Urolig i kroppen

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Jeg er 34+5 og har de siste dagene vært så utrolig i kroppen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men jeg klarer liksom ikke å sitte/ligge stille på sofaen/i senga uten å føle en uro i hele kroppen og behov for å bevege meg litt, samtidig som at jeg ikke har nok energi til å gjøre så mye annet hele tiden heller. Det småverker litt i beina, eller kribler på en måte (gjør ikke vondt, bare ubehagelig i lengden), er litt småkvalm innimellom og kjenner litt mensmurringer. Merker jeg tenker mer og mer på fødselen nå og tiden etter den. Gruer meg ikke eller noe, men er jo selvfølgelig veldig spent!
Flere som har det sånn?

Uroligheten i kroppen kan være magnesiummangel.. Jeg hadde det tidligere og gikk da på magnesium. Har fått det tilbake nå... Kribler liksom i hele kroppen på kveldstid. Hjelper hvis sambo "sparker" i mot på føttene mine :P
Jeg skal høre med jordmor om jeg kan begynne på magnesium igjen.. Leste her inne (mener hermine skrev det) at man ikke bør ta det de siste 4 ukene

Jeg er 34+5 og har de siste dagene vært så utrolig i kroppen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men jeg klarer liksom ikke å sitte/ligge stille på sofaen/i senga uten å føle en uro i hele kroppen og behov for å bevege meg litt, samtidig som at jeg ikke har nok energi til å gjøre så mye annet hele tiden heller. Det småverker litt i beina, eller kribler på en måte (gjør ikke vondt, bare ubehagelig i lengden), er litt småkvalm innimellom og kjenner litt mensmurringer. Merker jeg tenker mer og mer på fødselen nå og tiden etter den. Gruer meg ikke eller noe, men er jo selvfølgelig veldig spent!
Flere som har det sånn?

Jeg har det også sånn!! Kjempe slitsomt og stadig føle på den rastløsheten i kroppen. Jeg kan i løpet av en time ha byttet stilling i sofaen ørten ganger.. Jeg har også en følelse av at jeg må gjøre ærender (Spesielt i ukedagene). Men når det kommer til stykke føler jeg meg som et slakt og har ikke ork eller energi til å gjøre noe..

Kvalmen er tilbake hos meg også. Den varierer veldig i grad, men opplever at kveldene helt klart er aller verst :( heldigvis er det ikke så ille at jeg kaster opp enda, men er veldig ubehagelig!

Kynnere oppleves daglig og de er blitt mer og mer vonde. Jeg trodde at fødselen var rett rundt hjørnet på mandagen.. Hadde helt syke smerter i nederste del av mage, som strålte nedentil og nedover beina. I tillegg til at jeg hadde veldig vondt i korsryggen. I går når jeg var på 3D fortalte legen at livmorhalsen min fortsatt var lang. Ble veldig utålmodig etter å ha få sett bebbis på skjermen i går, men får vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Jeg har det også sånn!! Kjempe slitsomt og stadig føle på den rastløsheten i kroppen. Jeg kan i løpet av en time ha byttet stilling i sofaen ørten ganger.. Jeg har også en følelse av at jeg må gjøre ærender (Spesielt i ukedagene). Men når det kommer til stykke føler jeg meg som et slakt og har ikke ork eller energi til å gjøre noe..

Kvalmen er tilbake hos meg også. Den varierer veldig i grad, men opplever at kveldene helt klart er aller verst :( heldigvis er det ikke så ille at jeg kaster opp enda, men er veldig ubehagelig!

Kynnere oppleves daglig og de er blitt mer og mer vonde. Jeg trodde at fødselen var rett rundt hjørnet på mandagen.. Hadde helt syke smerter i nederste del av mage, som strålte nedentil og nedover beina. I tillegg til at jeg hadde veldig vondt i korsryggen. I går når jeg var på 3D fortalte legen at livmorhalsen min fortsatt var lang. Ble veldig utålmodig etter å ha få sett bebbis på skjermen i går, men får vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Førstegangsfødende?
Med nr 1 hadde jeg masse modningssmerter og gikk hele tiden å ventet og kjente på at det nærmet seg ;) gikk likevel på overtid
Denne gangen kjenner jeg ikke noe i grunn bortsett fra vonde kynnere

Førstegangsfødende?
Med nr 1 hadde jeg masse modningssmerter og gikk hele tiden å ventet og kjente på at det nærmet seg ;) gikk likevel på overtid

Ja, jeg er førstegangsfødende :)
Legen sa det samme til meg i går han også :) At det er modningssmerter og at kroppen forbereder seg til fødsel :) Men han var veldig tydelig på at disse smertene ikke nødvendigvis betydde at fødselen ville starte noe tidligere enn antatt.. :)

Hvor lenge overtid gikk du? :)

Førstegangsfødende?
Ja, er førstegangsfødene. Har tenkt at det kanskje er kroppen som driver å forbereder seg, men også veldig forberedt på at jeg kommer til å gå over tiden. Slitsomt er det nå iallefall, og det hjelper jo ikke akkurat at man begynner å bli utålmodig og lengter etter å møte bebisen min... :P Skal ikke til kontroll igjen før om to uker, og det er to uker siden jeg var sist. Kanskje jeg skal høre med jm om jeg kan komme innom en tur til uka.

Ja, det med ærend føler jeg veldig på å! De dagene jeg er på jobb (jobber 30%) tenker jeg ofte at jeg må innom sentret på vei hjem, for det er et eller annet jeg må kjøpe å ha klart til mini kommer. Nå har vi alt klart, og alt av toalettsaker til fødebaggen har jeg også, så vet egentlig ikke hva det er jeg stresser med. Ender som regel med at jeg er så sliten at jeg bare reise rett hjem. Men kjenner ofte på den følelsen av at det er noe jeg skulle/burde ha gjort osv...

Heldigvis er ikke kvalmen så ille at jeg føler jeg må kaste opp, bare føler meg uvel (jeg har jo sluppet unna all kvalme tidligere i svangerskapet å, bank i bordet, så ganske heldig sånn sett).

Ja, jeg er førstegangsfødende :)
Legen sa det samme til meg i går han også :) At det er modningssmerter og at kroppen forbereder seg til fødsel :) Men han var veldig tydelig på at disse smertene ikke nødvendigvis betydde at fødselen ville starte noe tidligere enn antatt.. :)

Hvor lenge overtid gikk du? :)

Legene sa til meg at jeg kom til å føde i mars pga alle vondtene... Jeg fødte 19 april så var veldig på overtid i hodet gitt :( ble meget tunge uker, så nå forbereder jeg meg på overtid ;)

Gikk bare 4 dager på overtid sånn "egentlig" ;)

Har en psykisk urolighet som gjør at keg ikke slapper av for jeg har så mye jeg må gjære, men kroppen stopper meg jo. Er sykmeldt Pga energimangel og sånn så kjenner at det hemmer meg, åsså kommer kynnerne om jeg gjør ting.
Å ja, kvalmen er virkelig tilbake,,, er vi i 1 trimester igjen ,,,,,,? :p

Mer og mer mensmurringer i korsryggen for tiden så kroppen vet vel at det nærmer seg.

Kjenner veeeldig det du beskriver med urolighet i kroppen, noe som har resultert i ryddemani hos meg.. Føler noe må gjøres hele tiden. Kan ha noe med at jeg ble sykemeldt pga stress og går generelt å kjenner på at nå som jeg er "bare" hjemme må jeg ihvertfall gjøre noe fornuftig her om det gir mening.. Ikke noe godt å kjenne på. Skulle gjerne tatt livet mer med ro som faktisk legen ba meg om, men da kjenner jeg at jeg får hjertebank og blir mer stresset av å ikke gjøre noe :(

Uroligheten i kroppen kan være magnesiummangel.. Jeg hadde det tidligere og gikk da på magnesium. Har fått det tilbake nå... Kribler liksom i hele kroppen på kveldstid. Hjelper hvis sambo "sparker" i mot på føttene mine :P
Jeg skal høre med jordmor om jeg kan begynne på magnesium igjen.. Leste her inne (mener hermine skrev det) at man ikke bør ta det de siste 4 ukene

Jeg sliter masse med restless legs og urolighet i kroppen, særlig på kveld/natt. Veldig ubehagelig! Jeg spurte legen om magnesiumen nå, og han sa at dette er reseptfritt og kan tas helt frem til fødsel. Men jeg merker jeg får færre kynnere, og blir roligere i kroppen når jeg tar dette - så blir uansett litt i tvil i forhold til fødsel. Vil jo ikke at riene skal bli svakere.. Men jeg MÅ ta magnesium for å bli rolig nok til å sove nå..

Helt normalt. Hatt det med alle tre. Særlig utover kvelden. His meg tror jeg det har litt sammenheng med at jeg får mer hovne ben utover kvelden. I tillegg til halsbrann som gjør at jeg må sitte veldig oppreist. Slitsomt

Jeg sliter masse med restless legs og urolighet i kroppen, særlig på kveld/natt. Veldig ubehagelig! Jeg spurte legen om magnesiumen nå, og han sa at dette er reseptfritt og kan tas helt frem til fødsel. Men jeg merker jeg får færre kynnere, og blir roligere i kroppen når jeg tar dette - så blir uansett litt i tvil i forhold til fødsel. Vil jo ikke at riene skal bli svakere.. Men jeg MÅ ta magnesium for å bli rolig nok til å sove nå..
Har du prøvd magnesiumolje?
Jeg unngår tablettene av samme grunn som du nevner, men føler sprayen hjelper nok til at jeg klarer meg.

Har du prøvd magnesiumolje?
Jeg unngår tablettene av samme grunn som du nevner, men føler sprayen hjelper nok til at jeg klarer meg.

Magnesiumolje har jeg ikke hørt om, men bytter på å ta Floradix mikstur og tabletter. Hvor kjøper du dette?

Magnesiumolje har jeg ikke hørt om, men bytter på å ta Floradix mikstur og tabletter. Hvor kjøper du dette?
Jeg kjøpte min på en vanlig helsekostbutikk.
Jeg har som sagt god effekt av den, samt at den virker lokalt. Merker null endring i forhold til kynnere/modningstegn med andre ord ;)
ImageUploadedByBV Forum1447613873.398719.jpgImageUploadedByBV Forum1447613953.641539.jpg

Back
Topp