Livmor

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
Kjenner det kommer opp en kul av og til når jeg ligger på ryggen om natten. Er i uke 10.

Last edited:
Jeg tørr ikke å klemme hardt! Haha
Jeg blir sikkert av typen som ikke tørr å hoppe i tilfelle ungen detter ut :D

Haha :D Men du trenger ikke uroe deg om du ikke kjenner livmora enda. Det er store individuelle forskjeller. En god venninne av meg som er like langt på vei som meg (uke 12) kunne jeg bare såvidt kjenne livmora, mens det kjennes tydelig på meg. Enda er hun andregangsfødende. Og spiren hennes har det helt fint ;)

Jeg er 13+4 og kan ikke kjenne den, men så har jeg bakovervendt livmor og da tar det litt lenger tid.

Gleder meg til jeg kan kjenne noe og være helt sikker på at det er nurket :Heartred

Haha :D Men du trenger ikke uroe deg om du ikke kjenner livmora enda. Det er store individuelle forskjeller. En god venninne av meg som er like langt på vei som meg (uke 12) kunne jeg bare såvidt kjenne livmora, mens det kjennes tydelig på meg. Enda er hun andregangsfødende. Og spiren hennes har det helt fint ;)

Godt å høre :)

Jeg tror det er vanlig at livmora blir hard etter en orgasme, det blir den i hvert fall hos meg *rødme* Da er den lett å kjenne :)

Jeg er 12+1 og kjenner ikke livmora. Selv om jeg er andregangs. Men vet det er liv for har hørt med doppleren ;)

Men husker at jeg kjente den ganske sent forrige gang også ;)

Vi er nok bare forskjellige.

Jeg skjønner ikke hvordan man kjenner den livmora! (er ikke overvektig)

Jeg er 13+1 og har aldri kjent den. I går var jeg på UL og når hun skulle få babyen til å flytte litt på seg og snu seg og slikt så klemte hun inn litt nedenfor navlen på venstre side. Ca midt mellom navlen og skambenet og litt mot venstre :) Men jeg klarer ikke selv å kjenne at livmoren er der :) Tror ikke dere trenger å bekymre dere for at ikke dere kjenner noe :)

Sniker fra april her, jeg er førstegangs og det tok lang tid før jeg kjente livmora, magen måtte komme litt først. Husker ikke helt men det var hverfall uti 2. trimester, slutta egentlig å prøve å finne den - visste jo det var liv. Så ikke stress med det altså, plutselig kommer den :)

ENDELIG fandt jeg den :) når fra skambeinet og 5 cm cm oppover, kunne føle alle kanter! Tipper det er 2 ting som gjorde at jeg fant den nå, jeg har jo bakovervendt livmor så kanskje den tippet frem akkurat i helgen. Så har jeg "jobbet" med luftet i magen i helgen og var så å si tom for luft xsmile8

Fant min jeg også, med hjelp fra legen i dag under svangerskapskontroll ;) Også fikk jeg høre det lille hjertet!! Fikk totalt latterkrampe, ikke noen tårer som jeg trodde :p

Hehehe :) Samme som meg når jeg var på UL for noen dager siden. Jeg lo og mannen gråt :p

Det var så deilig, så befriende! Trenger litt latter i hverdagen, ikke bare kjefting og grining ;)

Jeg er 13+1 og har kjent den i 1-2 uker. Det varierer litt fra dag til dag hvor mye jeg kjenner den. Akkurat som den går litt opp og ned i bekkenet ;) vet ikke om blæra har noe med det å gjøre. Jeg synes det kjenner ut som en litt hard ballong. Kjenner at det er noe rundt og litt fast :)

Back
Topp