Skravletråd desember

Joda; men jeg ler ofte av egne feil :p mora mi skriver mye feil! Så mye feil at jeg ofte lurer på hva hun skriver :p
Haha. Jeg og :p men prøver å rette meg om jeg ser skrivefeilene mine. Men av og til går det litt for fort i svingene :p

Er det langt fra deg til sykehuset? Du er tøff :) og håper jo for din del at du får det til hjemme :)

Det er vel 15 minutter, 30 dersom vi treffer rushen ;)

Jeg har født uten problemer to ganger før, og yngste er også født hjemme, så dette føles trygt og godt for meg, det er minst like trygt objektivt sett også siden jeg oppfyller kravene til "grønn gruppe" - lavrisikofødsel

Jepp.

Før i tiden så samles alle hos mormor og morfar på min morfars bursdag og byttet gaver der, han hadde bursdag rett før jul nemlig. Og de som ikke var i hus da eller var glemt ble byttet julaften for da var jo også alle innom der, så det ble "det står en pose gaver til x i gangen", liksom.

Men mormor og morfar er døde, og man setter ikke igjen posene med gavene på gravstedet og regner med at rett mottaker tar dem med seg...

Så ei av mine tanter ordner til en førjulssamling 20.12, da serverer hun julekaker og sånn, så kommer vi innom for kortere eller lenger tid. Hun har ordnet en plass for hver famiie hvor vi setter gavene, vi deler ut julekort og tar med oss det som står på vår plass når vi drar hjem. Det er nemlig en del gaver litt på kryss og tvers i slekta av folk vi ikke akkurat ser så ofte, type at min kusines datter som er på alder med våre får gave, men vi treffer dem egentlig bare i bursdagsselskap, og jeg gir til noen av mine tante/onkler, så i stedet for at alle skal besøke alle, så har vi den samlingen. Veldig koselig!
Så utrolig koslig tradisjon :) det gjør jo absolutt noe med hele julestemningen også :) er det noen det blir langt å reise for?

Det er vel 15 minutter, 30 dersom vi treffer rushen ;)

Jeg har født uten problemer to ganger før, og yngste er også født hjemme, så dette føles trygt og godt for meg, det er minst like trygt objektivt sett også siden jeg oppfyller kravene til "grønn gruppe" - lavrisikofødsel
Det går nok veldig bra denne gangen også :)

Veldig deilig:) Har dere det på julaften:)?

Åhh kjekt da:) med jobben:)?

Å ja, pinnekjøttet til jul henger til tørk på loftet hos pappa, sammen med fenalåret jeg dessverre ikke får kose meg med før babyen er ute av magen.

Julebordet er med jobb ja, blir kjekt det, nå har jeg jo ikke vært på jobb på noen uker heller.

Vi skal kose oss med god mat og så skal vi på julekonsert :)

Så utrolig koslig tradisjon :) det gjør jo absolutt noe med hele julestemningen også :) er det noen det blir langt å reise for?

Det er jo noen som bor så langt borte at det ikke er aktuelt, type de som bor på østlandet (vi bor på sunnmøre) der går gaver i posten. Jeg har ei tante som vel må kjøre halvannen time som kommer innom om det passer (ellers er det noen som tar hennes, for hun er alltid her "utafor" en gang før jul likevel.) Ellers bor de fleste innenfor en god halvtimes radius, mange nærmere også.

Det er en veldig koselig tradisjon, absolutt :)

Er det ikke typisk.
Skifter på lille U, og legger han i vognen med noen leker mens jeg er en liten tur på badet før vi skal dra.
Kommer og skal hente han og så ligger han og sover..
Han skulle da ikke gjøre det enda :rolleyes:

Det blir fint :) håper formen din holder seg utover desember :)

Satser på det. Bekkenet trives godt som sykemeldt, så om ungene bare holder seg friske nå, så bør dette gå fint. Uti neste uke skal vi få igjen den andre bilen også, men ettersom mannen ikke har jobb lenger er ikke den bilen vi har her låst av ham på jobb hele dagen, så da har jeg større handlefrihet, og all den tid han faktisk ikke har jobb kan vi også ta en tur sammen og handle effektivt. Det er planen min med en dag eller to av den typen i nær fremtid.

Der var vel min effektive skravletid for i dag over, far og sønn kom hjem, så jeg får ta en prat med guttungen, og så dra og hente søsteren hans og så gjør meg klar for julenbord, jeg skal være på jobb klokken 16, altså ca 20 min å kjøre, så det er ikke verldig hastverk, men jeg skal jo hente henne (og det tar nå minst 20 min det også) og skifte på meg og gjøre meg klar og sånn.

Der var vel min effektive skravletid for i dag over, far og sønn kom hjem, så jeg får ta en prat med guttungen, og så dra og hente søsteren hans og så gjør meg klar for julenbord, jeg skal være på jobb klokken 16, altså ca 20 min å kjøre, så det er ikke verldig hastverk, men jeg skal jo hente henne (og det tar nå minst 20 min det også) og skifte på meg og gjøre meg klar og sånn.
Da skjønner jeg det blir en pause på deg. Kos deg på julebordet i kveld:)

Du må kose deg masse på julebord:D:D

Back
Topp