Amme-Te

Ullvott

Elsker forumet
Noen som har erfaringer? Brukte ikke det sist. Men her var det fryktelig mye magevondt på nr.1. Så jeg har lyst til å prøve denne gangen.

Vet du av noen og hvor man får kjøpt?

Noen som har erfaringer? Brukte ikke det sist. Men her var det fryktelig mye magevondt på nr.1. Så jeg har lyst til å prøve denne gangen.

Vet du av noen og hvor man får kjøpt?
Kjøpes på apoteket :-)
Vi kunne ikke klart oss uten, både pga magevondt på lillesnupp, som ble helt borte, og pga produksjonen av melk. :-) Anbefales på det sterkeste. :-)

Jeg har kjøpt weleda sin amme-te. Aldri ammet før siden han her er første, men er veldig glad i te, så tenkte hvorfor ikke? :) den selger de blant annet på barnashus :)

Ja, med nr 2 drakk jeg en del amme-te for å få mest mulig melkeproduksjon. Sammen med nesespray funka d veldig godt. Måtte supplere med flaske også, men godt å få ammet noen måneder. Kjøpte på helsekost jeg. Laget is-te av den og tilsatte presset sitronsaft. Da smakte d godt også.

Kjøpte også amme-te fra apotek1 som jeg syns fungerte greit. Har sett at noen utvalgte butikker (de større av Meny) har den til omtrent halve prisen!

Drakk ammete sist, da jentungen hadde en del magevondt (kolikk). Vet ikke helt, men tror det hadde litt effekt (det hjalp forsåvidt mye mer å slutte å drikke melk, viste seg at hun reagerte når jeg drakk melk o.l. :P ) :) Kjøpte forskjellige steder, apoteket (de hadde ulike typer alt etter hvilket apotek jeg gikk til), helsekosten og en tebutikk på det lokale kjøpesenteret. Felles for dem alle er jo dessverre at de er urteteer, og jeg foretrekker virkelig ekte te, men drakk dem nå allikevel ;)

jeg lærer noe nytt vær dag haha, Men var nå å gikket på amme te, men for se tror jeg må lese meg litt mer på det evne før jeg bestemmer meg

Tar dere lecitin under amming også? Jeg har kjøpt en boks på helsekosten. Står klar til melken kommer :p tenker at den har uansett positiv virkning for resten av kroppen og ikke bare for at fettet i melken ikke skal spalte seg og tilstoppe melkegangene. Så kommer til å ta det uansett om det skjer eller ikke :) er jo forebyggende effekt også :)

Kjøpte og drakk da jeg fikk eldste, som hadde mye vondt i magen, kolikk.
Jeg liker ikke te, og synes det var grusomt.

Drikker det bare dersom det trengs, og definitivt ikke for kos, så kjøper ikke inn før jeg må

Hva er lecitin?

Jeg har absolutt ikke tenkt over at amme te kan være noe å ha i hus :-P alt en kan få som tips ved å være inne på slike forum :) :)

Drakk både ammete og slurpet i meg havresuppe for å øke produksjonen + jeg pumpa og pumpa..fikk likevel lite melk og snuppa hadde mye magevondt. Men det var nok mest grunnet låsninger i rygg og nakke.

Jeg kommer ikke til å kjøpe inn ammete denne gangen.

Men nesespray som gjør at melken kommer fortere ut av brystene skal være med meg fra første sekund :) den gjorde virkelig underverk på ammingen.

Drakk både ammete og slurpet i meg havresuppe for å øke produksjonen + jeg pumpa og pumpa..fikk likevel lite melk og snuppa hadde mye magevondt. Men det var nok mest grunnet låsninger i rygg og nakke.

Jeg kommer ikke til å kjøpe inn ammete denne gangen.

Men nesespray som gjør at melken kommer fortere ut av brystene skal være med meg fra første sekund :) den gjorde virkelig underverk på ammingen.
Ja omtrent det samme som med meg: drakk te (som funka i starten iallfall), spiste havregrøt hver dag (fy så lei jeg blei!) og pumpa, men det blei etterhvert mindre melk og jenta begynte pluttselig å stritte imot. Etter en stund måtte jeg bare gi opp.

Hva slags vidunder-nesespray er det da? :)

Back
Topp