Har babyen snudd seg?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Tror min holder på å prøve på å snu seg om dagen. Han har lagt med hodet oppe på høyre side, men nå er hodet nede i lysken nesten. Føles ut som tverrleie nå. Så vi får vel bare se hva som er planen hans :p

Mini lå ned i uke 22. Opp nå i uke 26. Vet ikke helt hvor hodet er nå, syns det er vanskelig å kjenne! Så lenge den har snudd seg i uke 36 så er jeg fornøyd :)

Her ligger nok rumpa ned, lå sånn på oul og 3d en uke etterpå, jordmor mente ho lå sånn denne uken også... Har en følelse av at frøkna kommer til å ligge på rumpa ned bare for å konstantere at hun har egne meninger fra dag 1 :p

Han her lå i tverrleie på oul, men jeg glemte å spørre jordmor på sist KO troll hvordan han lå da:-P Skal på kontroll på tirsdag, så da får jeg huske på å spørre da;) Men kjenner at han snur seg ganske ofte:-P

Her ligger nok rumpa ned, lå sånn på oul og 3d en uke etterpå, jordmor mente ho lå sånn denne uken også... Har en følelse av at frøkna kommer til å ligge på rumpa ned bare for å konstantere at hun har egne meninger fra dag 1 :p
Hehe ja det er morsomt at man kan merke så mye av personligheten deres allerede :p

I uke 23 lå hun i seteleie. Er en del bevegelse, men greier ikke å kjenne om hun snur seg og hvordan hun ligger. Skal til jordmor på mandag, da kjenner hun kanskje hvordan hun ligger.

Rompa opp hær, for det meste sier jordmor, men beveger seg godt når hun kjenner etter :)

Hun hadde hodet opp på ul. Ifølge jm hodet ned på kontoll tirsdag inntil nylig skje spark nede, men i det siste døgnet kjent sparken nedover, nå er de oppover så hun er nok snudd nå ja. Men det kan vel være mulig hun snur seg flere ganger enda

Han her lå i tverrleie på oul, men jeg glemte å spørre jordmor på sist KO troll hvordan han lå da:p Skal på kontroll på tirsdag, så da får jeg huske på å spørre da;) Men kjenner at han snur seg ganske ofte:p

Min sjekker det på hver kontroll?! Det er en del av lyttingen når hun hører hjertelyden

Min sjekker det på hver kontroll?! Det er en del av lyttingen når hun hører hjertelyden
Hun gjorde sikkert det hun min og, for hun sa hun skulle kjenne litt hvordan han lå før hun satte på doppleren. Men jeg var så opptatt av å få høre hjertelyden jeg, så tenkte ikke over om hun da hvordan han lå:-P:D

Hun gjorde sikkert det hun min og, for hun sa hun skulle kjenne litt hvordan han lå før hun satte på doppleren. Men jeg var så opptatt av å få høre hjertelyden jeg, så tenkte ikke over om hun da hvordan han lå:p:D

Typisk at det blir sånn :P Jeg og syns det er så deilig å høre hjertelyden! Sikker på at pulsen dropper mange hakk av å ligge der å bare høre på det lille vesnet =) En ting var å se den, føles enda mer virkelig når man hører den =)

Haha, den signeres på alle punkter :p Hadde ultralyd i dag o, fortsatt me hode opp og rompå ner!

Også føle eg an gjors på å spenna ekstra hardt i blærå når eg begynne å kjenna eg må på do, nesten så eg hørre an ligge å ler der for seg sjøl :p

Legen hører med sånn gammeldags rør, så jeg får ikke hørt hjertelyden selv. Men legen fant den med en gang - sterk og tydelig lyd. Hun har aldri kjent på magen for å kjenne leie. Men det er vel mer vanlig på senere kontroller ?

Min låg med håve ned på ul veke 25 og ul veke 26, og hos jormorkontrollen veke 28, kunne ho kjenne at håve fortsatt låg ned. Storebror låg også med håve ned etter veke 25, og festa det veke 35. Blir spennande å sjå når denne festa seg :D

Her ligger han med hodet ned, gjort det en stund nå..masse spark oppe i ribbeina:joyful:

Merker ingenting til hvordan hun ligger selv:-/ Får vente til legetimen om ei uke og se hva legen sier;-) Håper hodet fester seg litt tidlig denne gangen, sist festet jenta seg ikke før etter termin. Kjenner mye bevegelse da, men vanskelig å bedømme hvilke kroppsdeler det er;-)

Legen hører med sånn gammeldags rør, så jeg får ikke hørt hjertelyden selv. Men legen fant den med en gang - sterk og tydelig lyd. Hun har aldri kjent på magen for å kjenne leie. Men det er vel mer vanlig på senere kontroller ?
Gammeldags er det jo ikke, og det er en god måte. Men ikke så vanlig på kontoll, som min jm sa, hun bruker dopler sånn at jeg også skal få høre. Det tror jeg er veldig vanlig. Men jordmorstetoskopet er jo uten mulige strålinger, og sikkert og enkelt i bruk.

Sjekk av leie skal vel inn fra uke 32 eller 36, men de sjekker ofte før, om enn uten å notere det, for de kjenner etter hvor babyen ligger for å vite hvor de skal lytte. Men de snur seg jo gjerne lett mange ganger enda, derfor er det ikke viktig å vite annet enn akkurat det å finne hjertelyd ca i brystet, den er ikke så sterk i stumpen, nemlig ;-)

Merker ingenting til hvordan hun ligger selv:-/ Får vente til legetimen om ei uke og se hva legen sier;-) Håper hodet fester seg litt tidlig denne gangen, sist festet jenta seg ikke før etter termin. Kjenner mye bevegelse da, men vanskelig å bedømme hvilke kroppsdeler det er;-)
Førstegangs fester seg jo gjerne før fødsel, men ikke alle.

Senere svangerskap er det ikke nødvendigvis slik at det fester seg før fødselen er igang, uten at det er noe problem i de fleste tilfeller (med mindre fødselen stater med vannavgang, da må man jo ligge til riene starter. Ei jeg kjenner opplevde det. Hodet festet seg etter et lite døgn... Det er lenge å ligge uten lov til å reise seg)

Back
Topp