![]()
Ligger på pluss nå ja, etter å ha stått stille en stund. Husker ikke helt startvekta men tipper sånn ca +3 (hadde mer enn nok fra før med bmi 27-komma-noe så håper å begrense så mye som mulig)