Slimproppen

• Trådstarter Trådstarter M*
  • Opprettet Opprettet

M*

Forumet er livet
VIP
I går gikk slimproppen min, akkurat 31 uker på vei. Jeg er tredjegangs, og har hørt rykter om at den kan gå veldig tidlig da, og at dette ikke er noe å bry seg om da det kan skapes en ny slimpropp? Noen med erfaringer? :)

Jordmor fortalte meg at den kunne gå ganske lenge før fødsel og at det ikke hadde noe betydning for fødsel så vil tro det er helt normalt :) ring føden å spør hvis du lurer på noe om det

I går gikk slimproppen min, akkurat 31 uker på vei. Jeg er tredjegangs, og har hørt rykter om at den kan gå veldig tidlig da, og at dette ikke er noe å bry seg om da det kan skapes en ny slimpropp? Noen med erfaringer? :)
Hvotdan så den ut? Kanskje var det bare utflod?

Her er det stor varsku om slimproppen skulle gå, og man skal alltid kontakte jordmor/føden fikk jeg beskjed om.

Forrige gang gikk slimproppen 3 uker før fødsel, da var jeg 3.gangs. Samtidig gikk jeg med uregelmessigheter rier og 3 cm åpning fra uke 35 også.

Den kan gå lenge før og det lages stadig ny :-) Ring føden og forhør deg om forhåndsregler. Jeg tror ikke du skal bade i basseng etc nå :-)

Har fått høre av både jm og lege at den kan gå leeeeenge før fødsel, og at kroppen bare lager en ny om den går tidlig :)

Hvotdan så den ut? Kanskje var det bare utflod?

Jeg har født to ganger før, og er ganske sikker på at det der ikke var utflod :P Det var en fast geléaktig klump, helt gjennomsiktig :) den kan også inneholde blodspor eller være brunlig, men denne gangen var den helt blank :)

Her er det stor varsku om slimproppen skulle gå, og man skal alltid kontakte jordmor/føden fikk jeg beskjed om.

Forrige gang gikk slimproppen 3 uker før fødsel, da var jeg 3.gangs. Samtidig gikk jeg med uregelmessigheter rier og 3 cm åpning fra uke 35 også.

Jeg skal til jordmor i morgen, får høre med hun da :) Er også mest sannsynlig hun som skal være med på fødsel, da jeg vurderer hjemmefødsel (hun er den i Norge som har hatt flest hjemmefødsler, derfor det er oppe til vurdering, føler meg veldig trygg på henne) :)

Jeg skal til jordmor i morgen, får høre med hun da :) Er også mest sannsynlig hun som skal være med på fødsel, da jeg vurderer hjemmefødsel (hun er den i Norge som har hatt flest hjemmefødsler, derfor det er oppe til vurdering, føler meg veldig trygg på henne) :)

Tøff du er som tør å føde hjemme!
Har de andre fødslene vært "knirkefrie"? :)

Tøff du er som tør å føde hjemme!
Har de andre fødslene vært "knirkefrie"? :)

Vi får se om jeg gjennomfører det, men per nå er det planen ja :) Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke stolte 100% på jordmor, og vet hvor erfaren og dyktig hun er på hjemmefødsler. Hun er hjemmejordmoren på jordmødrene :)

Nei, første fødsel var et lite mareritt. Han satt fast, var stjernekikker, endte med manuell fosterrotasjon, knekt halebein og vakuum, etter 15 timer aktiv fødsel. Forrige fødsel var noe helt annet. Da var jeg i aktiv fødsel i fire timer og alt gikk "etter boka". Merket ikke at jeg hadde født et barn etterpå. Var ikke engang øm :)

Det er veldig kontrollerte forhold hjemme også altså, og er det noe som ikke stemmer blir man sendt rett på sykehus. Jordmødre har som regel oversikt over hvordan ståa er en good stund før de melder fra til foreldrene :) Med nr 1 visste de i mange timer at han stanget og var stjernekikker, før de sa det til meg :) Det er som regel ferre komplikasjoner med hjemmefødsler også :)

Den kan gå lenge før og det lages stadig ny :) Ring føden og forhør deg om forhåndsregler. Jeg tror ikke du skal bade i basseng etc nå :)
Jeg fikk beskjed i mitt forrige svangerskap at de hadde gått bort i fra det at du ikke kunne bade i basseng...

Back
Topp