Seteleie

Lenva

Betatt av forumet
Hvor stor er sjansen for et vellykket forsøk på å snu en baby som ligger i seteleie? Noen som vet det?

Det lurer jeg også på. Skal på ultralyd i morgen på sykehuset, så da skal jeg spørre. Er 34+3 nå, og han ligger ikke riktig vei...

Det lurer jeg også på. Skal på ultralyd i morgen på sykehuset, så da skal jeg spørre. Er 34+3 nå, og han ligger ikke riktig vei...

Jeg vet JM pratet på det da jeg var på kontroll sist, men jeg husker ikke hva hu sa. Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret nå som det blir trangere i magen, er 33+0 idag. Vesla her ligger også feil vei. :/

Jordmor sa på 32-ukers kontrollen at siden jeg har hatt 2 barn inni der før så har han god plass lenge enda, og snuing er ikke aktuelt før i uke 36 eller 37, for da er liksom siste sjanse. Men nå begynner jeg å bli bittelitt småbekymra...

Det sa ikke jordmor noe om til meg. Men jeg har bare en fra før, og han tok ikke store plassen lell. Men hu sa de snudde i uke 36-37. Ja ble litt mer bekymret i dag jeg å.

Pluss at samboer kjører oslo-kristiansund hele uka og kun hjemme i helgene, og med tanke på at det kan bli setefødsel er jeg mer redd for å måtte føde uten han, hadde det vært normal fødsel så hadde jeg nok vært roligere.

Har ingen erfaring selv, men jeg lå i seteleie da min mor gikk med meg:-) De prøvde på utvendig snuing i uke 36 eller 37, men jeg snudde meg tilbake til seteleie etterpå:-P I uke 38 gikk vannet og hun ble innlagt, forberedt på setefødsel, men siste sjekk to timer før jeg kom ut, viste at jeg hadde snudd meg til hodeleie av meg selv i siste liten!;) Så det gikk jo veldig bra:-)
Svigermor hadde også utvendig snuing på gubben ca to uker før termin, men han snudde seg også tilbake til seteleie. Da hun kom i fødsel på termindatoen, så hadde også han snudd seg tilbake til hodeleie, to timer før han kom ut!;) Er veldig merkelig at vi var så like både i oppførsel "inni der", samt fødselsvekt og lengde:-P Spent på om bår lillegutt er lik oss sånn sett:-) Foreløpig ligger han her med hodet ned, men er ikke festa, så han kan enda snu seg:-P

Hei, fikk du spurt om det da du var på kontroll? :) spent på å høre hva de sa om det. :)

Hei, fikk du spurt om det da du var på kontroll? :) spent på å høre hva de sa om det. :)
Uff..jeg var så redd pga blødningene at jeg slet med å konsentrere meg om å følge med på det han sa. Så glemte helt å spørre. Min hadde jo visst snudd seg riktig vei, så jeg var letta over det...

Uff..jeg var så redd pga blødningene at jeg slet med å konsentrere meg om å følge med på det han sa. Så glemte helt å spørre. Min hadde jo visst snudd seg riktig vei, så jeg var letta over det...

Oi jeg trodde jeg hadde svart jeg,

Men forstår det godt da. :) men skal på kontroll igjen 4des. Men satt å leste litt om seteleie osv igår for å bli litt tryggere på den delen, ettersom jeg begynner å bli litt bekymret nå, og tror det var ca halvparten hvor snuing var vellykket. Men fått time på sykehuset den 15des (jeg veit ikke hvorfor!) så får vi se hva de sier der da. :)

Jeg tror det er ca 50% sjanse for å få til vellykket vending, men noen snur seg tilbake igjen. Jeg er litt bekymret selv, siden jeg ikke vet hvilken vei babyen ligger. Legen antok at hun lå i sete siden jeg ikke har kjent spark øverst. Skal ikke til jordmor før uke 36+6, er ikke det veldig sent? Er i uke 35+3 nå. Vurderer å få en time tidligere for å finne ut hvilken vei hun ligger, evt få henvisning til ultralyd.

Kan babyen ligge i hodeleie selv om jeg ikke har kjent spark oppover?

Jeg tror det er ca 50% sjanse for å få til vellykket vending, men noen snur seg tilbake igjen. Jeg er litt bekymret selv, siden jeg ikke vet hvilken vei babyen ligger. Legen antok at hun lå i sete siden jeg ikke har kjent spark øverst. Skal ikke til jordmor før uke 36+6, er ikke det veldig sent? Er i uke 35+3 nå. Vurderer å få en time tidligere for å finne ut hvilken vei hun ligger, evt få henvisning til ultralyd.

Jeg har også neste jordmortime i uke 36(+3). Det er da en vurderer snuing, og det er ikke for seint.
Babyen kan vel ligge med rumpa ut og sparke innover. Kanskje du ikke kjenner det så godt da. Hvor kjenner du evt hikking?

Jeg har også neste jordmortime i uke 36(+3). Det er da en vurderer snuing, og det er ikke for seint.
Babyen kan vel ligge med rumpa ut og sparke innover. Kanskje du ikke kjenner det så godt da. Hvor kjenner du evt hikking?

Jeg kjenner hikking nederst ved lysken men hu ligger fortsatt i seteleie!

Men håper jordmor vet hvorfor jeg har fått time på sykehuset den 15. For jeg aner ikke hvorfor.

Vet ikke åssen det er med spark osv, men jeg selv føler jeg kjenner spark og bevegelser både oppe og nede. Og jeg vet ganske sikkert at hu fortsatt ligg i sete. :)

Ok, det var jo litt beroligende, takk :) Jeg kjenner hikking nokså langt nede, mellom navlen og symfysen ellerhvadetnåheter. Så jeg tar det som et tegn på at hun har snudd seg i hodeleie - er det ikke sånn?

Kjente ikke legen etter hvilken vei babyen lå på kontrollen sist? Det burde jo legen klare å høre med dopleren, og kjenne etter på! Jeg kjenner ikke spark direkte oppover, men ut til siden (joda kjenner de jo høyt oppe i magen forsåvidt..) men kjenner rumpa som dytter seg opp mot ribbena mine ganske ofte da... =) Er du bekymret ringer du JM og snakker med hun om kanskje du skal få komme til en tidligere kontroll! De er da fleksible på sånnt og det er ikke noe poeng i å gå og være bekymret..

Back
Topp