Skravletråd desember

Nå må vi dra og begynne på dagens happenings! Snakkes senere! :)

Det er jo kjempekoselig. Da blir det skikkelig kos i stua. Det er så hyggelig når man ser at ungene er glad i tradisjoner. Vi har bare den ene i magen vi, så det er liksom ikke så mye som skjer her, men gleder meg veldig til det blir familiejul.

Ja det blir skikkelig god stemning hjemme i stua da!
Er så herlig å ha slike tradisjoner med barna, vekker litt barndomsminner også ;)
Da har du mye å glede deg til! ;)
Her har vi 4stk, så det er skikkelig livlig

Sovet lenge idag vi :) god formiddag :) vært oppe snart en halvtime jeg og N en time :) idag er det middag hos mamma kl 15:00. Dumt det ikke er snø. Skulle vi prøvd ut akebrett :(

Får heller tenke at alle vil være med dere å det er koselig ;)
Joda. Tenker det av og til. Men er bare slitsomt å skulle få kryptiske og sure meldinger fra de man ikke bor hos i jula. Ei jul måtte vi være ei natt her ei der osv. Følte vi bare kjørte rundt og stressa. Det er ikke jul for meg. Iår er det 2 plasser. Hakket bedre. Men til neste år får de bare si hva de vil. Jeg feirer hjemme

Wow, så flink du er. Har prøvd meg på konfekt, men det ble ikke spesielt vellykket. Må nok øve mer. Har veldig lyst til å prøve meg på havsaltkarameller, men er ikke så flink til sånt. Er det vanskelig?

Takk! :)

Det vanskeligste med konfekt er jo egentlig å temperere sjokoladen, når man først får det til går det meste av seg selv -øvelse gjør mester ;)

Nei er ikke spes vanskelig å lage karamell. Den jeg har laget nå er ganske flytende og egner seg til fyll i konfekt, saus til is o.l
For å få den fastere (mer som smørbukk) må den koke lengre. Det skal opp til en viss temperatur (120°C + elns) for at den skal bli fast. Begge deler er enkelt, men man må ha tålmodighet og være nøyaktig ;)

Apropo drømmer, jeg drømte at jeg skulle smuggle med meg selv inn på ett fly :p
Haha :p drømte at russisk mafia. Mannen hadde de etter seg så vi hadde polstret dør og lydtett leilighet mens jeg ringte politiet :p de hadde marsingevær de skøyt på døra med :p

Joda. Tenker det av og til. Men er bare slitsomt å skulle få kryptiske og sure meldinger fra de man ikke bor hos i jula. Ei jul måtte vi være ei natt her ei der osv. Følte vi bare kjørte rundt og stressa. Det er ikke jul for meg. Iår er det 2 plasser. Hakket bedre. Men til neste år får de bare si hva de vil. Jeg feirer hjemme
Aha da skjønner jeg. Sånt er ikke greit

Back
Topp