Ultralyd uke 5+3. Var ingenting!

.Anonym.

Glad i forumet
Hadde innvendig ultralyd pga smerte! Han såg ingenting, ikke fostersekk en gang:( er det normalt ?alt for tidlig? Andre som har opplevd det men var gravid?! Ååååh:( han sa det kunne være svangerskap utenfor livmor, men såg ikke det heller..

Det er jo altfor tidlig når du bare er 5+3. Har du fått tid til ny ultralyd om en uke? :)

Jeg var på ultralyd i uke 6, og så bare et sort hull. To uker senere var bønna der med bankende hjerte.
Det er nok for tidlig til å si noe som helst.

Men hva slags lege var det du var hos? "Mjaa, kanskje er det graviditet utenfor livmoren, takk og farvel", liksom :wideyed:

Last edited:
Det er jo altfor tidlig når du bare er 5+3. Har du fått tid til ny ultralyd om en uke? :)
ja.. Men måtte ta ny ultralyd nå snart.. Pga smertene..har så utrolig vondt i venstre side og hele magen.. Kan det være luftsmerter? Er veldig vondt å ta på venstre side! Uff livredd for at det er graviditet utenfor livmor...

Jeg var på ultralyd i uke 6, og så bare et sort hull. To uker senere var bønna der med bankende hjerte.
Det er nok for tidlig til å si noe som helst.

Men hva slags lege var det du var det du var hos? "Mjaa, kanskje er det graviditet utenfor livmoren, takk og farvel", liksom :wideyed:
Privat gynekolog.... Så ikke noe sort hull her en gang

Privat gynekolog.... Så ikke noe sort hull her en gang
Regelen er visst at den skal kunne ses mot slutten av uke 5, så det var uansett for tidlig til å bekrefte eller avkrefte en graviditet.

Hvis du har vondt så kom deg til sykehus (hvis det er mistanke om utenfor livmor) - dette er veldig veldig skummelt! Ble selv hasteoperert fordi egglederen sprakk.

når jeg hører smerter i sida og i magen + mistanke om exu så hadde varsel lampa mi gått med en gang.
Var sånn exu startet hos meg. men ble kasteball i systemet før det var en som virkelig tok tak i dette før det var for sent.
Ring sykehuset og fortell, så får du kommet inn på en grundig sjekk. for exu er ikke til å kødde med.

når jeg hører smerter i sida og i magen + mistanke om exu så hadde varsel lampa mi gått med en gang.
Var sånn exu startet hos meg. men ble kasteball i systemet før det var en som virkelig tok tak i dette før det var for sent.
Ring sykehuset og fortell, så får du kommet inn på en grundig sjekk. for exu er ikke til å kødde med.
Nå har jeg vert på ultralyd. Hun sa at det ikke var gtavid uten for livmoren..men kunne ikke se noe spesielt. Nå blør jeg:( men har veldig vondt. Spesielt venstr side.

Såg legen det på innvendig ultralyd?

Nå har jeg vert på ultralyd. Hun sa at det ikke var gtavid uten for livmoren..men kunne ikke se noe spesielt. Nå blør jeg:( men har veldig vondt. Spesielt venstr side.
har du vært på sykehuset eller bare hos privat gyn? hadde ikke gitt meg så lett jeg. for det er ikke normalt at du skal ha så vondt i siden, og at du i tillegg blør er ikke noe godt tegn. ikke meningen å skremme deg på noen måte.
Har du tatt hcg prøver?

har du vært på sykehuset eller bare hos privat gyn? hadde ikke gitt meg så lett jeg. for det er ikke normalt at du skal ha så vondt i siden, og at du i tillegg blør er ikke noe godt tegn. ikke meningen å skremme deg på noen måte.
Har du tatt hcg prøver?
Sykehus og privat idag. Ja. får ikke svar på det enda

Såg legen det på innvendig ultralyd?
Hele driten startet i uke 4 med smerter, intense smerter som satt i siden og i livmora. etter noen dager så begynte jeg å blø. måtte til flere forskjellige leger i over tre uker, før han siste sendte meg til sykehuset for en ul. da fikk de se at jeg hadde væskeansamling i venstre eggleder og at eggstokken var unormal stor. og jeg blødde masse da jeg var der. jeg hadde jo tatt 4 hcg prøver også som gikk opp og ned hele tiden og var veldig lave. de fant en tom fostersekk i livmora. men det måtte to stykker til for å sjekke tilstanden på ul. og de var veldig usikre. jeg fortale om hcg prøvene og da var det ingen tvil.

Er det innvendig ultralyd de bruker for å se om jeg er gravid utenfor livmor?? Eller kun smertene de tenker på?
Var det de tok på meg. Men hos meg satt spira i egglederen
Vet ikke hva de gjør om den har festet seg andre steder i buken

Back
Topp