Jordmor

Lollos

Glad i forumet
Når skal dere på første kontroll hos jordmor?fikk første time i uke 16,om 2 uker :-)

Jeg var første gang i uke 8. Skal ha neste time i neste uke og da er jeg i uke 13, nesten 14.

Vet ikke helt om jeg skal dit eller ikke. Er ikke så glad i legetimer, og ser på jordmortimer som litt av det samme. Kommer sikkert bare til å sitte der og si ja og nei, og svare på det a spør om. Dette er mitt første svangerskap, så burde sikkert reist dit. Men gruer meg. Det er nytt, og jeg liker ikke nye ting :P Fordelen med jordmor er at det bare ligger 8 minutter unna. Legesenteret er 40 minutter unna.

Last edited:
Jeg var for første gang i går, 12+5. En kjempekoslig opplevelse. Fikk høre hjertelyd med doppler, og mye nyttig informasjon. :)
Nå skal jeg ikke igjen før i januar.

Jeg var der 12 uker, går til hun isteden for legen.. Var også i dag 14 uker og tok insulinresistens test

Skal til lege på første ordentlig kontroll med blodprøver o.l neste fredag. Bestiller nok en jordmortime etter dette. De ville ha meg inn til legen først for blodprøver. Tror jeg kommer til å bare holde meg til jordmor denne gangen. Kun lege om det er nødvendig. Føler det er jordmor som sitter med best kompetanse og ikke en allmennlege. (Min erfaring i allefall)

Skal i uke 16:)

Skal på første time neste tirsdag. Da er er da 15 uker

Skal senere i november, uke 16 (15+5)

Skal til lege to uker før. Virket på meg som at ho ville ha meg inn før, men er nok med to på en mnd. Desember blir jo OUL og så skal vel jeg en tur for glucosetest i beg av januar.

Jeg skal på min første jordmor time i januar, 24 uker på vei. Har vært hos legen og tatt blodprøver i dag og så blir det ordinær ul i begynnelsen av desember. Noen flere andre gangs mødre som har fått jm time så sent (jeg synes ihvertfall det var sent :p) ?

# rettet en skrivefeil...

Last edited:
Skal til jordmor i februar... Om en uke er det blodprøver hos legen. Helsest spurte om dette var første barnet, sa d er tredje.. Da ble d time i februar ;) gikk oftere med de to andre mener eg..

Venter på svar om jeg får fødeplass jeg. Så har ikke tenkt noe på jordmor enda. Er 15 uker i dag. Var på tidlig ul for to uker siden, og første legetime i uke 10. Jeg trodde ikke tiden var inne for ny time før rundt uke 24 jeg, men jeg tar kanskje feil?

Jeg var på første time 10+1 (tror jeg??)

Jeg skal på min første jordmor time i januar, 24 uker på vei. Har vært hos legen og tatt blodprøver i dag og så blir det ordinær ul i begynnelsen av desember. Noen flere andre gangs mødre som har fått jm time så sent (jeg synes ihvertfall det var sent :p) ?

# rettet en skrivefeil...

Jeg er førstegangs og får ikke time hos jordmor før uke 24. Enig i at det er altfor sent... :p

Back
Topp