Organdonor

Ja, hatt donorkort på mobil og i lommeboka i lang tid. Vil heller at organene mine skal kunne redde andres liv når jeg dør enn at jeg skal begraves med dem. Jeg trenger jo dem virkelig ikke da :)

Ja, det vil jeg jo. Men noe i meg vil ikke gi bort hjertet. Vet ikke helt hvorfor. Føles feil. Selvom det er rett :-)

Ja fordi jeg ikke trenger organene når jeg er død.

Ja, det er jeg. Noen kan få leve når jeg allikavel skal/er død, jeg trenger dem jo ikke da.

Ja.
Men synes tanken er ekkel. Så en gang en dokumentar om folk som hadde fått donert større organer fra fremmede. Flere av disse forandret personligheten sin til å få distinkte trekk etter den de hadde fått organene fra. Det kan godt være det bare er humbug, jeg så dette som barn/tidlig tenåring. Så har festa seg. :p
Men ja, jeg vil donere. Selv om jeg synes det er ekkelt. :p

Ja! Eg treng dei ikkje når eg er dau, om andre har bruk for nokon deler så skal dei få :)

Ja, tenk om noen kunne bruke noe av meg om jeg dør - jeg kunne gi liv! Helt fantastisk!!! Mine nærmeste vet at jeg vil donere bort. Har blitt enig med mannen om at det også gjelder barna. Om noe skulle skjedd dem, ville jeg satt uendelig pris på donorhjelp. Da tenker jeg det beste er at vi også donerer bort!
(3xbank i bordet - ingenting skal skje med noen av oss!!!!!)

• Liker
Reactions: Io
Tenker i itgangspunktet ja, men hjertet vil jeg "beholde" sikkert sært men vil være så rart om koen andre får det :p

Ja, både jeg, mannen og ungene er organdonorer. Hvorfor? Jo fordi mine organer kan redde et/flere liv, jeg har da ikke bruk for de da uansett, så hvorfor ikke?

Var donor i Norge men ikke skrevet meg opp som det enda her i Sverige, grunnen er rett og slett at her så kan de ta ganske mye mer enn innvendig organer hvis man skriver seg opp, og vil reservere meg mot ting som ikke direkte vil redde liv, høres kanskje kynisk ut, men som muslim er det mange motstridende lærde som kommer med råd så tenker at det ihvertfall ikke kan være negativt og redde et annet menneske, hud og div vil jeg gjerne ha når jeg skal i jorden.

Var donor i Norge men ikke skrevet meg opp som det enda her i Sverige, grunnen er rett og slett at her så kan de ta ganske mye mer enn innvendig organer hvis man skriver seg opp, og vil reservere meg mot ting som ikke direkte vil redde liv, høres kanskje kynisk ut, men som muslim er det mange motstridende lærde som kommer med råd så tenker at det ihvertfall ikke kan være negativt og redde et annet menneske, hud og div vil jeg gjerne ha når jeg skal i jorden.
Hud kan da redde liv?

Ja, det vil jeg gjerne. Men har en kronisk sykdom som gjør at de ikke vil ha organene mine :(

Back
Topp