Svangerskapsforgiftning

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Noen her som har hatt svangerskapsforgiftning tidligere og har hatt flere svangerskap etterpå? Fikk det på slutten av forrige svangerskap og nå er jeg redd for å få det igjen,da jeg ble kjempedårlig. Vet ikke hvor jeg vil med innlegget,kanskje bare at noen skal si at de hadde det med nr 1 og ikke fikk det igjen i neste;)

Hadde det ikke selv men svigerinna mi ble igangsatt i uke 35 med nr 1 pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Nr 2 kom naturlig i uke 38 - ingen tegn til svangerskapsforgiftning :)

Fikk det med min første, nr 2 ble jeg fulgt opp ekstra, og hadde antydning til sv.sk.forg. men det ble med litt høyt blodtrykk, spor av protein, og hevelser. Denne gangen har jeg høyt bt, men er satt på medisin, har hittil ikke hatt antydning til proteiner.

Fikk det med min første, nr 2 ble jeg fulgt opp ekstra, og hadde antydning til sv.sk.forg. men det ble med litt høyt blodtrykk, spor av protein, og hevelser. Denne gangen har jeg høyt bt, men er satt på medisin, har hittil ikke hatt antydning til proteiner.
Når fikk du høyt blodtrykk denne gangen da? Har fått spor av proteiner i urinen og hevelser,men blodtrykket har hittil holdt seg stabilt.

Blodtrykket har gått opp hele veien, men ikke før nå for en måned siden at det ble "for" høyt. Da gikk undertrykket opp til over 100

Blodtrykket har gått opp hele veien, men ikke før nå for en måned siden at det ble "for" høyt. Da gikk undertrykket opp til over 100
Ja,da det er det vel greit å starte på medisiner. Får du ekstra oppfølging på sykehuset da eller? Her har det vært ultralyd hver måned og nå hver 3.uke og sikkert enda oftere nå på slutten.

Blir godt fulgt opp, 5 ul, og max to uker mellom vanlig svangerskapskontroll. Ny kontroll på Ullevål, ul med vekstkontroll i morgen. Var enda flere kontroller med nr 2, da var jeg på tilsammen 18 kontroller og ul iløpet av siste 4 mnd. Var på fornavn med flere av jordmødrene på sykehuset til slutt. Ble da igangsatt to dager over termin, da var undertrykket oppe i 125

Blir godt fulgt opp, 5 ul, og max to uker mellom vanlig svangerskapskontroll. Ny kontroll på Ullevål, ul med vekstkontroll i morgen. Var enda flere kontroller med nr 2, da var jeg på tilsammen 18 kontroller og ul iløpet av siste 4 mnd. Var på fornavn med flere av jordmødrene på sykehuset til slutt. Ble da igangsatt to dager over termin, da var undertrykket oppe i 125
De er veldig flinke til å følge opp på Ullevål,man føler seg trygg og godt ivaretatt. Skal dit på ultralyd i morgen selv:) lykke til i morgen da:)

Dag to innlagt på Ullevål, blodtrykket hadde steget til 180/100 på tross av medisiner, i tillegg til proteinspor, og mye ødem i leggene gjorde at jeg ikke fikk forlate sykehuset etter kontrollen.

Dag to innlagt på Ullevål, blodtrykket hadde steget til 180/100 på tross av medisiner, i tillegg til proteinspor, og mye ødem i leggene gjorde at jeg ikke fikk forlate sykehuset etter kontrollen.

Hvor mange uker er du på vei nå?
Håper det går bra med deg.

Håper alt går bra med deg!!

Hvordan går det med deg?

Fikk komme hjem nå i kveld, men må inn til kontroll til uka. Er nå i uke 33, så det er ingen fare om hun skulle bli nødt til å komme ut, men nå fikk de ned blodtrykket til akseptabelt nivå, og i dag var det ikke spor av proteiner i urinen.

Back
Topp