Juleforberedelser

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Har dere begynt? Er dere ferdige? Her bestilte jeg årets pinnekjøtt i går, sånn at vi får det i begynnelsen av desember. Julegaver er begynt innkjøpt og juleklær er i boks. Mangler bare strømpebukse til meg. Pyntingen tas i desember ;) Hvordan ligger dere an? :)

Har begynt med litt baking. Kjøpt de fleste julegavene og kalendergavene. Tenkte jeg skulle kjøpe ferdig/bestille det siste neste uke:)
Så blir det pynting første søndag i advent :)
Må også bakes litt mer fremover:)

Har kjøpt ca halvparten av gavene, og begynt med bakst. Blir ingen rundvask i år, men tar litt når jeg orker. Pynting blir litt etterhvert, sånn om et par, tre uker. Tenkte få unna de gavene som må sendes ila uka, og så få sendt de litt tidlig.

Ferdig med julegavene . Får lønn imorgen så da starter vi å handle inn julemat som kan fryses .
Skal se over julepynten og få handlet inn det vi mangler og.

Her tar vi jula litt som den kommer :) Har kjøpt noen gaver, har to igjen som jeg skal fikse (bestille på nett), resten kan søstra mi eller samboeren fikse. Har jo ingen barn fra før, så føler ikke det er så mye jeg må gjøre i stand til jul sånn egentlig, det er jo mest for min egen del. Har alt vi trenger av pynt, skal bare kjøpe fire lilla adventslys. Julaften blir vi å være hos mine foreldre tenker jeg, som bor 5 min unna (med mindre vi er på føden da...). Ingen planer om å bake noe, men kanskje ånden kommer over meg når desember er her og permisjonen er igang. Ellers blir vi bare å kjøpe inn julesnop, ikke så glad i julekaker uansett. Så i forhold til andre år føler jeg at jeg stresser mindre i år enn ellers, jeg elsker jul, men i år er det uansett noe viktigere som skal skje i desember :)

Endelig i gang med julegaver. Har skrevet liste slik at handlingen går effektivt. Har pakket inn de første jeg har kjøpt.

Julevasken sa svigermor at hun ville ta når de kommer på overnattingsbesøk første helga i desember (de bor langt unna).. Litt blandede følelser der, for jeg gjør jo ikke stort annet enn å rydde og vaske fortiden, så tror ikke det blir mye vask igjen på henne :P men tanken var god da ❤️

Må enda kjøpe inn kalender til storesøster og kanskje bake noen kanelsnurrer ellernoe å ha i frysen til julebesøk. Er ikke så fan av alle de sortene kjeks og julekaker som alle lager. De blir jo ikke spist opp :P Satser på bakst og kanskje hjemmelaget konfekt isteden :D

Har 10 julegaver igjen, men har liste på hva jeg skal kjøpe:) Har også begynt å pakke inn de jeg har kjøpt. Husvasken tar vaskehjelpen, our guilty pleasure ;)
Svigermor lager kromkaker og sandkaker til oss (samboeren mååå ha..), så skal vi på juleverksted å bake pepperkaker hos svigers sammen med svigerinne og tantebarn 5 des. Jeg skal bare lage havreflarn selv, nam!! Hvor har dere bestilt pinnekjøtt?? Fra en slakter? 4åringen må få seg ny penskjorte, ellers er juleantrekkene I boks. Pakkekalenderen er også snart klar :) Pyntingen tar vi også I desember, Pakkekalenderen inneholder en del julepynt som junior skal få plassere ut.
Har aldri følt meg så klar for jul jeg!! :) :)

Har kjøpt adventslys, et par pakker som skal sendes og litt nytt til storesøsters kalender. Resten får vente til desember.

Godt i gang her også:-) Tar litt om gangen, og koser meg. Vi har kjøpt bålpanne, og har tjuvstartet adventstida med bålbrenning i hagen på kveldene. Så koselig! Mangler bare gløggen nå:-)

Har 10 julegaver igjen, men har liste på hva jeg skal kjøpe:) Har også begynt å pakke inn de jeg har kjøpt. Husvasken tar vaskehjelpen, our guilty pleasure ;)
Svigermor lager kromkaker og sandkaker til oss (samboeren mååå ha..), så skal vi på juleverksted å bake pepperkaker hos svigers sammen med svigerinne og tantebarn 5 des. Jeg skal bare lage havreflarn selv, nam!! Hvor har dere bestilt pinnekjøtt?? Fra en slakter? 4åringen må få seg ny penskjorte, ellers er juleantrekkene I boks. Pakkekalenderen er også snart klar :) Pyntingen tar vi også I desember, Pakkekalenderen inneholder en del julepynt som junior skal få plassere ut.
Har aldri følt meg så klar for jul jeg!! :) :)

Så hyggelig med juleverksted! Det er sånne ting som skaper gode og varme minner :) Vi bestiller fra haugen gårdsmat http://www.haugengardsmat.no/, også henter vi det når de er på bondens marked i Oslo. Man kan hente det på hvilke som helst bondens marked eller hos dem, men av praktiske hensyn tar vi det på Valkyriens plass i år. I fjor hentet vi det på Grunerløkka. Veldig grei ordning. :) Man kan finne sin slakter/produsent som er på disse markedene og så bestille hos de enkelte som da tar med til markedene. Syns det er så koselig å ha julemat fra gård og ikke fra butikk. Min sære lille greie. :p Også er det så mye annet godt å få kjøpt på disse markedene i juletiden, så det er verdt turen i seg selv :) Kjenner jeg gleder meg helt sinnsykt til julen i år :) Aldri vært så klar for jul jeg heller. Må være noe med det som skal skje :p

• Liker
Reactions: Io
Så hyggelig med juleverksted! Det er sånne ting som skaper gode og varme minner :) Vi bestiller fra haugen gårdsmat http://www.haugengardsmat.no/, også henter vi det når de er på bondens marked i Oslo. Man kan hente det på hvilke som helst bondens marked eller hos dem, men av praktiske hensyn tar vi det på Valkyriens plass i år. I fjor hentet vi det på Grunerløkka. Veldig grei ordning. :) Man kan finne sin slakter/produsent som er på disse markedene og så bestille hos de enkelte som da tar med til markedene. Syns det er så koselig å ha julemat fra gård og ikke fra butikk. Min sære lille greie. :p Også er det så mye annet godt å få kjøpt på disse markedene i juletiden, så det er verdt turen i seg selv :) Kjenner jeg gleder meg helt sinnsykt til julen i år :) Aldri vært så klar for jul jeg heller. Må være noe med det som skal skje :p
Ååå, jeg savner bondens marked på Valkyrien! Bodde i Bogstadveien i fjor og det var så deilig stemning der i desember.
I år blir det nok ikke noe marked. Vil tråkke minst mulig kjenner jeg. Blir sliten etter to butikker...

Jeg har laget en julegaveliste og har kjøpt et par. Håper jeg finner noen på nettet også.
Bake kommer jeg ikke til å gjøre noe særlig av, bortsett fra ev. pepperkaker med ungene for kos. Regner med mamma tar med plenty når de kommer :P
Både de og svigers ordner med all julemat, så det slipper vi å tenke på.
Julevasken blir tatt av vaskehjelpen her også ;)
Pynter sikkert litt om et par uker og har sagt til mannen at hvis han vil ha ordentlig juletre i hus så blir det hans prosjekt ;)

Lager dere pinnekjøtt selv? :)

Nei, men vi skulle ønske vi gjorde. De siste årene har vi bare hentet det så tidlig at vi får riktig lukt i boden.

http://www.haugengardsmat.no/, også henter vi det når de er på bondens marked i Oslo. Man kan hente det på hvilke som helst bondens marked eller hos dem, :p

Så lurt! Vi handlet litt hos dem sist vi var på Flåm, de er flinke!

Vi har kjøpt bålpanne, og har tjuvstartet adventstida med bålbrenning i hagen på kveldene. Så koselig! Mangler bare gløggen nå:)

Oooh! Nå begynte jeg plutselig å skrive ønskeliste, her. Bålpanne i hagen høres kjempekoselig ut.

Bålpanne står på ønskelista her også :) Ellers så begynner lefsebakinga til jul neste helg, mamma har vært her å rundvaska stuene, kjøkkenet og gangen for meg og kommer for å ta badet seinere :D Julegavelisten er skrevet og sånn smått begynt på, så helt i rute er jeg nok ikke, men det har en tendens til å ordne seg uansett ;)

Nei, men vi skulle ønske vi gjorde. De siste årene har vi bare hentet det så tidlig at vi får riktig lukt i boden.

Så lurt! Vi handlet litt hos dem sist vi var på Flåm, de er flinke!.
Henter der fra gård? Koselig med tradisjoner :)

Ja, de er veldig flinke. Og utrolig hyggelige!! Også er det god dyrevelferd og ikke masseproduksjon, så tror vi gjør et godt og etisk kjøp når vi handler fra dem. Også er det veldig hyggelig å støtte norske bønder direkte :)

Har begynt på julegavene og kjøpt adventskalender til jentene. De skal være hos pappaen på julaften, så kjøper ikke noe pentøy til dem.

Går vel se om jeg får bestilt noen julekort snart også. Tror jeg bare bruker noen bilder jeg har som ikke er typisk jul. Tidligere pleide jeg å lage hjemmelagde kort, men tror egentlig folk er mer opptatt av bildet av jentene enn hjemmelagde kort. Det er jo dyrt å lage og sende selv også, det blir fort mye porto og utgifter til papir og pynt.

Hvilken julebakst har dere begynt på? Jeg synes det er for tidlig å bake noe enda. Det kommer til å bli spist opp.

Har begynt på julegavene og kjøpt adventskalender til jentene. De skal være hos pappaen på julaften, så kjøper ikke noe pentøy til dem.

Går vel se om jeg får bestilt noen julekort snart også. Tror jeg bare bruker noen bilder jeg har som ikke er typisk jul. Tidligere pleide jeg å lage hjemmelagde kort, men tror egentlig folk er mer opptatt av bildet av jentene enn hjemmelagde kort. Det er jo dyrt å lage og sende selv også, det blir fort mye porto og utgifter til papir og pynt.

Hvilken julebakst har dere begynt på? Jeg synes det er for tidlig å bake noe enda. Det kommer til å bli spist opp.

Har ikke begynt på noe her enda, men har kjøpt inn kokesjokolade, kokos og mel. Har også marsipan som jeg muligens kommer til å lage kuler av. Ellers er det kokosmakroner og sjokoladekjeks vi lager. Ikke veldig typisk julebakst da. Vi kastet julekakene fra i fjor i sommer. Da var de like urørt som de var gjennom julen. Hadde bare glemt dem i skapet her. Men det bakes i år igjen! Helt bortkastet :p

Å ja.. Lussekatter. Det baker jeg også, men det er altfor tidlig. Da er det ikke flere igjen innen en uke.

Hehe, her får ingen julekaker ligge i fred, så her er det for tidlig å bake.. Men er så smått igang med litt gjærbakst som fryses:-) Vi får evt kjøpe julekaker i år, om vi ikke får bakt.
Bålpanna var et godt kjøp, kjøpte på tilbud på Felleskjøpet. Det er masse tilbehør man kan ønske seg. Vi ønsker oss kaffekjel, vaffeljern og gryte:-) Trygt og lettvint å tenne opp, og enkelt å komme seg ut å gjøre noe hyggelig sammen. Har ønsket meg bålpanne siden vi kjøpte huset i 2013:-)

Kjøpt ferdige julekaker i år :) skal bare bake pepperkaker med 3 åringen :) alle julegaver er ferdige og klare, antrekket til 3 åringen og babyen er i boks :) laget ferdig kalender gavene til 3 åringen i går :) så skal vi til mamma og de på julaften, så kommer til dekket bord der :) eneste jeg mangler er å pynte, skal gjøre det adventshelga :) og kjøpe jule antrekk til meg selv :)

Back
Topp