Jordmor

Jeg er førstegangs og får ikke time hos jordmor før uke 24. Enig i at det er altfor sent... :p
Det er vel lovlig sent!?!? Ville ringt de og hørt om det stemmer.

Tror det går mye på lokale tradisjoner... Ifølge retningslinjene er det i uke 12, UL ca uke 18 og ny ktr i uke 24. Det var det jeg fylte i første svangerskap da jeg bodde i kommune med dårlig jordmordekning. Nå bor jeg på et mindre sted med god dekning og hadde første i uke 10, da fikk jeg beskjed om at jordmor likte å ha kontroll 1 gang i mnd frem til uke 36, så skal inn på nytt i uke 14

Jeg var på første kontroll i uke 11,neste blir i uke 19. Skulle egentlig ikke tilbake før i uke 24,men ettersom jeg syntes det var lenge til kunne jeg få en time før jul i uke 19. Tror vi har god dekning når det kommer til jm tjeneste i denne kommunen.

siden jeg er på nr 5 å jordmoren her er i halv permisjon så blir det sånn at det bare blir legetimer på meg under dette svangerskapet, :meh:

Retningslinjene sier at det er først i uke 24.det spørs i hvilken kommune man bor i,om man får tilbud før.noen har bedre dekning enn andre.

Jeg var i uke 12, og skal tilbake i uke 14 for å høre etter hjertelyd ❤️ Etter det blir det OUL i uke 19 og jordmor i uke 24. Vi har god jordmordekning virker det som :)

Back
Topp