Skravletråd desember

God morgen.

Da er mann og barn på vei til skole og bhg.

I anledning at ingen voksne skal på jobb nå fremover har vi sakte, rolige morgener hvor ungene spiser frokost hjemme, og derfor må være på plass til 8.30 (han) og 9 (hun) i stedet for hhv 8 og 8.15 som er fristene dersom de skal spise på sfo og bhg.

Det burde kunne gi mer ro over morgenen.

Bortsett fra at disse to små knottene er jo våkne klokka seks som vanlig, og de vil kle på seg med en gang, for regelen har alltid vært her i huset "ferdige på badet så får dere gå og klippe ned pakken"

Desember er den enkleste måten å få ungene klare på morgenen. I år desverre kombinert med foreldre som ikke hadde lyst å stå opp så tidlig...

Klippe klarer de selv, men når han får lego, og ikke får utdelt bruksanvisning for da ser han jo hva det blir, må en voksen hjelpe til så han bare ser de rette sidene, og når hun får neglelakk må en voksen lakke negler...

4,5 år gammel fikk hun son første neglelakk, og utfra hva jeg forstår av vennene hennes var det veldig sent. Hun har kommet hjem fra naboen med lukkede negler flere ganger, og forteller at vennene i bhg også har. Så jeg har visst vært treig...
Vel, i løpet av kalenderen får hun dagens lys rosa med glitter, en knallrosa og en blank med gullglitter i.

Men synes de tar så mye pauser hele tiden. Tenker det blir minst 2 uker julepause. Sånn sett er det jo fint å vente til en serie er ferdig så man kan se hele når man vil..men så var det den tålmodigheten da :P
Ja, ikke sant. Det var noe med det:p

God morgen alle damer :) I dag tar meg og lillebror helg! Så i dag skal det ryddes litt, vaskes litt og så pyntes til jul mens vi nyter noen rolige dager :D hva er dagens planer hos dere?

Du er jo på 3.plass! Skravlehøne! Jeg er bare på 20.plass med 53 innlegg. Det er mer enn hva jeg har hatt på mange måneder;)
Fikk skravlet en del i går ja:p

Back
Topp