"mas" om navn

MrsDahl

Andre møte med forumet
Flere som opplever "mas" rundt hva navnet til baby blir? Mulig jeg er litt vel hormonell om dagen men synes det er så utrolig irriterende når vi har sagt fra at vi ikke vet og ønsker å vente å se til etter baby har kommet men allikevel så spør de samme personene om og om igjen om hva navnet blir..
 
Jepp. Sier vi ikke vet, og hvid vi hadde visst, så hadde vi uansett ikke sagt det. (Pga flere grunner) Da spør de gjerne om hvilke alternativer, stiler etc vi kunne tenkt oss. :p de må bare spørre. De er jo bare interesserte. Men kan bli litt mye til tider. :)
 
Ja, det vel stemmer sikkert for fleste :) men blir bare så oppgitt over enkelte familiemedlemmer..
Har i grunn bestemt oss for navn men ønsker å holde det hemmelig, valgte denne gangen å heller si at vi ikke vet enda da flere nesten ble sure med førstemann fordi vi ville holde det hemmelig..
 
Ja, det vel stemmer sikkert for fleste :) men blir bare så oppgitt over enkelte familiemedlemmer..
Har i grunn bestemt oss for navn men ønsker å holde det hemmelig, valgte denne gangen å heller si at vi ikke vet enda da flere nesten ble sure med førstemann fordi vi ville holde det hemmelig..
Ja, det er som regel veldig lite forståelse å få for hemmeligholding... Hovedgrunnen vår til å holde det hemmelig, er at vi tenker å kalle opp etter en besteforelder. Men er ikke helt sikre enda, for kommer litt an på om vi føler det passer og sånn. Så vil ikke si noe om det, for ikke å skuffe noen dersom det ikke skjer.
I tillegg føler vi vi har delt litt mye, vil gjerne ha noe for oss selv. :) og andres mening betyr veldig lite, men vet de ville ha blandet seg og kommet med meninger og det hadde vært slitsomt. :p
Så nei. Letteste er å si at man ikke vet. Ikke har noen alternativer eller noe. :p
 
Det var vår grunn første gang også:) denne gangen ønsker vi som du sier å bare ha noe for oss selv i tillegg til at vi har valgt ett navn som ikke er så vanlig (ikke noe spesielt/uvanelig egentlig, er bare ikke så mange som heter det) og ønsker derfor ingen negative kommentarer som jeg ser for meg kan komme fr enkelte.
 
Jupp!!!! Vi vet fortsatt ikke hva han skal hete. Men npr vi svarer det, så tror de ikke på oss, og blir fornærmet fordi vi ikke vil dele o_O
 
Jepp! Men opplever folk skjønner at vi ikke vil si det også..
 
Ja. Mamma lurer fælt, og har begynt å komme med egne navn. Isabell var det siste hun kom med. Ikke så ille det, da, men vi sier ingenting. Ikke for det-vi har ikke navn klart heller :p
 
Jeg sa bare at vi har noen alternativer og vi vil vente og se hva som passer til henne før vi sier noe.
 
Ja. Lenge før jeg visste kjønnet til og med. Herregud...
 
hehe når de fant ut på jobben til mannen at nr 3 var på vei (noen av damene gjennomskuet det), tok det ca en time før han fikk to lister med (en rosa og en blå) med navn i "prioritert" rekkefølge. Begge de to andre har navn på samme bokstav, så vi må nesten "følge opp".

synes det var litt søtt jeg☺
 
Vi juger å sier vi ikke vet.

Sist visste vi ikke før 3 uker før fødsel.
Nå vet det ganske midt i svangerskapet.

Hemmelig. Og ja, hvit løgn til alle som kråker og spør om vi vet.
 
Med denne visste vi faktisk ikke, men våre unger presenteres med navn og bilde når de er født, og det har folk godtatt selv om de har spurt, hatt forslag etc
 
Vi sa at vi hadde flere navn vi likte, men sa ikke hva navnet skulle være før etter fødsel.
Men jeg klarte i hormonell-tåka å forsnakke meg til bestevenninna mi og ei annen. Når jeg hørte selv at jeg sa navnet på babyen fikk de streng beskjed om å holde kjeft! Noe de faktisk klarte også :)
 
Her er vi veldig bestemte på at navnet ikke blir delt med noen før kidden er født. Så mas hjelper ikke, folk spør kun en gang etter å ha fått det svaret.
Selv spør jeg gjerne vordende foreldre om de har funnet navn, men presiserer at de ikke må si hvilket om de ikke vil, jeg er bare nysgjerrig på om de fortsatt grubler, eller har bestemt.
 
Ja!
Mamma har lurt veldig og kommer med forslag hele tiden. Akkurat med henne bryr jeg meg ikke så mye, ser det på som at hun gleder seg så veldig til å bli mormor og blir litt over ivrig. :)
Men de som irriterer meg er bekjente og ikke nær familie som skal mase om navn!
Fikk faktisk en kommentar om at vi ikke kunne bruke navnet til min samboer sin avdøde søster, fordi hans tremenning ville bruke det når hun en gang om mange år planlegger for barn.. Da ble jeg ganske irritert. Ikke liker jeg det navnet en gang :p men at folk skal diktere hva vi skal bruke som navn på baby er bare feil! :)
Til de nærmeste har vi nå sagt hva navn vi tror det blir, men at vi ser det an når baby er ute om det passer :) til andre svarer jeg bare at vi ikke vet. Og skifter tema :p
 
Jepp, det mases en del. Med første sa vi ingenting. For da viste vi ikke. Det gjør vi i grunn ikke nå heller, men uansett om vi klarer å bli delvis enige før fødsel så vil vi vente til etter fødsel :)
 
Sier bare at vi ikke vet eller ha snakket om det.
 
Back
Topp