Tilvenning til kumelk etter fylte ett år?

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Skal dere gi deres små kumelk å drikke når de har blitt ett år? Hvordan tenker dere å gå frem?:)
 
Begynte å gi kumelk ved 11mnd. Bare ga han en halv kopp med melk og den drakk han opp, så nå får han en kopp til lunsjen :)
 
Begynte å gi kumelk ved 11mnd. Bare ga han en halv kopp med melk og den drakk han opp, så nå får han en kopp til lunsjen :)
Ja, vi får nok prøve noe sånt:) storesøster hadde melkeallergi, så føler jeg burde ta en veldig rolig tilvenning.
 
Vi har gitt litt yoghurt og brukt litt melk i maten en stund, men ikke latt henne drikke kumelk enda. Tenkte å begynne så smått nå ;) Hun ble ett for snart 2 uker siden :)
 
Vi har brukt en del mat med melk i ot han har spist youghurt osv en stund, så regna med det gikk fint :p
Vi har gitt litt yoghurt og brukt litt melk i maten en stund, men ikke latt henne drikke kumelk enda. Tenkte å begynne så smått nå ;) Hun ble ett for snart 2 uker siden :)
Hun får melk i maten her og, men jeg har vært pysete med yoghurten:p Vi får bli flinkere til å tilby det fram til hun blir ett:)
 
Hun får melk i maten her og, men jeg har vært pysete med yoghurten:p Vi får bli flinkere til å tilby det fram til hun blir ett:)
Jeg såg forskjell på bleiene etter at hun hadde fått yoghurt i starten, de ble ganske grønne :p derfor er jeg litt skeptisk til å kjøre på med kumelk. Tenkte å blande litt Nan og kumelk nå, så får vi se hvordan det går ;)
 
Jeg såg forskjell på bleiene etter at hun hadde fått yoghurt i starten, de ble ganske grønne :p derfor er jeg litt skeptisk til å kjøre på med kumelk. Tenkte å blande litt Nan og kumelk nå, så får vi se hvordan det går ;)
Ja, lille her har også hatt litt rar avføring den siste tiden, og spesielt etter yoghurt innbiller jeg meg. Men hun har samtidig vært litt syk med feber og fått flere tenner, så litt usikker på om det bare er det, eller om yoghurten faktisk har skylden...:/ Vi får gå litt forsiktig fram:) jeg ammer enda, så får ikke blandet melken ut (klarer ikke pumpe, kun håndmelke:p )
 
Er det noen som ikke har tenkt å innføre kumelk ved ett år?
Fortsetter dere å amme da? Eller gi mme i steden?
 
Vi har begynt å gi litt kumelk :)
 
Fikk spørsmål fra barnehagen lettmelk eller helmelk?
Tenker at NAN er ganske fett men.. Hva gir dere?
 
Fikk spørsmål fra barnehagen lettmelk eller helmelk?
Tenker at NAN er ganske fett men.. Hva gir dere?
Storesøster hadde melkeallergi, så hun fikk mme til lunsj i bhg når de andre fikk kumelk. Men lillesøster blir fremdeles ammet. Hvis hun ikke er vant til kumelk (lettmelk) innen hun beg i bhg, kommer jeg til å be dem gi henne vann. Da kan hun heller få det hun trenger av melk hjemme:)
 
Gir dere i vanlig kopp?:)
Både ja og nei, vi har gitt i vanlig kopp, men nå tror jeg vi må gi i wow- koppen :) Det blir så mye gris så vi får gi vann i vanlig kopp :)
 
Både ja og nei, vi har gitt i vanlig kopp, men nå tror jeg vi må gi i wow- koppen :) Det blir så mye gris så vi får gi vann i vanlig kopp :)
Wow koppene er geniale:)
 
Vi gir helmelk i wow-koppen til brødmåltidene, og mme i morgen- og kveldsflaska. Ingen planer om å kutte ut flaskene inntil videre.

Og forresten, wow-koppen er gull <3
 
Vi har begynt med melk nå, og han elsker det:p Første dagen ga vi bare et halvt glass på morgningen, men siden det gikk så fint så har vi bare gitt til brødmåltidene:D
 
Vi har begynt med melk nå, og han elsker det:p Første dagen ga vi bare et halvt glass på morgningen, men siden det gikk så fint så har vi bare gitt til brødmåltidene:D
Lille her var veldig interessert i glasset mitt med melk k går, så jeg lot henne få en sup....hun elsket det og ville ha mer:) hun er ikke ett år helt enda, så kommer ikke til å gi henne stort mer, men gøy å se hun likte det! Ser ikke ut som magen hennes reagerte noe heller:)
 
Back
Topp