>Spyro<
Jeg er bare meg jeg
Det må duDen appen tror jeg at jeg skal laste ned også selv om jeg ikke har tatt noen operasjon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det må duDen appen tror jeg at jeg skal laste ned også selv om jeg ikke har tatt noen operasjon.
Vil det ja. Men den viljen til å holde det er en annen. Hadde jeg klart å holde meg i årevis så hadde det ikke vært noe problem. Men man kommer til det punktet man vil kose seg og da skeier man gjerne fort ut igjen. Derav jojoeffektenNå spør jeg sikkert en kjempedumt spørsmål. Men for meg virker det som det hele går ut på å spise lite og annen type mat. Hvis man må gå igjennom uker og måneder med bare lite mat og bare supper og andre begrensninger, så lite at man ikke får nok energi osv, er det ikke mer lettvint å bare gå igjennom det uten operasjon først. Vil jo ha samme effekt?
Vil det ja. Men den viljen til å holde det er en annen. Hadde jeg klart å holde meg i årevis så hadde det ikke vært noe problem. Men man kommer til det punktet man vil kose seg og da skeier man gjerne fort ut igjen. Derav jojoeffektenHvertfall her. Nå har jeg ikke valg og jeg er jo ikke sulten, på samme måte. Så for meg passer det fint. Energinivået tenker jeg går mer opp igjen etterhvert som kroppen er vant med dette.
Ehm. Faktisk ble jeg skjemt utav mannen som laga mat hver dag for megHelt enig. Er det samme her. Problemet e ikkje å gå ned, men å holde det. Eg komme meg alltid ned til rundt 100 kg, men så stopper det opp. Kroppen jobber mot meg og får ikkje rikka den nedover igjen. Da begynner en å gi gradvis slankingen opp og derav ryker vekta sakte med sikkert oppover igjen.
Forresten, hvis du har noen gode oppskrifter som e grei etter operasjonen Spyro så tar jeg gjerne i mot![]()
Ehm. Faktisk ble jeg skjemt utav mannen som laga mat hver dag for megBlomkålsuppe, tomatsuppe, grønnsaksuppe, kyllingsuppe og fiskesuppe (i stavmikser). Til slutt var jeg litt lei så jeg tok bare buljong i vann også altså
Laga store nok til å fryse ned da. Er jo snakk om bare 1.5 dl suppe til lunsj og middag helst. Eller yoghurt blanda med styrk melk og næringsdrikk. Får ett skjema. Hvertfall her over hvordan fordele dagens matbehov
![]()
Nå spør jeg sikkert en kjempedumt spørsmål. Men for meg virker det som det hele går ut på å spise lite og annen type mat. Hvis man må gå igjennom uker og måneder med bare lite mat og bare supper og andre begrensninger, så lite at man ikke får nok energi osv, er det ikke mer lettvint å bare gå igjennom det uten operasjon først. Vil jo ha samme effekt?
Jeg ble operert 8.9-14, går definert ikke på diett for resten av livet, men tenker nok mer på hva jeg spiser enn jeg gjorde før. Har gått ned 30 kg alene over 4 år og ca 50 kg med hjelp av operasjon.
Der jeg tok operasjon hadde vi livsstilendringskurs over noen uker og har tett oppfølging i 3 år etterpå. Vi har mulighet til å ringe dem og snakke med lege, psykolog, ernæringsfysiolog og fysioterapeut under hele oppfølginga.Jeg har vært utrolig heldig og hatt få dumpinger eller andre bivirkninger.
Jeg spiser fortsatt 5-6 ganger om dagen, Utfordringa ligger i å finne mat som er variert og "spennende" , går fort matlei
Er veldig fornøyd med å ha gjennomført operasjon.
Så kjekt å høre.liker gode historier. Eg skal ta operasjonen privat. Så her e det bare oppfølging etter operasjon, har vært i samtale med kirurgen som skal operere og anestesisykepleieren som skal være med på operasjonen. Ellers e det tett oppfølging etter operasjonen
får tlf nr direkte til både kirurg, anestesisykepleier og ernæringsfysiolog.
Eg starter på lavkcal kur 7.januar. Og da e det i gang
Har du klart å holde vekta stabil no i etterkant?![]()
Er det Aleris du skal på??
Jeg vil råde deg til å tenke deg om en gang eller to...
Tenk deg at du har daglig diare i flere år, får komplikasjoner som gallesten/betennelse, rifter i magesekken og spiserør, daglig oppkast for maten setter seg fast, magesår, tarmslyng, brokk etter tarmslyng og nett operasjon. Underernært i flere år, noe som gir hårtap, sprukken sår hud og man mister tenner pga næringsmangel. Jernanemi og må ha det intravinøst annenhver mnd resten av livet. Utmattet, for orker ikke å spise nok. Orker ikke trene nok (GBP virkningen varer bare 2 år, etter dette må du jobbe HARDT for å holde vekten. Klarer du det ikke går du opp i vekt, uansett hvor lite du spiser)
Tenk deg om. Det finnes så mange andre bedre løsninger.
skal ta den hos Volvat. har vurdert dette i mangen år og har tatt avgjørelsenkontrakten er undertegna
kjenner flere som har tatt samme operasjon og har ingen utfordringer etter den bortsett fra at en må passe på hva en spiser, men det e jo poenget med operasjonen
Har du tatt den privat eller offentlig?![]()
Så kjekt å høre.liker gode historier. Eg skal ta operasjonen privat. Så her e det bare oppfølging etter operasjon, har vært i samtale med kirurgen som skal operere og anestesisykepleieren som skal være med på operasjonen. Ellers e det tett oppfølging etter operasjonen
får tlf nr direkte til både kirurg, anestesisykepleier og ernæringsfysiolog.
Eg starter på lavkcal kur 7.januar. Og da e det i gang
Har du klart å holde vekta stabil no i etterkant?![]()
Har fortsatt noen kg å gå ned før jeg er fornøyd (6-7) men det satser jeg på å ta på nyåretGår sakte ned er det beste, jeg er ikke skrekkelig fink til å bevege meg
, men prøver
. Føler ikke at det er noen jobb,eller slit. Vet bare at det trengs for å få ny operasjon for å få vekk den overflødige huden som jeg har fått etter vektnedgangen
![]()
Jeg er 154 høy og veide 115 kg. Ble operert i 2013. Har gått ned 55kg veldig fornøyd. Det endra hele livskvaliteten min. Håper jeg ikke går opp så mye med denne svangerskap. Skal følges opp på sykehuset og ikke av jordmor eller fastlege.