Mine tanker på veien til en liten ICSI-spire...

Mator

Forumet er livet
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Pp5 er avsluttet og ventingen i disse dager blir lang når man har ferie. Perioden har ikke vært lik de andre da el-slim har vært fraværende og el-test var svak fra cd7-13, økte i styrke cd14 (men var fortsatt ikke like sterk som kontrollen) og ble svak igjen cd15 og har vært svak siden. Hodet jobber på spreng og tankene blir mange. Måtte avslutte proverakur etter 2 dager da hodepinen ble for intens og kvalmen var uutholdelig. Vil bare få denne perioden overstått og få alt tilbake til normalen igjen....

Edit: Startet rett på blogging uten å presentere meg selv noe videre..
J28, vært aktiv prøver siden juli 2015.
Tidligere operert for cyster, men ikke hatt tilbakevendende etter lapraskopi.
Hatt celleforandringer, som kroppen bekjempet selv etter 4 år med oppfølging og på det værste grad cin2.
Sluttet på pilla september 2014, slet lenge med ustabile sykluser og fikk provera mot dette i oktober 2015.
Fikk beskjed i pp8 om at jeg ikke hadde eggløsning på noen av prøvene som ble tatt i forbindelse med provera.
Ble satt på pergotime som ga meg eggløsning tilbake etter 2 enkle runder, før det ble oppdaget nedsatt kvalitet hos mannen.
Hadde første ICSI forsøk i august'16, det endte i kjemisk og ingen på frys, et utrolig stort nederlag! Kastet oss ut i det og hadde andre ICSI forsøk i november'16. Dette endte negativt, men vi fikk to på frys etter noen ekstra dager med dyrking. Fikk dessverre ikke fryseforsøk og måtte i gang med vårt tredje ICSI forsøk i februar'17, som endelig endte i graviditet ❤

Last edited:
Ønsker deg lykke til :)

Kjenner på en rar følelse i dag. Gikk på do når jeg våknet og hadde det jeg trodde var el-slim, men som jeg kom på like gjerne kanskje kan være (beklager ekle detaljer) rester etter kveldskosen. Har en stikkende følelse på venstre side av magen og føler meg noen ganger kvalm, men godt mulig tankene spiller meg noen puss...

Gikk på en testesmell.. Røk med både en el-test grunnet slimet på morningen i dag og en g-test etter at en annen testet pos 7dpo.. Tullete av meg mtp at jeg ikke er mer enn 5-6 dpo.

7dpo i dag tror jeg. Testen var NEG fram til 22.12, kvelden da var den nesten positiv og dagen etter NEG igjen, så antar at toppen var kort og sier 23.13 som 1dpo.

Tiden går sakte og verkingen på venstre side er der enda. Tankene flyr 5år tilbake og til operasjonen jeg hadde for å fjerne en cyste på 4,5cm i diameter fra den venstre eggstokken. De måtte skrape vekk fra egglederen fikk jeg beskjed om og kunne ikke garantere at det ikke ville danne seg arrvev som i framtiden kanskje kunne gi meg et svangerskap utenfor livmoren. Rart hvordan tankene løper løpsk og lager seg egne scenarioer. Huff..

Ellers er symptomene få og like de jeg har før mensen, med unntak av ømme brystvorter.. tar ikke det som noe sikkert tegn og stålsetter meg heller for pp6. Men først en tur på sykehuset for blodprøve, så oppfølgingen blir riktig og får sett at jeg har hatt el denne måneden også :)

Forstår ingenting nå.. El-slim i dag også.. Må ta en test om et par timer, så får vi se.. Brått er syklusen ustabil og på 35 dager igjen. Blir gal!

I motsetning til de andre periodene er det nå bare brystvortene som er ømme og ikke på siden av brystene som jeg vanligvis har hatt.. Tar det fortsatt ikke som et spesielt tegn, tipper denne ømheten flytter seg akkurat dit den vil.

8 dpo i dag, lovet meg selv å ikke teste noe før ikm nå. Tror det blir hardt men :rolleyes:

I motsetning til de andre periodene er det nå bare brystvortene som er ømme og ikke på siden av brystene som jeg vanligvis har hatt.. Tar det fortsatt ikke som et spesielt tegn, tipper denne ømheten flytter seg akkurat dit den vil.

8 dpo i dag, lovet meg selv å ikke teste noe før ikm nå. Tror det blir hardt men :rolleyes:
Kan være et tegn det da;)
Jeg var nemlig akkurat sånn når jeg var gravid!
Hadde konstant stive brystvorter som var så ømme at det var vondt å da strålen direkte på de når jeg dusjet :D

Krysser fingrene for at det er et tegn:)

Kan være et tegn det da;)
Jeg var nemlig akkurat sånn når jeg var gravid!
Hadde konstant stive brystvorter som var så ømme at det var vondt å da strålen direkte på de når jeg dusjet :D

Krysser fingrene for at det er et tegn:)
Jeg skulle så inderlig ønske!! Men jeg tør ikke håpe for mye vet du. Føler egentlig at det er tanta som er på vei.. Alt for likt en kommende mens altså :(

Jeg skulle så inderlig ønske!! Men jeg tør ikke håpe for mye vet du. Føler egentlig at det er tanta som er på vei.. Alt for likt en kommende mens altså :(
Ser den.
Bedre å forvente det verste og heller bli positivt overrasket :p
Men jeg krysser ihvertfall fingrene for at det er spire på gang :)

Ser den.
Bedre å forvente det verste og heller bli positivt overrasket :p
Men jeg krysser ihvertfall fingrene for at det er spire på gang :)
Tusen takk for det! Blir spennende å se om vi får to septemberspirer :)

9dpo i dag.. 3 dagen med slim.. Verker mer på begge sider, men minner mer om tanta som er på vei :(

Back
Topp