Blir lagt inn på ahus :(

Siljeh91

Forelsket i forumet
forrige uke så fikk matheo så illeluktende tissebleier, så vi var på legevakta med urinprøve. Ellers var formen fin, men det var litt utslag på hvite blodceller. Så vi måtte levere urinprøve til dyrkning på torsdag. Nå for en time siden så ringte fastlegen å sa at vi måtte bli lagt inn på ahus fordi han har kraftig urinveisinfeksjon, så dit er vi på vei nå. Stakkars gutten min, men er så glad jeg tok den vondte følelsen på alvor og gikk til legen med engang. Han har hatt feber i helgen, spist litt mindre og sovet dårligere om natta. Men han fikk også 3 mnd vaksine på fredag så jeg var helt sikker på at det var det. Siden legen på legevakta sa at det medt sannsynelig ikke var uvi siden det ikke er så vanlig på så små og han hadde jo ingen symptomer. Helsesøster sa også på kontrollen at det kan være vanlig med stam urinlukt. Men vet at han får god behandling på ahus og er i de beste hender der<3 måtte bare dele det her da jeg fikk litt sjokk, er jo så bekymra for lille gutten min. Til tross for alt dette så er han fortsatt verdens blideste :)

Uff stakkars lille gutten!! Tror du kanskje det er derfor symptomene på Kiss har blitt sterkere? Får jo nesten "håpe" det, for da bør han jo bli bedre etter behandling på Ahus! Han blir nok tatt godt vare på, men betyr ikke at det blir bedre for mammahjertene! Masse lykke til med lille gutten og sender dere en klem ❤️

Så godt at han får hjelp, og der de har best kompetanse. Kan kanskje være derfor han er urolig igjen? Tenker på det du skrev om at Kiss kidd symptomene har blitt værre igjen. Masse god bedring ❤

Åh :( Sender dere alle sammen en stoor klem❤ Håper behandlingen funker fort og han er frisk og rask igjen snart :)

Ak samme hadde eldstemann vår da han var 3 1/2mnd. Stram urinlukt, leverte urinprøve og han ble lagt inn. Dette var en fredag faktisk, og han skulle døpes søndag. Heldigvis fikk vi dra hjem sent lørdagskveld! Og alle besteforeldre, tante/onkler, oldeforeldre hadde ordna i stand til barndåpen. Men det var fælt, for han måtte få iv med antibiotika til crpen var under 100, og de stakk han sikkert 20 ganger for å få inn veneflon.

God bedring til gutten din ❤️

Tusen takk alle sammen :) er nok derfor kiss symptomene har blitt verre ja. Stakkars, idag har virkelig mamma hjertet fått kjørt seg. Og jeg er så glad for helsetilbudet vi har her! Så rask hjelp. Det ble tatt blodprøver og urinprøver så fort vi kom, pluss å sjekke plus osv. Så skulle de sette veneflon, det gikk ikke på foten, ca 15 min seinere når de skulle prøve så gikk det heller ikke i armen. Så nå har gullet veneflon i hode:( så mye som han har grått i kveld er det meste han har grått tilsammen på tre mnd! Og han forstår jo ikke at dette er for hans eget beste <3 bakterien er en sjelden bakterie så i løpet av de neste dagene så skal vi få ultralyd av nyrene for å sjekke om han har refluks fra urinblæren og til nyrene. Urinprøven viste utslag nå også så venter på svar av dyrkingen. Men alle blodprøvene var fine og vi er igang med to forskjellige antibiotikaer. Hvis han ikke blir verre så kan vi få ta han med hjem før kuren er over og bare gi han i munnen hjemme. Men hvis ikke blir vi her i noen dager. Men føler meg veldig trygg her og nå sover matheo så søtt i vogna si:) <3 skal holde dere oppdatert på hvordan det går, nå må jeg prøve å få meg litt søvn også. Har vært oppe siden kl 04 i natt! Igjen tusen takk for alle meldingene :)

Ak samme hadde eldstemann vår da han var 3 1/2mnd. Stram urinlukt, leverte urinprøve og han ble lagt inn. Dette var en fredag faktisk, og han skulle døpes søndag. Heldigvis fikk vi dra hjem sent lørdagskveld! Og alle besteforeldre, tante/onkler, oldeforeldre hadde ordna i stand til barndåpen. Men det var fælt, for han måtte få iv med antibiotika til crpen var under 100, og de stakk han sikkert 20 ganger for å få inn veneflon.

God bedring til gutten din ❤️
Tusen takk:) huff, den veneflonen er noe herk. Men bedre å streve litt med den enn å stikke for hver gang de skal ha medisin. Men de måtte inn i 3 omganger for å prøve og tilslutt så måtte legen sette en u hode hans. Hver gang de kom inn så hadde han akkurat sovna! Så typisk. Så flaks at dere kom hjem i tide til dåpen og at familien stilte så godt opp:)

Uff, ikke noe gøy at de små blir syke:( Masse god bedring til dere og godt dere er i gode hender:)

Uff, får så vondt av dere, kjente tårene kom når jeg leste det siste innlegget ditt :( Masse god bedring til lillegutt

Tusen takk alle sammen :) er nok derfor kiss symptomene har blitt verre ja. Stakkars, idag har virkelig mamma hjertet fått kjørt seg. Og jeg er så glad for helsetilbudet vi har her! Så rask hjelp. Det ble tatt blodprøver og urinprøver så fort vi kom, pluss å sjekke plus osv. Så skulle de sette veneflon, det gikk ikke på foten, ca 15 min seinere når de skulle prøve så gikk det heller ikke i armen. Så nå har gullet veneflon i hode:( så mye som han har grått i kveld er det meste han har grått tilsammen på tre mnd! Og han forstår jo ikke at dette er for hans eget beste <3 bakterien er en sjelden bakterie så i løpet av de neste dagene så skal vi få ultralyd av nyrene for å sjekke om han har refluks fra urinblæren og til nyrene. Urinprøven viste utslag nå også så venter på svar av dyrkingen. Men alle blodprøvene var fine og vi er igang med to forskjellige antibiotikaer. Hvis han ikke blir verre så kan vi få ta han med hjem før kuren er over og bare gi han i munnen hjemme. Men hvis ikke blir vi her i noen dager. Men føler meg veldig trygg her og nå sover matheo så søtt i vogna si:) <3 skal holde dere oppdatert på hvordan det går, nå må jeg prøve å få meg litt søvn også. Har vært oppe siden kl 04 i natt! Igjen tusen takk for alle meldingene :)

Får helt vondt i meg av det dere og lillegutt må gjennom :( ❤ Få deg litt hvile og så krysser vi alle alt vi har for at Matheo er frisk og rask snart :)

Uffameg... Ikke godt for baby eller mamma det her tenker jeg!! Men godt dere blir fulgt godt opp nå:)

Masse god bedring til lillegutt;)

Vi fikk komme hjem ikveld, har fått ut den dumme veneflonen, og får flytende antibiotika nå. Han må inn igjen på torsdag for å ta ultralyd av nyrene, heldigvis så får vi svar på denne samme dagen, det lovet legen:) fikk reise hjem siden vi bor så nærme ahus, og han har jo så god allmenntilstand. Har åpen retur hvis han får feber eller på noen måte blir verre. Han spiser litt lite 90-110 ml i motsetning til 170-200 før han ble syk. Men han spiser litt og litt mer for hver gang nå:) er så godt å komme hjem, men gruer meg for ultralyden. Den bakterien er visst vanlig å ha hvis man har reflux. Men legen sjekket også han og syntes han hadde veldig trang forhud, så kan godt ha vært det at urinen blir liggende for lenge inni forhuden. Så hvis ikke ultralyd viser noe og han fortsatt blir plaget av uvi så må vi kanskje vurdere operasjon (omskjæringj noen jeg håper vi slipper. Men det er jo bedre enn nyresykdom da:) det er så godt å ha dette forumet og kunne snakke med andre mammaer, som vet hvordan det er å være bekymra:) blir jo helt tullete og nå har jeg kun sovet ca 6 timer på snart 2 døgn! ikke lett å sove når jeg ligger å hører etter om han puster:)

Så godt å høre at dere har det bra i hvert fall og at han er på bedringens vei! Det er så skummelt og forferdelig når disse små blir syke :( men heldigvis får man all den hjelpen man trenger så man føler seg ivaretatt! Håper at dere finner ut hva som er galt og at det ikke er alvorlig! Håper dere begge får slappet av litt og sovet ut ❤️❤️

Så godt å høre at dere har det bra i hvert fall og at han er på bedringens vei! Det er så skummelt og forferdelig når disse små blir syke :( men heldigvis får man all den hjelpen man trenger så man føler seg ivaretatt! Håper at dere finner ut hva som er galt og at det ikke er alvorlig! Håper dere begge får slappet av litt og sovet ut ❤️❤️
Ja, er veldig skummelt:( håper dem ikke finner noe på ultralyd<3 ja, han har sovet mye på ettermiddagen og er stup trøtt nå så blir godt med litt melk og sove :)

Tenkte jeg kunne komme med en oppdatering. Lillegutt begynte å reagere på den antibiotikaen han fikk her hjemme, så i to dager har han hatt så mye magesmerter, står i bue i armene vårses og når han ligger ned. Har måtte ty til paracet to ganger så han får slappet av. Idag har vi hittil hatt 7 diare bleier, heldigvis så har han begynt å spise mer så han ikke blir dehydrert. Var på ultralyd idag, de som utførte ultralyden kunne ikke se noe, men barnelegen skal se på det så får vi svar etter det. Var også oppe på barneavd siden han har så mye vondt og diare. Fikk ny resept på en annen antibiotika og de tok avf prøve som vi får svar på til uka. Og etter denne kuren så er det 3-4 uker på forebyggende antibiotika, stakkars magen:( og så skal han inn på en mer grundig undersøkelse hvor de går inn med et rør i urinveisne og fyller med væske for å se om han har klaffer i urinlederne. Dette blir ca om 1 mnd.
Men nå ikveld har han fått bæsj som er nesten helt hvit så hvis ikke det blir borte til i morgen så må vi inn på ahus igjen! Nå har han nettopp fått paracet og er ganske sliten... Dette er helt forferdelig å gå igjennom og er så redd for lille gutten min <3 men er så trygg med at vi har nr til barneavd og kan ringe når som helst, og det er så flinke sykepleiere og leger der! :)

Back
Topp