Termin julaften

MammatilE

Glad i forumet
Flere med termin julaften eller dagene rundt? Hvordan er følelsene deres rundt å kanskje måtte tilbringe julaften på sykehuset? Jeg misliker sykehus sterkt og de to andre gangene jeg har født har jeg ikke kommet meg fort nok ut. Slapper overhode ikke av, stresser, har sett på klokka og ringt ofte hjem.. Tror ikke jeg føder på termin, men man vet aldri.. :p
 
Har termin 26.12. Å tilbringe julen på sykehus er på ingen måte høyt på ønskelisten, men jeg tar det som det kommer. Sist likte jeg meg godt på sykehus, fikk jo mat og drikke servert uten å løfte en finger. Måtte forsyne meg selv bare :p Men hvordan det blir nå med en som venter hjemme vet jeg ikke. Men er ikke veldig bekymret for å tilbringe julen der, altså.
 
Har termin 26.12. Å tilbringe julen på sykehus er på ingen måte høyt på ønskelisten, men jeg tar det som det kommer. Sist likte jeg meg godt på sykehus, fikk jo mat og drikke servert uten å løfte en finger. Måtte forsyne meg selv bare :p Men hvordan det blir nå med en som venter hjemme vet jeg ikke. Men er ikke veldig bekymret for å tilbringe julen der, altså.

Deilig da :) skulle ønske jeg også klarte å være avslappet i forhold til det :p
 
Har termin 26.12 her og, pluss at ul termin er julaften. Så det kan jo bli en liten julebaby her og. Tenker ikke spesielt på det egentlig. Ønsker selvsagt ikke føde på julaften, men kommer han så kommer han. Vi er innstilt på at julen i år uansett blir annerledes, så vi tar det litt som det kommer :)
 
Med ul-termin 17 desember og syklustermin 22 desember blir det brått jul på sykehuset i år. Er ikke så bekymret for å tilbringe jula der egentlig, men håper mini kommer før jul sånn egentlig.
 
Ul termin 21.12, så kan fort bli et julebaby her også! Eneste jeg da bekymrer meg for er 4åringen og julefeiringen for hans del.. Men vi har planen klar md julefeiring sammen med besteforeldrene, så det går nok greit :) Fødte 10 dager før termin sist, så har bestilt fødsel et sted mellom 10-15 des ;)
 
Termin 20 desember. Men jeg tror han kommer før. Uansett så gjør det meg nada å føde på julaften, datteren min skal feire jul med pappan sin familie i år uansett ;)
 
Jeg har termin 21. så det er fare for julefeiring på føden her også. HÅPER jo ikke at hun kommer 24., men om det skjer så er det ingen problem! :) Har allerede bestemt at vi tar igjen julefeiringen om vi skulle bli opptatt med andre ting :p
 
Jeg har termin nyttårsaften, men jeg føler hun kommer før. Håper enten hun kommer så vi er hjemme igjen til julaften eller at hun holder seg inne til den dagen er over ☺️☺️. Er ikke noe man kan styre, så hun får komme når hun kommer
 
Jeg har termin 24.desember og ønsker veldig å få tilbringe jul hjemme med resten av familien før lillemann velger å melde ankomst :) min termin er 1.januar så håper den stemmer mer en ultralydtermin ;) men men kommer han så kommer han, hjertelig velkommen uansett når :)
 
Ja han kommer når han kommer :) skulle ønske jeg klarte å være mer avslappet i forhold til å tilbringe tid på sykehuset :) jul for de andre barna blir det nok uansett da vi skal være sammen med svigers :)
 
Ja han kommer når han kommer :) skulle ønske jeg klarte å være mer avslappet i forhold til å tilbringe tid på sykehuset :) jul for de andre barna blir det nok uansett da vi skal være sammen med svigers :)

Sykehus er jo ikke et veldig trivelig sted, men er det noe spesielt med sykehus som gjør at du stresser der? :)
 
Har termin 1 januar og er forberedt på at det kan bli en annerledes julekveld i år, enten med fødsel eller barselopphold etter fødsel. Jeg har to barn fra før som har mammajul så jeg håper Pga det at jeg er enten rugemaskin enda eller ferdig med det på juleaften :) men vi har lagt en plan for alle scenarioer som vi ser er mulig , åsså tar vi det som det kommer :) viktigste er at barna får en Fin julekveld , å det gjør de :)
 
Spør i denne tråden jeg så kanskje jeg slipper å lage egen tråd ang dette med julaften :)

Noen som vet hvor mange dager man får gå over tiden før de setter i gang? Mener å huske at det er 10 dager, men godt mulig at jeg tar feil her. Ihvertfall har jeg termin den 14. som da vil si at det er sannsynlig at jeg settes i gang på julaften? :O Det vil jeg absolutt ikke :(
 
Tror det varierer litt fra sykehus til sykehus. Har hørt 11 dager mange steder. Tenker at det sikkert prøver å unngå å sette i gang akkurat på julaften, men vet jo aldri. Jeg har termin 13. des, å jeg kan i teorien ende opp med å være på sykehuset på julaften. Håper jeg slipper det, vil gjerne få feiret julen hjemme.
 
Spør i denne tråden jeg så kanskje jeg slipper å lage egen tråd ang dette med julaften :)

Noen som vet hvor mange dager man får gå over tiden før de setter i gang? Mener å huske at det er 10 dager, men godt mulig at jeg tar feil her. Ihvertfall har jeg termin den 14. som da vil si at det er sannsynlig at jeg settes i gang på julaften? :O Det vil jeg absolutt ikke :(

Sniker: Vet ikke sikkert, men de setter jo vanligvis ikke i gang lørdager eller søndager. På julaften er det kort dag, så tviler på at de setter i gang den dagen, med mindre det er veldig god grunn
 
Spør i denne tråden jeg så kanskje jeg slipper å lage egen tråd ang dette med julaften :)

Noen som vet hvor mange dager man får gå over tiden før de setter i gang? Mener å huske at det er 10 dager, men godt mulig at jeg tar feil her. Ihvertfall har jeg termin den 14. som da vil si at det er sannsynlig at jeg settes i gang på julaften? :O Det vil jeg absolutt ikke :(
Jeg fikk beskjed om at man går max 11 dager over, og at det er jul ikke skal ha noe å si, man skal få samme oppfølging osv fordet.
 
Spør i denne tråden jeg så kanskje jeg slipper å lage egen tråd ang dette med julaften :)

Noen som vet hvor mange dager man får gå over tiden før de setter i gang? Mener å huske at det er 10 dager, men godt mulig at jeg tar feil her. Ihvertfall har jeg termin den 14. som da vil si at det er sannsynlig at jeg settes i gang på julaften? :O Det vil jeg absolutt ikke :(
Står ikke det på ultralydarket du fikk på oul? Det er ingen som tvinger deg til å igangsettes. Ser alt fint ut den dagen kan de nok vente til dagen etter ;)
 
Sniker: Vet ikke sikkert, men de setter jo vanligvis ikke i gang lørdager eller søndager. På julaften er det kort dag, så tviler på at de setter i gang den dagen, med mindre det er veldig god grunn
De setter i gang som normalt i julen, hvis det er medisinske grunner. Helt ordinære dager på føden i julen :)
 
Jeg fikk beskjed om at man går max 11 dager over, og at det er jul ikke skal ha noe å si, man skal få samme oppfølging osv fordet.
Står ikke det på ultralydarket du fikk på oul? Det er ingen som tvinger deg til å igangsettes. Ser alt fint ut den dagen kan de nok vente til dagen etter ;)
Eneste som står på arket er sannsynlig fødsel innen 28.11.15-28.12.15. Betyr det virkelig at jeg ikke vil bli satt i gang før etter 14 dager? :eek: Nå spør jeg ift dette med jula fordi jeg liker å planlegge og vite hva som skjer dersom ditt og datt :p fikk nr en åtte dager før termin, så håper jo at ting skjer av seg selv og at jeg slipper å tenke mer på det :)
 
Back
Topp