Flere som ikke har fått svar fra NAV?

Jeg levert søknaden for ca ei uke siden, og fikk brev i posten bare noen få dager etter at den skulle bahandles innen den 19.12. Så satser på at alt ordner seg før permisjonen starter den 26.12.
 
Jeg fikk brev i posten i går om at alt var i orden! sendte inn inntektsopplysningene 1.desember, så her gikk behandlingen ganske raskt!:)
 
Joda men da vil de vil gi beskjed om det er no tilleggs før de avslår?
Nei desverre. Fikk beskjed om det sist at de ikke gjør det. Mannen fikk avslag midt i pappa permen pga manglende opplysninger. Han måtte ringe nav for å få vite noe. Det samme måtte jeg. Jeg fikk ikke godkjent før 3 mnd etter fødsel. Vi hadde heldigvis begge to jobber der arbeidsgiver betalte så det gikk ikke utover oss sånn sett
 
På NAV.no står det at søknaden er registrert 13.okt, men den er fremdeles ikke behandlet... Gikk ut i permisjon for 2 dager siden, så det hadde vært på tide å få den behandlet. Jeg ringte de for 2 uker siden og fikk da beskjed om at de manglet noe papirer ang sykemeldingen før de kunne begynne på permisjonssøknaden. (Skikkelig tungvindt) Men jeg får uansett lønn direkte fra arb.giver, så har ikke noe å si for min del :)
 
Har vært mye frem og tilbake med inntektsopplysninger og kluss da de har regnet feil, har jobbet i 70% fast siste året pluss tatt på meg mye ekstra så d blir det lønn fra arb giver fra de 70% og resterende ut over det er det nav som betaler. De hadde dermed bare registrert meg på 50% da jeg fikk fast fra 1.nov sååå jaaa dette systemet blir man ikke klok på det er mye som skal passes på..heldigvis var jeg Obs selv. Apropo NAV er det noen som vet hvilken dato vi får utbetalt sykepengene på nå i desember? Blir min første lønning som sykemeldt så jeg har ingen peiling :)
 
jeg leverte i uke 28 har ikke hørt et fnugg fra dem utenom at det ville ta to mnd... *sukk*
 
Leverte digitalt, la med inntektsbekreftelse og terminbekreftelse, og fikk svar på godkjent sånn innen et par uker eller noe sånn jeg...
 
jeg leverte i uke 28 har ikke hørt et fnugg fra dem utenom at det ville ta to mnd... *sukk*
Da burde du ringe nav. Pga tull selv om jeg var flink å ringte for å høre, så fikk jeg det ikke godkjent før hu var 3 mnd sist. Nav sier selv at de ikke ansvarlige for å ringe hvis noe mangler osv, det er noe man må gjøre selv.
 
Har vært mye frem og tilbake med inntektsopplysninger og kluss da de har regnet feil, har jobbet i 70% fast siste året pluss tatt på meg mye ekstra så d blir det lønn fra arb giver fra de 70% og resterende ut over det er det nav som betaler. De hadde dermed bare registrert meg på 50% da jeg fikk fast fra 1.nov sååå jaaa dette systemet blir man ikke klok på det er mye som skal passes på..heldigvis var jeg Obs selv. Apropo NAV er det noen som vet hvilken dato vi får utbetalt sykepengene på nå i desember? Blir min første lønning som sykemeldt så jeg har ingen peiling :)


Fikk sykepengene idag :)
 
Så bra:) men får man egentlig utbetalt sykepengene for 14 dager i slengen ? Fikk nemmelig bare omtrent halvparten av det jeg skal ha å så sto det sykepenger fra 1.12-14.12 ??


Tror jeg fikk alt? Men har ikke fått sjekket det skriftlig .
 
Da burde du ringe nav. Pga tull selv om jeg var flink å ringte for å høre, så fikk jeg det ikke godkjent før hu var 3 mnd sist. Nav sier selv at de ikke ansvarlige for å ringe hvis noe mangler osv, det er noe man må gjøre selv.
kontaktet dem for to uker siden da sa de at den var under behandling. men for ringe dem på mandag og se hva de mangler...
 
Hehe, jeg har ikke søkt enda. ..:p Skal ordne det på mandag håper jeg, trenger vel også en bekreftelse fra jordmor på termindato, men kanskje den kan ettersendes (skal der neste mandag):)
 
Lønningskontoret i kommunen fikk varsel om å sende inn inntektsopplysninger 2. Nov. Dette har de enda ikke gjort. Purret på dem for 3. Gang i dag... fatter ikke at d går an å være så treg... skal nav i tillegg ha 6 uker behandlingstid nå så bli det vel en traus februar
 
Back
Topp