Redebygging

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hvordan ligger dere an? Her våknet jeg i natt av et ordentlig "anfall" av mågjøre. Så i helgen skal vuggen res opp og stellebordet settes opp. Også kjenner jeg på det enorme behovet for å vaske ned badene med klorin. Det er liksom så utrolig god lukt :p

Her har det pågått en stund :o Kommodene vi har rundt omkring MÅ ryddes, vaskes og innholdet gjerne kastes. Alle klær i str 50 er vasket og ligger klar med pene brettekanter, ammetopper og bh'er ligger også pent brettet klar for å legges i fødebagen og klarer generelt ikke å se på rot her hjemme!

Sambo og jenta har knapt spist opp før middagen bare må ryddes bort og kasseroller og fat må vaskes tvert :P i tillegg har jeg fortalt sambo at innsiden av bilen forventes shinet snart slik at basen i det minste kan festes :P Ler godt av meg selv for jeg var ikke slik forrige gang. Er jo en mnd til termin enda, så håper hodet kan ta ferie snart :P haha

Her har det pågått en stund :eek: Kommodene vi har rundt omkring MÅ ryddes, vaskes og innholdet gjerne kastes. Alle klær i str 50 er vasket og ligger klar med pene brettekanter, ammetopper og bh'er ligger også pent brettet klar for å legges i fødebagen og klarer generelt ikke å se på rot her hjemme!

Sambo og jenta har knapt spist opp før middagen bare må ryddes bort og kasseroller og fat må vaskes tvert :p i tillegg har jeg fortalt sambo at innsiden av bilen forventes shinet snart slik at basen i det minste kan festes :p Ler godt av meg selv for jeg var ikke slik forrige gang. Er jo en mnd til termin enda, så håper hodet kan ta ferie snart :p haha

Der sa du noe! Bilen.. Den ser jo ikke ut innvendig. :p Sist måtte mannen hjem og ordne med bilsete og base etter at jenta vår var født. Ingenting var klart, jeg var liksom ikke forberedt på å føde. Han hadde knota noe helt sykt med den isofix-greia, før han åpnet bruksanvisningen for å faktisk se hva isofix var. Tok en evighet før han kom tilbake til sykehuset.. :p Nå vet han heldigvis hva det er, men bilen blir ikke mer ren innvendig av den grunn ;)

Her har jeg holdt på med redebygging en god stund allerede, og det er jeg veldig glad for, for det meste er på plass og ordnet nå, så jeg klarer å slappe litt mer av. Innimellom blir jeg plutselig veldig rastløs og bare vandrer rundt i leiligheten og smårydder, føler at jeg må gjøre noe, men vet ikke helt hva :P Har igjen å er opp senga og sånn, men tenker at jeg venter litt til, så ikke det støver ned før mini er her.

Har fått det skikkelig den siste uka, så lister er skrivd , fått bynt litt (har minimalt med energi så d tar tid)

Der sa du noe! Bilen.. Den ser jo ikke ut innvendig. :p Sist måtte mannen hjem og ordne med bilsete og base etter at jenta vår var født. Ingenting var klart, jeg var liksom ikke forberedt på å føde. Han hadde knota noe helt sykt med den isofix-greia, før han åpnet bruksanvisningen for å faktisk se hva isofix var. Tok en evighet før han kom tilbake til sykehuset.. :p Nå vet han heldigvis hva det er, men bilen blir ikke mer ren innvendig av den grunn ;)
Hahah skal ikke være lett å være handyman bestandig heller :P hihi
Men tenker at så mye som vi damer står på for å gjøre det rent til lille kommer både med klær og hus så kan ihvertfall gutta få ta ansvar for bil :D Klønete for oss å komme til i disse dager også så. Håper bare han gjør det av seg selv og gjerne i god tid. Orker ikke mase! Her er det jeg som gjør alt fortiden og gjett om han har funnet seg til rette da! Synes vel det er "digg" med ei frue med stort behov for ryddings slik at han slipper unna :P

Hatt "pause" i redebyggingen en stund nå :) Juleforberedelsene har tatt over, hehe. Neste uke skal jeg vaske babytøy, begynne å pakke fødebag og lage adventskalender :) :)
Jeg kom også på å tenke på bilen denne uka.. Fikk kjøpt sånn setebeskytter til å ha under babysetet, og da begynte jeg å tenke på hvilken side vi skal ha han på.. Er jo tryggest på passasjersiden der storebror sitter, men mtp den trange garasjen så passer det absolutt best å ha lille på sjåførsiden.. Noen andre som har tenkt på dette og kommet frem til en løsning?

Hatt "pause" i redebyggingen en stund nå :) Juleforberedelsene har tatt over, hehe. Neste uke skal jeg vaske babytøy, begynne å pakke fødebag og lage adventskalender :) :)
Jeg kom også på å tenke på bilen denne uka.. Fikk kjøpt sånn setebeskytter til å ha under babysetet, og da begynte jeg å tenke på hvilken side vi skal ha han på.. Er jo tryggest på passasjersiden der storebror sitter, men mtp den trange garasjen så passer det absolutt best å ha lille på sjåførsiden.. Noen andre som har tenkt på dette og kommet frem til en løsning?
Vi må gå for sjåførsiden pga trang garasje... Men i hode mitt hadde det vært mest riktig å hatt sete på andre siden...

Hvordan ligger dere an? Her våknet jeg i natt av et ordentlig "anfall" av mågjøre. Så i helgen skal vuggen res opp og stellebordet settes opp. Også kjenner jeg på det enorme behovet for å vaske ned badene med klorin. Det er liksom så utrolig god lukt :p
Det eneste jeg kan si er at vi har Ingenting klart!!!!!!! Det eneste er babyboxen fra apoteket og rema tusen sin pose....... Det var så lenge til og nå er jeg snart 33 uker med flere turer til føden.....derfor var litt morsom sist helg da jeg ble innlagt og han lo og jeg grein og lo mellom riene fordi vi hadde ingenting klart om noe skulle skje.....er det mulig.

Vi velger å ha babyen bak sjåføren enn så lenge. Storesøster sitter fremovervendt, og siden det i seg selv er mindre trygt enn bakovervendt velger vi det. Babyen er så godt beskyttet i setet sitt ift storesøster, så jeg innbiller meg at det er tryggest sånn.

Jeg er ikke sikker på om jeg har hatt lite redebyggingen eller fullstendig stormannsgalskap: De siste ukene har ikke JEG gjort så mye annet enn jobb, men vi har hatt håndverkere på terassen, strømnettet, fasaden og gulvene. Kabelselskapet var også innom en tur.

Men veldig lite babystash er klart. Vår bilstol står fortsatt i stua og venter på at jeg skal se over plassering av nyfødtinnlegg og slikt.

Hvor finner dere at det er mest trygt å ha babysetet på høyre side? Jeg har søkt mye og finner kun at det tryggeste er i midten, men ellers ingen forskjell? Her er sambo LANG så det å ha babysetet bak er ikke så veldig behagelig - derfor havner storebror der nå :)

Skulle bare vanne de grønne plantene mine. Før jeg viste ordet av det hadde jeg ryddet hele skapet (vaskeskap/roteskap fra gulv til tak) på kjøkkenet hvor vannkanna stod (typ tømt det helt og sortert alt før det ble plassert inn igjen) + gått ut med masse papp vi skulle ha kastet og småryddet litt på det kommende barnerommet. Holdt på å glemme å vanne blomstene da jeg var ferdig :P

Hvor finner dere at det er mest trygt å ha babysetet på høyre side? Jeg har søkt mye og finner kun at det tryggeste er i midten, men ellers ingen forskjell? Her er sambo LANG så det å ha babysetet bak er ikke så veldig behagelig - derfor havner storebror der nå :)
Vet ikke, har bare tenkt at det var tryggeste side, siden den er bort fra trafikken? Følte det var tryggeste plassering når vi fikk førstemann + at det var enklest å se han i speilet på den siden.. Men en kan jo bli truffet fra sideveier også, så er sikkert riktig det du har lest :)

Jeg hadde en periode midt i svangerskapet der jeg hadde veldig behov for å få alt klart. Det har roet seg veldig nå :p

Vet ikke, har bare tenkt at det var tryggeste side, siden den er bort fra trafikken? Følte det var tryggeste plassering når vi fikk førstemann + at det var enklest å se han i speilet på den siden.. Men en kan jo bli truffet fra sideveier også, så er sikkert riktig det du har lest :)

Ja vi har også gjort samme vurdering altså.. Men det virket som du hadde kilder til det, og det fant jeg ikke da jeg søkte nå... For vi lurte på det samme før sambo monterte basen tidligere i uka :) tror vi hadde storebror der også.. Og skal som sagt ha lillesøster der også :)

Kan endelig begynne å ordne på rommet til lillepia. :) Hun skal jo sove inne hos oss. Men garderoben hennes blir der inne og ble montert i dag. I morgen skal jeg begynne å vaske klær! ❤️

Det aller meste er klart:-) I dag skal jeg legge opp gardinene på rommet til Lillegutt, det begynner å ta form der inne nå, men vi skal jo kun bruke det til oppbevaring av klær i starten så det har ingen hast. Ellers så driver jeg å reparerer tøybleier, skifter borrelåser og strikk der det er nødvendig. Bleieskuffen begynner å fylles opp av fine, fargerike bleier - og jeg må se på dem hver dag:-) Stelleplassen ble helt ferdig i går, alle klær vasket, arvetøy reparert, seng og vugge har vært redd opp lenge. Bare å ta av pleddet, og få ristet dyna før bruk. Bilstolen er klar, men bilstolskinnet passet ikke, så må se om jeg får tatt flere hull til seler og tilpasset det. Som vi gleder oss til han kommer:-)

Jeg har trodd jeg har drevet med redebygging. Vasket litt etter litt med tøy, rommet ble malt i oktober, og jeg har handlet litt sånn her og der. Men på lørdag, LORD!
Vi satt og slappet av i sofaen og så på en serie vi begge liker godt da jeg merket at jeg ikke hadde fått med meg NOE av de siste 10 min. Jeg hadde tenkt fødebag, hva er igjen av vask, hva har jeg egentlig, jeg mangler så sabla mye både til meg og lille. Og rot. ROT er roten til alt ondt om dagen.
Så da, halv ti på lørdagskvelden, fikk sambo en suss og beskjed om å kose seg videre i sofaen ( vi jobber 6 dager i uka, mannen ca 10 t pr dag, jeg 6 timer). Han tittet litt usikkert på meg, som om han lurte på om han måtte/skulle/burde tilby seg noe..
Så føk jeg opp, ryddet hele klesskapet mitt, gravid klær, sommer klær, vinter klær og alt! Gikk igjennom alt undertøy og kastet masse. Har eg bare brukt to kurver de siste mnd hvor alt gravidtøyet har blitt plassert, så har det spredd seg litt utover. Shina hele soverommet, og fikk sortert en god del. Pakka halve fødebagen. BY THE WAY, er det lov med føde koffert? typ 20 kg som til syden????? :p Så 2 etg fikk gjennomgå, ferdig sånn halv ett- ett, da var hofter og rygg gåent!
Ny runde i går, da fikk badet og alle sminke og toalettsaker seg en runde. :laughing001
I dag blir det nok en ny runde med handling, fødebag og rydding. Må nok også vaske kjølehjørnet og gjesterommet (oppbevaring) må nok også ryddes og vaskes.....

Og ja, bilen innvendig.. Hmm, bør vel kanskje tas før gjesterommet!...

Jeg har trodd jeg har drevet med redebygging. Vasket litt etter litt med tøy, rommet ble malt i oktober, og jeg har handlet litt sånn her og der. Men på lørdag, LORD!
Vi satt og slappet av i sofaen og så på en serie vi begge liker godt da jeg merket at jeg ikke hadde fått med meg NOE av de siste 10 min. Jeg hadde tenkt fødebag, hva er igjen av vask, hva har jeg egentlig, jeg mangler så sabla mye både til meg og lille. Og rot. ROT er roten til alt ondt om dagen.
Så da, halv ti på lørdagskvelden, fikk sambo en suss og beskjed om å kose seg videre i sofaen ( vi jobber 6 dager i uka, mannen ca 10 t pr dag, jeg 6 timer). Han tittet litt usikkert på meg, som om han lurte på om han måtte/skulle/burde tilby seg noe..
Så føk jeg opp, ryddet hele klesskapet mitt, gravid klær, sommer klær, vinter klær og alt! Gikk igjennom alt undertøy og kastet masse. Har eg bare brukt to kurver de siste mnd hvor alt gravidtøyet har blitt plassert, så har det spredd seg litt utover. Shina hele soverommet, og fikk sortert en god del. Pakka halve fødebagen. BY THE WAY, er det lov med føde koffert? typ 20 kg som til syden????? :p Så 2 etg fikk gjennomgå, ferdig sånn halv ett- ett, da var hofter og rygg gåent!
Ny runde i går, da fikk badet og alle sminke og toalettsaker seg en runde. :laughing001
I dag blir det nok en ny runde med handling, fødebag og rydding. Må nok også vaske kjølehjørnet og gjesterommet (oppbevaring) må nok også ryddes og vaskes.....

Og ja, bilen innvendig.. Hmm, bør vel kanskje tas før gjesterommet!...
Haha, kjenner meg igjen!! Her fikk badet, toalettsaker, sminke osv en gjennomgang forrige uke, kastet masse! Undertøyskuffen fikk også en omgang, kastet sikkert halvparten :P Og soverommet ble tatt i helgen, frem med nattbord og kommoder for å støvsuge bak de, lå på alle fire for å støvsuge under senga (har jo ikke tid til å vente på at samboeren kan gjøre det for meg). Ryggen og bekkenet er jo helt på tur om dagen, så blir (heldigvis) tvunget til å ta en del pauser. Tror snart jeg ikke har noe særlig mer i leiligheten å rydde, men rekker sikkert å ta julerengjøringen tre-fire ganger før mini er her :P

Back
Topp