Går det an å dra på fest uten å drikke?

Jeg har vel sjeldent vært på fest edru, så kan vel egentlig ikke svare:p Men som yngre dro jeg ikke på fyllefester og var edru.

Men det er ikke så mye fyllefester nå:p

Ja det går kjempebra ; )
Noen henger segg litt opp i det men varer bare en luten stund av kvelden :P

Jeg har aldri likt alkohol noe særlig, liker ikke smaken. Så foretrekker brus, noe alle jeg kjenner vet og ikke bryr seg om.

Mannen derimot opplevde så mye drikkepress på jobb at han boikotter alkoholkonsum på sosiale tilstelninger og har hatt et "hvitt år".

Javisst :) Ikkeno problem. Det er de andre som har et problem om de vil du skal drikke :P

Er heldigvis i en omgangskrets hvor det ikke har noe å si. Mannen er avholds, jeg drikker når jeg vil og orker og kan ha like moro uten.

JEG syns det er kjipt å være på fest/julebord uten å drikke, så da lar jeg heller være. Men jeg har to venninner som drikker veldig sjelden, og det er helt greit. Folk må gjøre som de selv vil, er så lei av at alle skal mene så mye om alle andre!

Gjort det flere ganger, ikke noe problem :)

Man må visst drikke for å ha det gøy...
På noen fester føler jeg nesten at en må drikke for å ha der gøy, men ellers ikke :)

Jeg er ofte edru på fest og syns det er helt topp, men var I en bursdag rett etter at jeg ble gravid der jeg absolutt burde ha drukket (uten å være gravid selvsagt). Var ikke gøy å være edru på skikkelig fyllefest...

Edit: skal nevnes at jeg drikker alkohol for å bli full. Velger derfor å være edru de gangene det ikke helt passer ;) liker ikke alkohol.

Last edited:
På noen fester føler jeg nesten at en må drikke for å ha der gøy, men ellers ikke :)

Jeg er ofte edru på fest og syns det er helt topp, men var I en bursdag rett etter at jeg ble gravid der jeg absolutt burde ha drukket (uten å være gravid selvsagt). Var ikke gøy å være edru på skikkelig fyllefest...

Edit: skal nevnes at jeg drikker alkohol for å bli full. Velger derfor å være edru de gangene det ikke helt passer ;) liker ikke alkohol.
Men er det viktig for deg å bli full for å ha det gøy da, i og med at du ikke engang liker alkohol?

Men er det viktig for deg å bli full for å ha det gøy da, i og med at du ikke engang liker alkohol?

Nei, men noen ganger er det gøy :) derfor blir det enten eller. Jeg kan finfint være edru på fest, men hvis jeg drikker, drikker jeg for å bli full. Ikke dritings, men full. Har det like gøy edru som full, men på forskjellige måter.

Kan fint dra på fest uten alkohol. Ikke nå etter jeg fikk barn, men når jeg var gravid var jeg kjedelig men når folk var fulle trodde de at jeg hadde drukket og åpnet seg som en bok mot meg :p moro for meg da :D

Liker heller ikke alkohol - bortsett fra et glass vin en gang i blant, men liker å være brisen. Jeg er party pooper på fest , hvis jeg ikke drikker. Blir så mye bråk og lyder, så blir helt utmatta. Veldig sjeldent vi blir invitert på fest nå lenger da, heldigvis igrunnen. Er som regel middager og spillekvelder, og ikke rene fyllefester.

For egen del har det aldri vært et problem å ikke drikke når vi går ut - får kanskje et spørrende blikk til tider, men stort sett er folk fornøyde med å ha noen som kan kjøre/ eller med kollegaer, alltid noen som blir fornøyd når de får ta over drikkebongen ^-^

Back
Topp