"Styggeste" ord?

Jeg er glad i dialekter, og liker "harry"-østlandsk. Bare kjør på med tjukke L-er :D Vel, er ikke særlig begeistra for vestlandsk, med sine skarre-R-er. Bergen, Stavanger, Jæren. Får frysninger

Ord jeg ikke liker:
Den lille, spire, når man snakker om et foster.
"Men det er så søøøtt!" Nei, takler det ikke

Engelske ord i norsk. Shave, kids, han duden, yes. "Men da prates vi i morgen, YES da!" Overdreven bruk av "da"
Og "hei" når man mener ha det.

Det er sikkert flere, men jeg kommer ikke på noen akkurat nå. :D

Snerk...
Kabel.
Snabel.

Muttern og fattern:o

Hvilket ord hater du mest av alt? Jeg kjenner jeg får helt dilla i hele kroppen når jeg leser ordet "Erfaring"! Synes der blir så misbrukt, kan man ikke for svarte heller si/skrive "tips"? Synes det virker så innmari veslevoksent..
Men tips og erfaring er jo ikke synonymer da. Jeg kan ofte ha en erfaring jeg vil dele med andre, uten at jeg nødvendigvis vil råde dem til å gjøre som meg. :p

Jeg er voksen, så da tillater jeg meg å bruke voksne ord som "erfaring" for jeg har jo erfaring om mange ulike ting. ;)

Ord jeg misliker (de to første på dialekt, men likevel):

Ete - det heter spise

Pesse - det heter tisse

"Fitte" - både som banneord og navn på vagina.

Gløfse/gløfsa når noen prater om vagina, eller baggis når de prater om baguett... (Hvor er spy smileyen når man trenger den?)

Liker ikke ordet "fitte", og heller ikke ordet "flesk", når noen da slår til med ordet "fleskefitte" så får jeg fullstendig hetta :wtf:

Ete - det heter spise

Pesse - det heter tisse

Da kan jeg legge til noe enda mere ufint! Guttene fra bygda her sa alltid "Jeg går å pesser pess ut av pekken", når vi var på fest/ute å drakk!

Når ungene kommer og sier "pliiiiis'a.. "
Da sier jeg automatisk NEI, her i huset heter det "Vær så snill..."

Ete - det heter spise

Pesse - det heter tisse

Veldig enig i de tre der.

Liker ikke ordet "fitte", og heller ikke ordet "flesk", når noen da slår til med ordet "fleskefitte" så får jeg fullstendig hetta :wtf:
Usj, så stygt!

Liksom... Gud å irriterende!!
Å kjerring!!

Sikkert mange fler, men disse kjenner jeg at jeg ikke liker når noen bruker de.

Det er et norsk ord, barn kommer fra dansk ;) Jeg synes også mye nynorsk og dialekt kan høres veldig bondete ut, men det er no engang det de fleste nordmen er :p Faller mer på sin plass når feks Prøysen fortalte.

Da har jeg lært noe nytt :-P

Men liker det fortsatt ikke! Får skylde på mine "danske gener" der :-P

Back
Topp