Tanker rundt amming

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Hvor lenge vil du amme og dere som har ammet hvor lenge tenkte du og hvor lenge ble det til slutt? :)

Ammet snuppa litt over 2 år :) håper på det samme nå, men fornøyd med 1 år om ikke babyen vil mer. Snuppa måtte jeg avvenne :p må få melk på flaske ellers angriper hun meg og roper "puppu" :p

Fullamming 6mnd og delamming til året i hvert fall.

Sist måtte jeg slutte på 10mnd pga sykdom og medisiner. Og etter det var det Pergotimekurer og da kunne jeg jo ikke jobbe opp melka igjen heller.

Etter å ha gått i kjelleren sist når jeg ikke fikk til ammingen (følte meg så utrolig mislykket) så skal jeg ta ting som det kommer. Skal ikke plage meg selv med det i seks uker som jeg gjorde sist...

Etter å ha gått i kjelleren sist når jeg ikke fikk til ammingen (følte meg så utrolig mislykket) så skal jeg ta ting som det kommer. Skal ikke plage meg selv med det i seks uker som jeg gjorde sist...
Går det ikke så ikke tenk negativ lett å si men du og babyen har det bedre med pumping eller mme da ❤️

Jeg ammet til gutten min var ca.15 mnd. Da ble jeg gravid og han sluttet plutselig. Dessverre fikk jeg en sa.
Denne gangen håper jeg på å amme enda lengre.
Jeg stortrives med kosen og nærheten som amming gir. :-)

Sist fullammet jeg til 4 mnd før vi så smått begynte med fast føde, og fortsatte ammingen til rett før han fylte et år. Brukte aldri mme, følte aldri jeg trengte det.

Det har blitt et enormt ammepress i det landet her, og det er så synd at de det går mest utover er samvittigheten og selvfølelsen til de som faktisk ikke kan eller får til ammingen. Det viktigste er at man er tilstede for barnet sitt ;)

Jeg fullammet i 6mnd sist, trappet ned etterhvert. Både fordi produksjon gikk ned og fordi frøkna ble nysgjerrig på annen mat.
Tenker vel omtrent samme opplegg nå. Tar det litt som det kommer. Men ønsker å fullamme i starten. Veldig praktisk, og veldig koselig.

Signerer denne!

Går det ikke så ikke tenk negativ lett å si men du og babyen har det bedre med pumping eller mme da ❤️
Det var det jeg fant ut sist også.. Ble bare frustrasjon for både meg og babyen så da fant vi ut at mme var et bedre alternativ for oss. Barnefar og Besteforeldre var ikke lei seg de heller for å kunne mate litt de også:)

Tar d som d kommer, umulig å planlegge uansett.

Jeg har to barn og aldri ammet så lenge desverre. Første ammet jeg i 1,5 mnd og lillemor til ca 4-5 mnd. Med neste er målet fullamme til 6 mnd og eventuelt så får vi se etter det :) håper på mindre utfordringer denne gangen med amming ❤️

Veldig kos å amme, så hadde vært koselig å delamme til 1 år :)

Men jeg forventer ingenting! Det har jeg lært meg ;)

• Liker
Reactions: BMC

Denne gangen er jeg bedre forberedt. Men er nesten umulig å ikke tenke negativt når alle rundt deg presser på for at du skal prøve litt til. At det er det beste for babyen. Avisene er fulle av at det er best med mm. Samfunnet legger opp til at man føler seg mislykket. Nesten ukjente spør om du ammer.

Som en ny og usikker mamma da så gikk jeg rett ut i en depresjon.

Derfor tror jeg det er viktig å være åpen om det så andre ikke får det samme sjokket. ;)

Sjokk i seg selv å bli mamma. :p

Det har blitt et enormt ammepress i det landet her, og det er så synd at de det går mest utover er samvittigheten og selvfølelsen til de som faktisk ikke kan eller får til ammingen. Det viktigste er at man er tilstede for barnet sitt ;)

Helt enig. 4 mnd etter jeg ga opp og klarte å innfinne meg med det så var det et stort oppslag i avisa Pm at barn som fikk mme hadde mye større sjans for å bli kriminelle. Hadde den artikkelen kommet ut når jeg sto oppe i det så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...

Hjalp ikke at tone Damlie fødte tre dager etter meg, etter 4 uker ble det postet et bilde på Instagram hvor hun sitter på treningsstudio og ammer. Jeg gikk rett hjem å gråt resten av dagen...

Funket ikke med fullammimg her da lille ikke la på seg av melka mi. Brukte 3 uker på å ta igjen fødselsvekta så da ble det delamming frem til 3 mnd. Da var mor utslitt og lei av ammestyret og gikk over til å kun bruke mme :)
Håper det går bedre denne gangen for selv om det er ubehagelig og amme offentlig så er det jo veldig lettvint.

Jeg vil også prøve å se om jeg får det til.. har alltid tenkt at det kan ikke være så vanskelig vel? Men det er sikkert det da.. hehe :)

Back
Topp