Skravletråd Oktober

Har du et mattegeni?
Ja kan virke sånn...

Han er 6,5 år og er superrask i hoderegning. Tok 32+32 på fem sekunder i dag. Han regner logisk også, og tenker at 30+30 er 60 pluss 2+2 som er 4. Sånn gjør han på alle regnestykker. Han kan overgangene også, så ikke noe problem å regne feks 74-6. Da tar han 70-4 som er 70 og trekker fra to til som er differansen mellom 4 og 6 og får svaret 68.

Og han har knekt koden på gangetabellen, og har skjønt at 2x5 er fem to ganger, altså 10. Så han kan hele 2-gangen og deler av 3-gangen. Det synes jeg er veldig bra ;-)

Ja kan virke sånn...

Han er 6,5 år og er superrask i hoderegning. Tok 32+32 på fem sekunder i dag. Han regner logisk også, og tenker at 30+30 er 60 pluss 2+2 som er 4. Sånn gjør han på alle regnestykker. Han kan overgangene også, så ikke noe problem å regne feks 74-6. Da tar han 70-4 som er 70 og trekker fra to til som er differansen mellom 4 og 6 og får svaret 68.

Og han har knekt koden på gangetabellen, og har skjønt at 2x5 er fem to ganger, altså 10. Så han kan hele 2-gangen og deler av 3-gangen. Det synes jeg er veldig bra ;-)
Han høres jo virkelig ut som et mattegeni. Flink :))

Ja trives godt der borte, vil flytte dit men har ikke hjerte til å flytte frøkna så langt unna faren. Så må nok vente til hu blir større :)
Ja kan være greit å få vist han frem til de :)

Ja, ser den..kan være greit å vente til senere :)
Vi tenkte faktisk også tanken tidligere... Men det var før vi fikk barn selv. Nærmeste familie bor jo her, så nå passer det dårlig å flytte bort :)

Ja kan virke sånn...

Høres ut som du får en tallelsker. Ha trekker fra.og legger til sånn som du sier 74-6 som jeg gjør. Elska matte når jeg fikk lærere som utfordra meg. Desverre var mye altfor lett så det ble kjedelig og da gidder man ikke. Men hoderegning er jeg kjapp i of foretrekker det fremfor trykking på kalkulator. ;)

Nå strikker jeg på snøløvgenser. Nettopp fullført en og venter på garn til flere. :)
fdacd6413dceddc3a1e04392531b0ab8
Den var fin :-D

Takk:D blir til snuppa til neste år. Strikke i merino extra fine til drops. Herlig garn:D
Det har jeg aldri prøvd :) tror ikke garnbutikken her har det... Prøver å støtte den siden jeg bor på en liten plass

Ja, ser den..kan være greit å vente til senere :)
Vi tenkte faktisk også tanken tidligere... Men det var før vi fikk barn selv. Nærmeste familie bor jo her, så nå passer det dårlig å flytte bort :)

Ja skjønner det :) men man får bare reise dit på besøk istedenfor da :)

Back
Topp