Går det an å dra på fest uten å drikke?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Eller henger folk seg veldig opp i at man ikke drikker da?

Edit - går det an å dra på julebord uten å drikke for eks.

Last edited:
Betyr mer enn det burde om du drikker eller ikke opplever jeg:/

Det går helt klart an!
Ingen mas om drikking her, alle venner og familie rundt oss vet jeg generelt drikker veldig lite uansett.
Og har jo nesten gått i et med graviditet, amming og graviditet nå...så da maser ikke folk med vett i skallen altså! For jeg syns det er styr med å telle timer når jeg ammer, og det vet alle...

Eg har ikkje drukket på fest på 10 år. Folk sluttet å bry seg for ca 9,5 år sida. ☺
Dei innsåg at sjåfør var greit å ha. ;-)

For meg er det ikke så viktig om jeg drikker eller ei men har spesielt en venninne som synes det snart er på tide at jeg blir ferdig med ammingen så jeg også kan drikke på fest

Virker som det er mer aksept for å ikke drikke hvis det er noe folk er vant til - enten fordi man generelt drikker lite eller aldri.

Men hvis man kommer på fest og sier man ikke orker å drikke fordi man rett og slett ikke orker, da opplever jeg mye mas.

For meg er det ikke så viktig om jeg drikker eller ei men har spesielt en venninne som synes det snart er på tide at jeg blir ferdig med ammingen så jeg også kan drikke på fest
Man må visst drikke for å ha det gøy...

Tydeligvis :-/. Og hadde trodd vi var såpass voksne nå at vi var ferdig med det stadiet at fest inkluderer drikking ellers er det ikke gøy
Ja skulle tro det. Jeg for min del liker å nyte et glass vin til maten. Og blir det flere glass så er det bare hyggelig det. Men et ferdig med å drikke for å bli full.

Ja skulle tro det. Jeg for min del liker å nyte et glass vin til maten. Og blir det flere glass så er det bare hyggelig det. Men et ferdig med å drikke for å bli full.
Ja altså savner å ta ett glass vin til maten en lørdagskveld men amming er kun en kort periode i livet så er ikke krise om jeg må vente litt til. Men jeg orker ikke lenger fyllefestene og skikkelig hangover dag dagen der på..

Jeg har ikke tenkt at det har vært noe problem. Spørs kanskje hvem du er med. Når de som drikker kommer i god stemning blir jeg også i god stemning, og da tenkte verken jeg eller de andre noe særlig over at jeg ikke drakk..

Ja altså savner å ta ett glass vin til maten en lørdagskveld men amming er kun en kort periode i livet så er ikke krise om jeg må vente litt til. Men jeg orker ikke lenger fyllefestene og skikkelig hangover dag dagen der på..
Jeg er gravid da :P skal vel amme litt etter hvert og. Men glad jeg har godkjente unnskyldninger for å ikke drikke :P he he

Jeg har ikke drukket på fest på flere år, men om jeg blir mast på kommer veldig ann på hvilket selskap jeg er i! Så dritt lei av å måtte rettferdiggjøre at jeg ikke drikker... Det er helt greit at man ikke røyker eller ruser seg, men alkohol er visst en ting alle skal ha i seg...

Ja, det syns jeg er helt innafor :) er ofte på fest uten å drikke, jeg :)

Jeg og min samboer har gått på fest/dratt ut på byen uten å ha drukket noe alkohol. Jeg har hvertfall ikke merket at folk henger seg opp i det :)

Jeg er gravid da :P skal vel amme litt etter hvert og. Men glad jeg har godkjente unnskyldninger for å ikke drikke :P he he
Ja greit med slike unnskyldninger:-). En venninne av meg synes jeg nesten burde gi meg med amming etter ett par måneder slik jeg kunne drikke i utdrikningslaget til en felles venninne. Jeg bare så dumt på henne. Hun var veldig pågående på det og til slutt ble jeg så lei av maset om å slutte å amme slik jeg kunne drikke at jeg ble temmelig forbannet på henne og satte henne kraftig på plass. Hun beklaget seg og sa hun trodde ikke det ble sett på slik mas...

Ja greit med slike unnskyldninger:-). En venninne av meg synes jeg nesten burde gi meg med amming etter ett par måneder slik jeg kunne drikke i utdrikningslaget til en felles venninne. Jeg bare så dumt på henne. Hun var veldig pågående på det og til slutt ble jeg så lei av maset om å slutte å amme slik jeg kunne drikke at jeg ble temmelig forbannet på henne og satte henne kraftig på plass. Hun beklaget seg og sa hun trodde ikke det ble sett på slik mas...
Hun er kanskje et helt annet sted i livet, vil jeg tro :P

Hun er kanskje et helt annet sted i livet, vil jeg tro :P
Ja hun har barn i skolealder så ferdig med småbarnsperioden jeg er i:-P. Hun ammet heller ikke så lenge selv og så ikke poenget i at jeg heller skulle det tydeligvis når jeg kunne gi mme heller:-/

Klart det går an! Jeg opplever sjelden noe press blant mine venner, og det er alltid en håndfull som drikker brus eller te til lønningspilsen. Det meste vi har av statistikk for ungdom og utesteder viser vel også at de yngste ikke har overtatt helgefyll-kulturen som var vanlig rundt årtusenskiftet.

Men det henger sikkert igjen i noen miljø? Mine fordommer peker på russ, femti år gamle menn og damer som sjelden er ute.

Back
Topp