fødsel

Jeg gruer meg veldig, har prøvd å ikke tenke så mye på det men nå som det nærmer seg så stresser det meg mer og mer! Også blir jeg stressa av at jeg blir stressa igjen siden jeg ikke vil ha panikk når det er igang hehe. Hadde en laaaang og jævlig fødsel sist og vil egentlig aldri oppleve slike smerter osv igjen, men nå er det ingen vei tilbake:o

Ja, plutselig er det ikke så lenge igjen..
Er egentlig mest stressa for at den lille skal være frisk. Og at jeg skal være kortest mulig på sykehuset da jeg har en på 11år som må følges opp med skole samt 2 hunder hjemme.
Har rett og slett ikke tid til å være lenge på sykehuset :) sist måtte jeg være der over 1 uke (pga gulsot) var et mareritt på uus!
Smertene tenker jeg ikke så mye på egentlig :) kjører på med all smertelindring som finnes :)

Gruer meg ekstremt... Har ks dato dagen etter termin så håper nesten at jeg ikke føder før det :p

Jeg gleder meg jeg!!

Gruer meg ikke. Er spent, men gruer meg ikke. Er også disponert for styrtfødsel. :)

Jeg er spent på hvordan det begynner! Nesten så spent at det ikke er morsomt en gang :P Litt for glad i å planlegge og den generaliserte angsten min hjelper ikke til haha! :P også gruer jeg meg ganske mye til pressedelen.

Gleder meg masse,sist endte det i hasterkeisersnitt helt på slutten, mitt store ønske denne gang er å få presse ut babyn selv..

Jeg gruer meg veldig jeg også. Har ikke vært sånn de andre gangene, men å presse ut to ser jeg ikke frem til... *auuu*

Gruer meg ikke, men jeg er veldig spent siden jeg hadde styrt fødsel sist :) Skal snakke med JM på sykehuset når jeg skal på kontroll neste uke :)

Jeg er mest spent. I starten gruet jeg meg skikkelig og hadde litt angst for hele greia. Men jeg har "modnet litt" på tanken tror jeg. Jeg er bare utålmodig i grunnen. Og funnet ut at jeg får ikke gjort så mye med den fødselsbiten.
Jeg håper jeg skjønner i god tid at NÅ skal dette skje, NÅ må vi på sykehuset - og ikke er i tvil og må frem og tilbake og bli sendt hjem igjen fra sykehuset og blablablabla.

Men tenker at når tiden er inne, så kan jeg jo ikke gjøre noe annet enn å bare go with the flow. Gjør det vondt, så gjør det vondt - og så får jeg se der og da om jeg ønsker epidural eller om jeg skal bære over med smertene. Og kommer det bæsj, så kommer det bæsj, og får jeg ei kjærring av ei jordmor jeg ikke kommer overens med i det hele tatt så må jeg enten leve med ho, eller prøve å be om ei annen. Jeg kjenner bare at jeg aner ikke hva jeg går til, jeg føler ikke jeg får påvirket NOE som helst, jeg føler ikke jeg kan ta noen standpunkt til epidural vs ikke-epidural, om jeg vil stå i en dusj eller ikke i en dusj, om jeg vil ligge eller stå eller hva jeg vil - for jeg ANER jo ikke hva slags smerter jeg går til, jeg aner ikke om jeg blir superkvinne eller om jeg blir helt knekt tidlig. Om jeg ønsker at mannen skal snakke til meg, heie og kna meg på ryggen - eller om jeg vil ligge musestille og alle holder kjeft. Vet nada - og derfor kan jeg ikke tenke så mye på det heller. For jeg får ikke gjort en dritt med det før jeg vet hvordan jeg reagerer. :P

Gjør det vondt, så gjør det vondt - og så får jeg se der og da om jeg ønsker epidural eller om jeg skal bære over med smertene. Og kommer det bæsj, så kommer det bæsj, og får jeg ei kjærring av ei jordmor jeg ikke kommer overens med i det hele tatt så må jeg enten leve med ho, eller prøve å be om ei annen.
Det er den beste innstillingen du kan ha! Det kommer til å gjøre vondt og det kommer mest sannsynlig bæsj ;) Men de fleste jordmødre er helt fantastiske :)

Det er den beste innstillingen du kan ha! Det kommer til å gjøre vondt og det kommer mest sannsynlig bæsj ;) Men de fleste jordmødre er helt fantastiske :)
Ja, jeg håper de er greie. Og jeg håper jeg får ei som er litt moden aldersmessig og har vært jordmor lenge. Lenge nok til å ha masse erfaring og full kontroll (uten å være over-selvsikker) - men fortsatt har følelsene på plass og ikke er helt "avflata" etter å ha jobba der i 40 år. Får jeg ei på 25 tror jeg at jeg driter på meg før selve fødselen for å si det sånn...av SKREKK! :p

Back
Topp