Doppler :D

Jeg fant hjertelyden hver gang jeg prøvde sist...var veldig betryggende...samtidig så skal man kontakte sykehus om man tror noe er galt...ikke bare stole på å finne hjertelyden...og på andre siden behøver det ikke være noe galt om man ikke finner hjertelyden...

Doppler er fint om man er av typen som takler at man ikke alltid finner hjertelyden. Er man av den engstelige typen så kan det føre til enda mer engstelse om man ikke finner hjertelyden. Så man må nesten kjenne litt på det før man skaffer seg det.
Kan nok hende at jeg heller bare må bli en sånn som renner ned dørene på helsestasjonen og legekontoret.

Doppler er fint om man er av typen som takler at man ikke alltid finner hjertelyden. Er man av den engstelige typen så kan det føre til enda mer engstelse om man ikke finner hjertelyden. Så man må nesten kjenne litt på det før man skaffer seg det.

Ja helt enig! :) jeg er heldigvis av den typen :)

Takk!! Men her prøver jeg å overbevise meg om at doppler bare er tull og ikke nødvendig :p haha, tror ikke jeg har gort av det
Du kjenner jo deg selv best så hvis du tror det vil skape bekymring så er det lite vits å bruke penger på det ;)

Jeg kommer ikke til å skaffe meg det. Kontrollene tar jeg hos jordmor, så får høre hjertelyden der :)

Hvor mange uker var dere når dere kunne høre hjertet? Fikk min i dag og den sier at man ikke kan høre før etter uke 12?

Hvor mange uker var dere når dere kunne høre hjertet? Fikk min i dag og den sier at man ikke kan høre før etter uke 12?
Vet om folk som finner fra uke 8. Men vær obs på at det kan være vanskelig, så ikke bli bekymret om du ikke finner den! Jeg fant i uke 11+3 sist, men prøvde ikke før det. Hjertelyden er ganske rask, høres nesten ut som et lite lokomotiv :) let ganske langt nede, nesten mot skambenet.

Fant 8+3 og 8+5 dette svangerskapet. Fant 8+5 et tidligere svangerskap. Men jeg leita lenge, mista lyden og fant den ikke igjen. Viktig å huske på at man nesten må regne med å ikke finne den så tidlig, og heller ta det som en bonus om du faktisk finner den. Holdt doppleren rett over skambeinet, pressa godt ned på skrå. Mange leger vil ikke prøve en gang før etter uke 12, fordi sjansen er så stor for å ikke finne den og da blir mødrene unødig bekymra.

Okei. Jeg er ikke bekymret om jeg ikke finner den. Er 9+5 i dag. Så tenker jeg venter noen dager før jeg leter igjen :) Jeg har ikke vært bekymret frem til nå i dette svangerskapet selv med bittesmå brune blødninger eller småsmerter i magen så det bekymrer meg ikke om jeg ikke hører den enda. Har vært på UL så vet at alt er bra :-) Tenker det ikke er noen vits for meg å tenke på det som kan gå dårlig og hele tenke på et som mest sannsynlig går bra :-)

Ææææ, jeg fant nettopp hjertelyden! Kjempe høyt og tydelig, trodde først ikke det kunne være babyen, men gikk alt for fort til at det kunne være mitt hjerte. Er ifølge tidlig ultralyd 8+5, ifølge fastlegen og menstermin er jeg 9+3 :)❤️

Ææææ, jeg fant nettopp hjertelyden! Kjempe høyt og tydelig, trodde først ikke det kunne være babyen, men gikk alt for fort til at det kunne være mitt hjerte. Er ifølge tidlig ultralyd 8+5, ifølge fastlegen og menstermin er jeg 9+3 :)❤️
Herligste lyden! :D

Back
Topp