Hva jobber dere med?

Jobber som sykepleier i hjemmebasert omsorg. Fungerer godt i 100% stilling nå. Unngår å gå til de som røyker inne, ellers har jeg foreløpig ikke behov for ytterligere tilrettelegging. Regner med å bli gradert sykemeldt mot slutten, da det er tunge og til tider svært stressende arbeidsdager. Forrige svangerskap kunne jeg prioritere jobb da jeg ikke hadde barn fra før. Nå kommer mini først, og med en gang jeg føler at energien ikke strekker til, både på jobb og hjemme, vil jeg redusere arbeidstiden.
 
Jobber som sykepleier i hjemmebasert omsorg. Fungerer godt i 100% stilling nå. Unngår å gå til de som røyker inne, ellers har jeg foreløpig ikke behov for ytterligere tilrettelegging. Regner med å bli gradert sykemeldt mot slutten, da det er tunge og til tider svært stressende arbeidsdager. Forrige svangerskap kunne jeg prioritere jobb da jeg ikke hadde barn fra før. Nå kommer mini først, og med en gang jeg føler at energien ikke strekker til, både på jobb og hjemme, vil jeg redusere arbeidstiden.
Så bra. Er også i 100% ennå, men begynner å kjenne at jeg ikke har samme energi som for bare noen uker siden.. er uke 22 nå:)
 
Jobber som pedagogisk leder på avd med barn fra 2-5 år. Jobber enda 100%, og har begynt mer å tilrettelegge dagen selv, med å la andre ta påkledning, matlaging etc. Men er ikke lett når en fungerer som leder, da blir det liksom til at jeg tar det hvis ingen andre gjør det..
Men kjenner godt at dagene ikke er de samme som før. Nå gikk jeg 20% sykemeldt av andre årsaker før jeg vart gravid også, så kjenne på kroppen deg også...
 
Så bra. Er også i 100% ennå, men begynner å kjenne at jeg ikke har samme energi som for bare noen uker siden.. er uke 22 nå:)
Ja, nyter at formen er på topp! Vet at det blir fort nok tungt og slitsomt :) Jeg er veldig innstilt på å prioritere meg selv, får ingenting igjen for å slite seg ut. Skal ha igjen energi til fødsel og barseltid også. Har ingen planer om å være utslitt når jeg går ut i permisjon.
 
Enig! Plutselig en dag så ble jeg vond og så utrolig sliten av å gjøre det samme som dagen før... merkelig :-/ er ikke interessert i å sykemelde meg, har det veldig fint på jobb og kommer til å bli sinnsyk hvis jeg skal være hjemme heller... jobber i butikk så det er heldigvis masse oppgaver som ikke sliter meg ut:)
 
Jobber i butikk, men er desverre 100% sykemeldt :( sliter fortsatt med kvalme og lite energi. De siste ukene har jeg fått sterke kynnere, og må ta det med ro. Dagene blir laaaange..
 
Er kynnere sånn som menssmerter? Jeg ble sånn eytert å ha jobbet litt for hardt. Så ble magen helt hard?!
 
Jeg jobber som industrimekanikker, har en fysisk tung krevende jobb hvor jeg jobber med borrerør som blir brukt i nordsjøen. En del kjemikalier, magnetisme og støy som jeg må holde meg unna har fått tilrettelagt arbeid der. 100% i jobb enn så lenge, kjenner dagene blir tyngre og tyngre så kansje jeg må ut med en 50% sykemeld ned tiden! :)
 
Jeg jobber som industrimekanikker, har en fysisk tung krevende jobb hvor jeg jobber med borrerør som blir brukt i nordsjøen. En del kjemikalier, magnetisme og støy som jeg må holde meg unna har fått tilrettelagt arbeid der. 100% i jobb enn så lenge, kjenner dagene blir tyngre og tyngre så kansje jeg må ut med en 50% sykemeld ned tiden! :)
Tøft;-)
 
Jobber fullt som lærer :) går ganske fint, men trappene er tyngre enn de var i våres :p
 
Jeg jobber også som lærer! Jeg er 40% sykmeldt på grunn av lavt blodtrykk for tiden. Men målet er 100% igjen så fort blodtrykket har økt til det normale :)
 
Jobber 100 % som sykepleier i eldreomsorgen. Ikke hatt behov for tilrettelegging enda.. men kanskje etter hvert, er en del tungt arbeid. Håper bare jeg slipper sykemelding, da tror jeg det hadde blitt lange dager å gå hjemme..
 
Jeg er hjemmeværende grunnet kronisk sykdom, så tar heldigvis dagene som jeg selv vil, i alle fall fra storesøster er levert på skolen og til hun skal hentes igjen.
 
Jobber 100 prosent i et bofellesskap for utviklingshemmede. Fysisk tung jobb, så må nok redusere stillingen litt etterhvert. Forrige svangerskap hadde jeg 40 prosent sykemelding fra uke 26 grunnet mye kynnere.
 
Jobber 100% som frisør :) Veldi tungt å stå/gå på betonggulv i 8 timer hver dag, men håper veldig at jeg klarer meg i 100% helt til permisjon :)
 
Er kynnere sånn som menssmerter? Jeg ble sånn eytert å ha jobbet litt for hardt. Så ble magen helt hard?!

Jeg opplever de sånn at magen strammer seg og blir veldig hard. Har de ganske så hyppig, så jeg fikk beskjed av legen om å ta det med ro.. Og jeg som hater å sitte stille..
 
100% sykmeldt pga gjentatte blødninger :/ jobben virker heller ikke villig til mer tilrettelegging slik at jeg kan unngå tunge løft.. Så blir spennende og se hva legen min beslutter videre i svangerskapet! Jobber på sykehjem!
 
Back
Topp