Skravletråd desember

Høres ut som en kjempekoselig dag. Er så hyggelig å høre at noen lager lussekatter i dag. Siden det var feiring i barnehagen på fredag er det så mange som er litt ferdig med det allerede. Men det er jo så hyggelig å gjøre det på selve dagen.:smiley-bounce012

Hva slags julegaver lager du?

De feira det i bhg til guttene her også, men jeg syns det er koselig å lage selv også :)
Eldste ville synge lucia sangen og gå "tog" i stua i kveld, så spiser vi lussekatter etterpå :D

Lager litt forskjellige julegaver. Til nå har jeg laget litt konfekt -sjokoladeflak med karamelliserte mandler, roche kuler, koraller. Har også laga havsaltkaramell, granske makroner og sennepssild.
I kveld skal jeg lage tomatsild og sjokolade med havsaltkaramell inni :)

De feira det i bhg til guttene her også, men jeg syns det er koselig å lage selv også :)
Eldste ville synge lucia sangen og gå "tog" i stua i kveld, så spiser vi lussekatter etterpå :D

Det er jo kjempekoselig. Da blir det skikkelig kos i stua. Det er så hyggelig når man ser at ungene er glad i tradisjoner. Vi har bare den ene i magen vi, så det er liksom ikke så mye som skjer her, men gleder meg veldig til det blir familiejul.

Greit med litt luft rundt henne ja:)
Håper natten gikk fint!
Ble babynest i hele natt. Hun lå så rolig med det på rygg. Og nekta og sove uten. Våkna bare tusen ganger for å sjekke henne :p og på slaget 0630 som vanlig, våkna hun :p

Natta gikk greit. Hun fikk paracet igår kveld. Var helt utslitt men klarte ikke sovne. Bare var urolig og gråt. Så måtte gå å bære og bysse henne til den hjalp. Da sloknet hun kjapt. var dog vanskelog å få i søvn igjen i 3 tiden etter en flaske .

Lager litt forskjellige julegaver. Til nå har jeg laget litt konfekt -sjokoladeflak med karamelliserte mandler, roche kuler, koraller. Har også laga havsaltkaramell, granske makroner og sennepssild.
I kveld skal jeg lage tomatsild og sjokolade med havsaltkaramell inni :)

Wow, så flink du er. Har prøvd meg på konfekt, men det ble ikke spesielt vellykket. Må nok øve mer. Har veldig lyst til å prøve meg på havsaltkarameller, men er ikke så flink til sånt. Er det vanskelig?

Kanskje det blir bedre igjen nå som tanna er ute?:)
Den er ikke helt ute. Men ser tuppen. Er litt urolig og sutrete idag og. Men har til nå siden inatt klokken 3 spist 3 flasker med 130 ml gjennomsnittelig. Så går foreløpig litt lettere enn igår. Dog fremdeles vanskelig. Men tenker å droppe smaksprøven idag og heller fokusere på å få i helle flaske. Og så tar vi grøt med mme i ikveld :)

Nei det skjønner jeg;)
Flink han var da!
Ja, ikke verst. Fant en ganske fin farge til meg og. Ble dette sengesettet igårkveld med båndet :)

c25e0a2819d56d0206179d57fca8c8b1

Så bra! Da kan du glede deg til neste år! Får en helt annen ro når man kan være hjemme. :)
Ja. Gleder meg allerede. Håper vi får stor plass, så inviterer vi de som vil komme på julaften :):

Back
Topp