Skravletråd desember

Samme tenker jeg. Jeg hadde egentlig "mål" om å være gift innen jeg var 30. Ser litt dårlig ut, men nå vil jeg iallefall være forlova og planlegge bryllup innen da. Skjer ikke det, så tror jeg faktisk jeg sier nei hvis han spør. :p
Man skal jo ikke sammenligne seg med andre, og jeg tror egentlig at vårt forhold er sterkere enn de fleste andres i vennekretsen. Men seriøst. ALLE vi kjenner er enten gift eller planlegger bryllup. Selv om de bare har vært kjærester et år, og selv om de er studenter enda og hele pakka. De sniker i køa! :P
Når man først har fått barn sammen, så må jo et giftemål være piece of cake, tenker jeg. Det er jo flere juridiske fordeler ved å være gift. Han VIL gifte seg, men ikke enda. Må være en sånn mannegreie :p men for all del, jeg ville ikke ha giftet meg i morgen jeg heller, kan godt ta det om litt når vi har bedre råd.. Først kan han jo få begynne med å fri :p

Vi skulle skifte lister i stua, da vi oppdaget at forrige eier hadde laget "skjult" el-anlegg bak listene. Dvs, ikke sånne vanlige strømledninger, men noen svarte ledninger uten jord. Vi endte opp med å klage til eierskifteforsikringen, og han kom tilbake og fikset det gratis. Han var elektriker med en masete samboer, og hadde gjort masse i hyrten og styrten for å blidgjøre "sjefen"..

Fantastisk....

Her bodde ingen elektriker, men hennes far var det eller noe sånn. Det er en meget merkelig løsning på loftet med en ledning med en lysbryter på som går rett i en stikkkontakt, vi fant aldri helt ut hva den er til...

Når man først har fått barn sammen, så må jo et giftemål være piece of cake, tenker jeg. Det er jo flere juridiske fordeler ved å være gift. Han VIL gifte seg, men ikke enda. Må være en sånn mannegreie :p men for all del, jeg ville ikke ha giftet meg i morgen jeg heller, kan godt ta det om litt når vi har bedre råd.. Først kan han jo få begynne med å fri :p
Akkurat sånn tenker jeg og. Har det ikke travelt, hadde bare vært godt å få det ut av verden. :p

Fantastisk....

Her bodde ingen elektriker, men hennes far var det eller noe sånn. Det er en meget merkelig løsning på loftet med en ledning med en lysbryter på som går rett i en stikkkontakt, vi fant aldri helt ut hva den er til...
Barna våre er forresten akkurat like gamle. Litt artig :)

Fantastisk....

Bryteren går vel til stikkontakten da? At man kan slå av det som er koblet til stikkontakten med bryteren?

Det har vi flere plasser. Men innebygd da og ikke sånn "utenpå" installasjon

Han har opplevd at moren har skilt seg i et tøft brudd

Han ser ikke poenget. Vi har det fint som samboere mener han
Det viktigste er jo at man har det bra sammen... men så lenge man har barn sammen så vil et brudd bli like stygt/ikke stygt uavhengig av om man er gift eller ikke. Det er i hvert fall min erfaring. Ekteskap/Skillsmisse er bare et papir. Får man barn sammen så er man faktisk knyttet til hverandre på en måte man ikke kommer unna uansett.

Bryteren går vel til stikkontakten da? At man kan slå av det som er koblet til stikkontakten med bryteren?

Det har vi flere plasser. Men innebygd da og ikke sånn "utenpå" installasjon

Nope, altså, en ledning kommer ut av veggen like over der man stikker kontakten Tii veggen. på ledningen er det en lysbryter, og en kontakt, som altså er stukket inn i stikket.

Back
Topp