"Styggeste" ord?

Dialekt da, men når folk sier sopin og matin . Da grøsser jeg! Sier sulten , for det heter det! (Trønder :) )

Elsklingen min er et grusomt uttrykk. Snuppa også.

Ellers får jeg slag når folk sier "spøtta inn"

Jeg har ikke dialekt! Mer en østlandsk av et slag.
Men jeg syntes det er sjarmerende med disse "Harry" ordene som dere sier.. Ja til mer dialekt! Syntes det er styggere med de som prater så rent/riktig at det blir unaturlig og stivt.
Et ord jeg ikke liker må være fitte.
Takk. Kunne nesten føle seg truffet her. Hehe. Er fra Østlandet men bondelandet så har ganske mange ord. Vi sier faktisk unga, ungene, guttungen, jentungen osv. Men ett ord som kan irritere meg som til å med er fra min egen dialekt (som jeg ikke har brukt siden jeg var liten) er ama. Hvorfor skal det brukes det hele tiden? Jeg skjønner jo ikke hva det egentlig er ett ord for selv om jeg er født på Lillehammer. Det blir brukt så rart.

Jeg hater ordet kjerring!
Liker heller ikke ordet fitte eller banneord generelt, spesielt hvis folk banner mye når de snakker, kjenner jeg blir skikkelig irritert..

Ble introdusert for ordet glufsa fra ei på terminforumet :p det ordet hadde jeg problemer med en god stund, men har vent meg til det nå! Ellers er det fetta og gårrfetta, syns de ordene er ganska nasty.

Liker heller ikke ordet fitte eller banneord generelt, spesielt hvis folk banner mye når de snakker, kjenner jeg blir skikkelig irritert..
Det var ett kjæle ord en gang i tiden. Man kalte kona si kjerring og mannen sin gubbe. Det har desverre blitt ødelagt som ett stygt ord.

Åh, nå kom jeg på ett!
Kjære!,,,
Altså , ikke når man sier / skriver det med MIN foran, men f.eks på fb, noen skriver status ; gleder meg til kjære kommer hjem - syns kjære er så flink til å lage mat - da har jeg sendt kjære på butikken ".

Jeg får lopper i blodet !

kjerring liker jeg godt da det alltid har blitt brukt som konens klenge navn i vår familie, men ikke i begynnelsen før bestefar forklarte ordet var jeg ikke no glad i det;

Hun er det "kjæreste" (Kjær)jeg har og hun er bare min (ing) så kjærring;P

Det er to forskjellige ting. Er tips kan man ha hørt av andre, ikke prøvd selv og bare videreformidler. Å skrive hva man selv har fått erfare er noe annet. Slett ikke veslevoksent, et helt normalt ord. Med en helt annen betydning enn tips.
Synes mange bruker det helt IT av sammenheng, og at det blir litt "misbrukt" (som også er et ord jeg ikke liker) :P

kjerring liker jeg godt da det alltid har blitt brukt som konens klenge navn i vår familie, men ikke i begynnelsen før bestefar forklarte ordet var jeg ikke no glad i det;

Hun er det "kjæreste" (Kjær)jeg har og hun er bare min (ing) så kjærring;P
Jeg vet betydning og det går greit når eldre menn omtaler kona for det og da gjerne med trykk på en lang æ. Men kjerring har gjerne fått en negativ betydning også nå og synes det blir brukt i en mindre koselig kontekst nå av yngre menn...

Fitta/ Fetta..
Fettlokt..
Tante rød.. Harry til di tusen :P

Liker heller ikke ord som Hjerneskadet, tilbakestående osv.. i den grad det blir brukt som skjellsord!

Ellers får jeg frysninger av ordet neglefil og kiwi :P

Jeg vet betydning og det går greit når eldre menn omtaler kona for det og da gjerne med trykk på en lang æ. Men kjerring har gjerne fått en negativ betydning også nå og synes det blir brukt i en mindre koselig kontekst nå av yngre menn...

Der ligger vel egentlig mange av språkproblemene i dagens samfunn at folk bruker ord som ikke er ord eller misbruker ordenes betydning og legger på en negativ tone. rett å slett misbruk av fine ord;)

Kom på et til, skrævsylte O.o

Ordet deilig får jeg fnatt av. Liker heller ikke når svigers kaller frøkna engel, hun er ingen engel hun er et levende barn :p

Banneord liker jeg dårlig. Og når vi er inne på temaet har frøkna lært seg "pass deg" i barnehagen, andre ler og syns det er så søtt, men jeg avskyr det! Det heter unnskyld meg.

Liker heller ikke når svigers kaller frøkna engel, hun er ingen engel hun er et levende barn :p
Jeg liker heller ikke når folk skal kalle ungene engler og prinser og prinsesser. Vanlige barn er ikke det! Barn i kongefamilie og døde barn er det, så det så.

Back
Topp