Lekegrind

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Har kjøpt en lekegrind av ei vennine... Kommer jo til å trenge det :) men sliter med å finne teppe/matte til å ha i :( noen som har tips?

Hvilken størrelse har grinda?

Jeg har bare en tynn madrass med trekk på i vår. (Vår hqr ikke standardmål siden den er hjemmelaget)

Kjempefin ;) likte den første iogmed at den har en sånn kant ;)

Ja, den kanten er ganske viktig for oss, med snart 2 bikkjer selv, og to svigerbrødre med hver sin hund itillegg til at onkelen til mannen har to hunder. Ingen lange ekle tunger skal nå inn til denne ungen nei :P

Ja, den kanten er ganske viktig for oss, med snart 2 bikkjer selv, og to svigerbrødre med hver sin hund itillegg til at onkelen til mannen har to hunder. Ingen lange ekle tunger skal nå inn til denne ungen nei :p
Det tenkt jeg ikke på engang med de eldste, enest var at hunden ikke fikk sleike før de var ca 6 mnd pga bakteriefloraen.
(Har alltid hatt Labradorer men antar at de fler hunder skjønner at en baby er spess og er ekstra forsiktig)
Nå er mini 10 mnd og labradoren ligger ofte på krypemattene hans og blir brukt som klatrepute :-/ :-)

Det tenkt jeg ikke på engang med de eldste, enest var at hunden ikke fikk sleike før de var ca 6 mnd pga bakteriefloraen.
(Har alltid hatt Labradorer men antar at de fler hunder skjønner at en baby er spess og er ekstra forsiktig)
Nå er mini 10 mnd og labradoren ligger ofte på krypemattene hans og blir brukt som klatrepute :-/ :-)
Nå er det individuelt hva man syns er delikat, men har man et friskt barn er det ikke farlig at hunden slikker

Tispa vår er svært tilbakeholden med tunga si, men den valpen som vil være 4 mnd når babyen kommer har vi nok ikke klart å få til å skjønne det :p

Og bc'n til den ene svigerbroren min stikker tunga overalt! Og den er skikkelig lang! Så tar ikke sjansen på at de skal plutselig skjønne det :p

Nå er det individuelt hva man syns er delikat, men har man et friskt barn er det ikke farlig at hunden slikker

En hund skal ikke slikke i ansiktet på en baby, uansett hvor friskt den babyen er.

En hund skal ikke slikke i ansiktet på en baby, uansett hvor friskt den babyen er.
Mine Labradorer pleier ikke å slikke ansiktet men mer kropp og hender (ansikt kan de slikke om ungen nettopp har spist og vi ikke har tørket av ansiktet før vi tar barnet ut av spisestolen)
Men jo er enig med deg før barnet er blitt noen år bør en vær forsiktig med å la hunder få slikke de i ansiktet

Interessant, ikke det? Hvorfor ikke?
Hadde hund når storesøster var baby, han slikka og kosa mye... Tenkte ikke så mye på det egentlig...
Mine Labradorer pleier ikke å slikke ansiktet men mer kropp og hender (ansikt kan de slikke om ungen nettopp har spist og vi ikke har tørket av ansiktet før vi tar barnet ut av spisestolen)
Men jo er enig med deg før barnet er blitt noen år bør en vær forsiktig med å la hunder få slikke de i ansiktet

http://www.klikk.no/foreldre/article817455.ece

Herlig artikkel! De tar opp flere patogener som ikke er relevante i Norge og som har langt mer sannsynlige smitteveier enn slikking i ansiktet. Poenget mitt er at å begrense det til ansiktet og til 6mnd er 2 avgrensede smittetiltak som i seg selv har liten effekt i forhold til andre hygienetiltak. Rådene i slike artikler er så lie realistisk i forhold til normalt dyreholdd og ofte baset på forhold fra utlandet hvor det zoonotisk potensiale er helt annerledes. Og det er viktig for de som uttaler seg å ha ryggen fri! Når det er sagt liker jeg ikke at mine hunder slikker barn i ansiktet, men det er bare fordi jeg syns det er udigg. Det skjer av og til og det wr jeg helt avslappet til da de og vi deler liv og bakterieflora. Er andre hygienetiltak som er mye viktigere!

Back
Topp