Hvor langt har deres små kommet i utviklingen?

Tigeris

Glad i forumet
Hvor langt har deres små kommet i utviklingen?

Min åler seg bakover og rundt i ring og prøver og komme opp på alle fire :)
 
8mnd i dag:)

Āler seg frem i kjempefart
Rundt i ring og bakover
Kommer seg lett over kanter og dørstokker.

Står en stund i krabbestilling. Vugger. Men ikke krøpet foreløpig

Sitter, men klare ikke sette seg opp helt alene. Men får hun tak i hender setter hun seg opp
Drar seg helt opp i stående og

Kan stå en stund og holde seg i tvbenken. Men klarer ikke reise seg opp helt alene :)

Hun sir mamma og namnam.

Blitt flink og stor jente:)
 
Min åler fort fremover eller ruller dit han vil. Han åler seg over kanter og har kommet seg i sittestilling ved å klatre over kant. Han løfter ikke rumpen så ikke sittet seg opp eller krabbet. Masse nye lyder hele tiden
 
Jenta mi begynte å åle seg forrige uke, så nå er det full fart:) Ellers så ruller ho seg begge veier og skur seg bakover, men har ikke gått opp i krabbestilling eller satt seg opp selv. Ho har sagt pappa i noen uker nå, men nå er vi helt sikre på at ho sier det bevisst:) Smiler skikkelig når jeg sier at pappa kommer hjem, og ho roper pappa både når ho ser bilde av han og når han kommer inn i rommet<3 Blir jo litt stolt da! Ho er 9 mnd og 1 uke
 
Åler seg frammøve ( fra 6,5 mnd)
Sitter

Reise seg opp og står sjøl ( holder seg fast)

Bere babling endo

Kvar gong me spør om kor pusen è, so åle han bort te tarassedøro å ser ette katten

Krype littegrann, men litt ustødige på alle fira endo
☺️☺️
 
8 mnd, men tar livet med ro. Går bare rundt 180 grader, og ørlitegrann bakover. Babler mye og sier noe som minner om pappa, men ikke bevist til pappa. Kjempesterk i føttene når han står og vi holder. Sitter stødig og godt.
 
8mnd i dag:)

Āler seg frem i kjempefart
Rundt i ring og bakover
Kommer seg lett over kanter og dørstokker.

Står en stund i krabbestilling. Vugger. Men ikke krøpet foreløpig

Sitter, men klare ikke sette seg opp helt alene. Men får hun tak i hender setter hun seg opp
Drar seg helt opp i stående og

Kan stå en stund og holde seg i tvbenken. Men klarer ikke reise seg opp helt alene :)

Hun sir mamma og namnam.

Blitt flink og stor jente:)
Oj hun har blitt flink :) min sier ikle noe enda heller men håper det skjer snart :)
 
Min åler fort fremover eller ruller dit han vil. Han åler seg over kanter og har kommet seg i sittestilling ved å klatre over kant. Han løfter ikke rumpen så ikke sittet seg opp eller krabbet. Masse nye lyder hele tiden

Flinke babyer :)
 
Mi er ni måneder om ei uke. Ho kryper og åler, veksler mellom. Overalt. Setter seg opp selv, reiser seg opp på knærne uten støtte, når opp på salongbordet og drar ting ned, er overalt og utforsker. Bøker og elektrisitet er spesielle interesseområder. Flink til å bla i bok. Sier mamma, særlig om hun mistrives og vil ha trøst. Babler mye. Leker en del alene. Eller sammen. Liker å sitte ved balkongdøra og se ut på båtene og havet. Liker å drikke vann, og spise brokkoli selv. Hjelper til med å kle på (putte inn armene) og tar gjerne av lua... selv. Veldig driftig lite menneske
 
10 månder igår, åler seg fram
 
Min er 9 måneder og to uker nå.
Han krabber i full fart, har full kontroll når han sitter, reiser seg opp (gjerne opp langs mammas legger når hun tar oppvasken), går litt langsetter møblene hvis han ser noe interessant lenger bort. River ned alt han får tak i, dunker det i gulvet og gnafser på det. Alt som er smått går rett i gapet. Spiser selv (fingermat). Nyeste trikset hans er å vinke, da studerer han hånda si nøye og er svært fascinert over hva han får til.

Mye babling og hoiing, men ingen forståelige ord. Hermer "ei" når vi sier hei. Det nærmeste han kommer et bevisst ord er vel at han sier "hm?" når det skjer noe han ikke forstår. Og foreldrene ler like høyt hver gang :D
 
9 mnd i går og har den siste mnd krabbet for fult, reiser seg opp etter alt, går noen skritt npr hun står opp etter ting, holder vi i henda hennes nørmest løper hun rundt :p og setter seg opp selv :)
Babler mye, har lært å vinke, spiser brødmat og andre småbiter sv frukt selv, lært å "skåle" med skjea si mot min skje, blar i blker og blader, drar ned alt hun får tak i på sin vei, henter leker i lekekassa si selv, gir leker og andre ting til oss, kommer (som oftest om det ikke er noe annet slm er mer spennende :p ) krabbende når jeg sier "kom til mamma" :)

Åpner også alt av skapdører og skuffer :p
 
Så kjekt og høre at det er flere rabbagasster her som river ned ting og tang :p tror det blir en stund til jenta reiser seg opp for hun nekter å stå på beina bare tar di ut som om hun skulle sitte så der har vi noe å trene på ;-)
 
Mi er 9 mnd, og tar livet med knusende ro. Hun åler seg fremover på magen, og har nylig begynt å ake seg på rompa. Har vært mye i krabbestilling, men kommer seg ikke framover, og nå som hun har lært å sette seg opp vil hun bare sitte. Nå i det siste har hun blitt mer nysgjerrig, vil pirke på stikkontaktene, åpne dører som står på gløtt og velter lekekassa stadig vekk. Hun vinker og klapper, spiser litt selv og babler mye, men ingen bevisste ord enda. Men hun gjentar ofte tonefallet vårt, og sier "hm?" hver gang vi spør henne om noe :p
 
Mi er 9 mnd, og tar livet med knusende ro. Hun åler seg fremover på magen, og har nylig begynt å ake seg på rompa. Har vært mye i krabbestilling, men kommer seg ikke framover, og nå som hun har lært å sette seg opp vil hun bare sitte. Nå i det siste har hun blitt mer nysgjerrig, vil pirke på stikkontaktene, åpne dører som står på gløtt og velter lekekassa stadig vekk. Hun vinker og klapper, spiser litt selv og babler mye, men ingen bevisste ord enda. Men hun gjentar ofte tonefallet vårt, og sier "hm?" hver gang vi spør henne om noe :p
Ake på rumpen er en uting..
 
Ake på rumpen er en uting..
Jeg vet da vel det, men hva skal vi gjøre med det..? Vi har ikke akkurat lært henne det med vilje, det er noe hun har kommet på selv, og hvor mye vi enn legger henne på magen så havner hun på rumpa.

De fleste unger jeg kjenner har hatt en periode der de aker på rumpa, men de har da lært seg både å krabbe og gå likevel.
 
Jeg vet da vel det, men hva skal vi gjøre med det..? Vi har ikke akkurat lært henne det med vilje, det er noe hun har kommet på selv, og hvor mye vi enn legger henne på magen så havner hun på rumpa.

De fleste unger jeg kjenner har hatt en periode der de aker på rumpa, men de har da lært seg både å krabbe og gå likevel.
Eneste man kan gjøre er vell å være oppmerksom på det og prøve å legge på magen :)
 
Eneste man kan gjøre er vell å være oppmerksom på det og prøve å legge på magen :)
Jo, men vi kan ikke gå hele dagen og snu henne. Det tar et halvt sekund før hun snur seg igjen. Så hun får bare ake i vei, jeg er trygg på at hun finner ut av det etter hvert.
 
Mi er 9 mnd om 2 dager:) krabber hit og dit i full fart, setter seg på rumpa og røyser seg etter ALT, skal helst stå. Blitt noen knall og fall :eek: babler og hermer, ingen ord enda. Og klapper til alt som er gøy.
 
Back
Topp